Dorotea NV

Sista dagen blev den bästa
söndag 20 februari 2011 - Dorotea NV, Västerbottens län, Sverige

Sista dagen vaknar vi till strålande sol och -11 grader. Efter en snabb frukost bär det av till macken för att tanka och sedan beger vi oss till ett närbeläget fjäll där vi åkt friåkning tidigare. Fram på dagen stiger temperaturen ytterligare och det blir riktigt behagligt. Jag lyckades

Andra dagens åkning avklarad.
lördag 19 februari 2011 - Dorotea NV, Västerbottens län, Sverige

I morse var det lite mindre kallt, runt -19 när vi gav oss iväg vid 10-tiden. Tyvärr var det mulet vilket gör det väldigt svårt att se konturerna på marken, man får sitta på helspänn hela tiden för det kan komma ett gupp när som helst och är man inte med så kan man lätt flyga av.

Nu finns det bilder :)
fredag 18 februari 2011 - Dorotea NV, Västerbottens län, Sverige

Nu har jag lagt upp bilder till de två första inläggen.

Första dagen avklarad
fredag 18 februari 2011 - Dorotea NV, Västerbottens län, Sverige

Vaknade upp till sol och 25 minusgrader. Med andra ord var det ingen som hade någon brådska att komma iväg. Efter en stadig frukost och lite skitsnack kunde inte jag hålla mig längre, på med alla kläder och ut och starta en skoter. I år har jag förmånen att kunna välja mellan tre helt

Anländer till Borga
torsdag 17 februari 2011 - Dorotea NV, Västerbottens län, Sverige

07:30 hämtade Magnus mig och vi gav oss av norrut. Ganska halt väglag, speciellt på E4'an mellan Sundsvall och Huddiksvall men allt gick bra och vi höll god fart. Fram på tidig em. anländer vi till Strömsund där vi hämtar ett släp med två skotrar, äter lite lunch samt hämtar Magnus

Skoter i Borga 2011

Skoter i Borga 2011

17 februari 2011 - 21 februari 2011

Åter igen dags för skoteråka i Borga. Får hoppas på lite bättre lycka än förra året då det blev ett snöpligt slut med trasigt knä. Jag och Magnus åker upp i år och håller ställningarna som enda stockholmarna :)

novaturiel
Novaturiel