Norsjö V

Snabb reaktion räddar liv.......
söndag 1 april 2012 - Norsjö V, Västerbottens län, Sverige

9 mil med absolut slät Vindelälv, lätt att låta tankarna flyga iväg. Tre dagar med tidigare blidväder kan vara förädiskt. Lennart ligger först, plötsligt finns inget spår en bäck har rivit, hinner tvärställa skotern, får ner farten, landar i bäcken, skärrad, blöt och lerig kan han

I Lappland
tisdag 20 juli 2010 - Norsjö V, Västerbottens län, Sverige

Under de 40 mil vi kört idag passerade vi Höga kustenbron, fikade i Örnsköldsvik med skidhopp backen som bakgrund. Vidare till Umeå där vi lunchade utmed Umeälven. Dagens inköp gjordes i Skellefteå sedan passerade vi snabbt Bolliden, dagens kurs gav oss ensamrätt på vägen. = Folktomt.

Annette Andreassen
pussgurka i Norrland med Hurtigrutten
Senast aktiv - från Varkala, Varkala, Kerala, Indien
Scandinavian mountain trail vecka 13, 2012

Scandinavian mountain trail vecka 13, 2012

28 mars 2012 - 1 april 2012

Skotertur efter Skandinaviska bergskedjan från Riksgränsen - Ammarnäs, därefter 40 mil efter Vindelälven, Sveriges största oreglerade älv. Ner till Umeå. Vi är 10 personer på 10 skotrar. Totalt cirka 110 mil. 5 dagar, cirka 15% av resan kommer att ske i ospårad terräng. Målsättning att rapportera varje dag, resan börjar onsdag vecka 13. Häng med!!!

Norrland med Hurtigrutten

Norrland med Hurtigrutten

18 juli 2010 - 8 augusti 2010

Minstt 300 mil bilkörning till Kirkenes med upplevelser under vägen sedan 6 dagar med Hurtigrutten ner till Bergen. Därefter 100 mil till Kungälv efter Hardangervidda mm.

Rutger Helgersson
rutgerh