Malå

Lägesrapport
fredag 27 januari 2012 - Malå, Västerbottens län, Sverige

Nu har vi äntligen hittat ett internetcafe. Det finns tydligen två internetställen i Trinidad, staden vi nu befinner oss i. Internet är ingen självklarhet här. Det har varit helt förbjudet för kubaner men det öppnas sakta upp för möjligheterna. Tyvärr är internet fortfarande i sin

Tomas Frank
TomasFrank i Kuba
Kokträsk
onsdag 3 augusti 2011 - Malå, Västerbottens län, Sverige

ONSDAG 3 augusti Vi är nu hos min bror med fru i deras sommarstuga i Kokträsk. Sitter på altanen i härligt sommarväder och skriver. Fortfarande inga mygg eller knott. Om det är tillåtet att använda uttrycket: morgonstund har guld i mun, vill jag det. Men ska sanningen fram är kl 9.38 och

Marita Lind
marital i Norrland 2011
Senast aktiv - från Palermo, Sicilien, Italien
Patagonia the one and only!
fredag 14 januari 2011 - Malå, Västerbottens län, Sverige

Tjenare nu var det ett tag sen ni fick lasa mina superharliga upplysningar, och jag forstar om ni saknar dom :P Har hunnit gjort sa sjukt mycket dom senaste veckorna sa kommer att forsoka klamma in det som gar och det jag orkar om vi sager sa :) Patagonien varldens harligaste platts med

Jonas Hällsten
Jonashallsten i Sydamerika
Senast aktiv - från Quito, Pichincha, Ecuador
Kuba

Kuba

19 januari 2012 - 21 februari 2012

Det börjar dra ihop sig till Kubaresan. Vi funderar skarpt på vad vi vill göra och vilka platser vi vill besöka. I dagsläget tänker vi skippa den östra regionen av Kuba (Västra, centrala västra, centrala östra och östra). Jag tror att det kan vara fint i Kubas "oriente" som kubanerna beskriver det så vi kanske missar något men att ägna all tid åt resande känns inte bra heller. Det största orosmolnet är Visum. Vi väntar på försäkringsbesked från försäkringsbolagen som tydligen ska följa med ansökan. Lite kymigt att skicka grejorna med post - tänk om de kommmer bort!!!. Måste ringa ambassanden och fråga om det går att ordna under torsdag eftermiddag eller fredag förmiddag. Här är idag -24 grader och jag längtar till värmen.

Norrland 2011

Norrland 2011