Lycksele

Lycksele t.o.r.
lördag 30 september 2017 - Lycksele, Västerbottens län, Sverige

30 september, dags för en tripp till Lycksele. 13 mil österut i Västerbotten. Ligger i Lappland. Jeff åkte redan 07.00 med buss. Ville komma i tid till ångtåget från Storuman. Titti tog bussen 10.40. En fin resa längs Ume´älven. Mycket folk i Lycksele som det är marknad. Mycket fanns att

Elisabet Trigwell
chortipvilla i Lycksele.
Senast aktiv - från Huai Yang, Prachuap Khirikhan, Thailand
Kuststäderna!
måndag 14 oktober 2013 - Lycksele, Västerbottens län, Sverige

Går så fort nu på slutet så det här glöms bort litegrann! Men vi tog oss utan problem till San Francisco, gick väldigt smidigt.. Förutom möjligen när vi var framme och skulle köra mitt i staden i rusningstrafik! I dessa backar där varannan gata var enkelriktad, helt utan GPS:ens

Grand Canyon
söndag 6 oktober 2013 - Lycksele, Västerbottens län, Sverige

Hej hej! Här går tiden fort, imorgon drar vi vidare mot San Francisco. Känns som man sett ungefär en pyttetopp av isberget som är den här staden, men någonstans känns det som vi hunnit med det mesta som vi ville göra.. Mycket går åt till att bara gå runt och storögt titta på saker.

Planering
tisdag 10 september 2013 - Lycksele, Västerbottens län, Sverige

Tre veckor kvar! Phew, mycket planering kring detta :) Skriver detta nu mest för vår egen skull, nån sorts sammanfattning över hur planerna ser ut. Vi startar alltså egentligen resan redan den 1:a oktober, då vi på kvällen sticker till Patrik i Umeå där vi spenderar natten! Planen är

Etapp 1 - Tåg till Umeå
onsdag 6 februari 2013 - Lycksele, Västerbottens län, Sverige

Påbörjar nu etapp 1 av resan mot varmare breddgrader. Sitter på tåget i Lycksele och väntar på att få tuffa iväg. Man kan tycka att en tågresa inte är en stor grej utan en vardagshändelse för många svenskar. Men, persontågtrafken i Lycksele har just återupptagits efter ett uppehåll

Opackat och oklart
tisdag 5 februari 2013 - Lycksele, Västerbottens län, Sverige

Har försökt packa mina väskor men jag måste göra nåt fel. Packningen väger för lite och det är plats över. Jag är nog ingen bra semesterfirare. Vad behöver man egentligen på en karibienkryssning? Det essentiella som jag kommer på är pass, visakort, biljettutskrift, finklänning,

Snart bär det av
söndag 3 februari 2013 - Lycksele, Västerbottens län, Sverige

Befinner mig i ett snötäckt Västerbotten och laddar för fullt inför mitt livs resa. Termometern visar -15 och om bara några få dagar ger jag mig iväg mot varmare breddgrader. Bor man i Norrland är det alltid lite krångligare att ta sig ut i vida världen. Först väntar en 12 mils

Mos, grus och cykeltaxi
lördag 5 november 2011 - Lycksele, Västerbottens län, Sverige

Ar man knapp om man kliver in i en cykeltaxi mitt i natten, i Peking, full som ett agg och har ingen aning om vars hemma ar? Antagligen. Men hem tog vi oss. Nu sitter vi bara och chillar lite pa Leo Hostel, som jag och Frida ska flytta in till imorn. Vi bor pa hotell inatt, bara for att lyxa till

Ruslan from Russia
tisdag 25 oktober 2011 - Lycksele, Västerbottens län, Sverige

Sitter i koket med Frida och Ruslan, en helskon kille som varit och rest runt valdigt mycket. Han kommer fran ostra Ryssland, nastan vid alaska. Han bjod oss pa brod och te, som vi doppade i valdigt sot jordgubbssylt. Han hjalper oss mycket med hur vi ska ta oss fram, och ar valdigt vanlig.

4 dagar kvar!!!
torsdag 20 oktober 2011 - Lycksele, Västerbottens län, Sverige

Idag gjorde jag min sista arbetsdag innan resan! Nu är det nära alltså! Brudarna på jobbet bjöd på tårta och presenter, dom är ju bara bäst :)Så nu återstår bara packningen, och sen är jag redo att fara. Jag är så sjuuukt taggad, och nervös dygnet runt. Men det är ju precis så det

Lycksele.

Lycksele.

30 september 2017 - 30 september 2017

Över dagen till Lycksele.

Las Vegas-San Francisco-Los Angeles

Las Vegas-San Francisco-Los Angeles

2 oktober 2013 - 16 oktober 2013

Karibienkryssning

Karibienkryssning

8 februari 2013 - 17 februari 2013

Jag och en god vän åker i februari 2013 på en kryssning i Karibien med Oasis of the Seas.

Transsibiriska järnvägen till Asien!

Transsibiriska järnvägen till Asien!

24 oktober 2011 - 1 april 2012

Den 24e Oktober 2011 åker jag (Jacob Brändström) och min bästa vän Frida Göransson på vårat livs största resa. Ryssland-Mongoliet-Kina-Vietnam-Kambodja-Laos-Thailand!

Treriksröset-Smygehuk

Treriksröset-Smygehuk

12 juni 2011 - 14 juli 2011

Skall cykla från Treriksröset och söderut i Sverige. Oklart hur långt och länge, men om kroppen och motivationen håller vore det kul att nå ända ner till Smygehuk. Är ingen cyklist och har ingen erfarenhet av något liknande tidigare så det blir spännande att se hur det går. Tanken är att cykla ca 10 mil/dag, plus vilodagar ibland, och då resans totala längd är ca 240 mil så får jag räkna med en månad för hela sträckan. Är ingen bloggare men tänkte lägga upp bilder här och skriva lite kort undan för undan om jag får tillgång till internet ibland. Tanken är främst att det är till för släkt och vänner, men även andra intresserade är såklart välkomna att kika.

Första långtrippen med husvagnen

Första långtrippen med husvagnen

6 juli 2010 - 18 juli 2010

Vi har köpt husvagn i vintras och gör nu första längre trippen, närmare bestämt till Stockholm.

Recife-Sa Luis-Manaus, Brasilien

Recife-Sa Luis-Manaus, Brasilien

7 juli 2010 - 12 augusti 2010

Norrut till midnattssolen

Norrut till midnattssolen

18 juni 2010 - 12 juli 2010

Vi reser med vår husbil tillsammans med våra vänner Majbritt och Ingemar i deras husbil. Vi startar imorgon tidigt, men kommer att stanna för att se när Victoria och Daniel gifter sig, dock på TV. När vi har tillfälle kommer vi att skriva och om möjligt lägga in lite bilder.

Lycksele-Romania

Lycksele-Romania

31 juli 2009 - 24 augusti 2009

Lycksele at its best -lovely weather full of old friends

Grekland 09

Grekland 09

1 september 2009 - 22 september 2009

Semester, sol, bad... Helt underbart alltså! :)

mickeg
mickeG