Robertsfors

The Light (English version)
onsdag 25 december 2013 - Robertsfors, Västerbottens län, Sverige

I came home to Sweden for a few days ago, after 4 months serving in the Congo Brazzaville . I came home to a dark place where the sun doesn´t appear for many hours a day. The winter months in northern Sweden are very dark and everyone in the North is happier now after December 21th, when we are

Anneli Persson
Mercyships-anneli i Kongo Brazzaville 2013
Senast aktiv - från Dakar, Dakar Region, Senegal
Ljuset
måndag 23 december 2013 - Robertsfors, Västerbottens län, Sverige

För några dagar sedan kom jag hem till Sverige efter 4 månader i Congo Brazaville. Jag kom hem till ett mörkt lanskap där inte solen syns många timmar. Vinter halvåret i norra Sverige är mörkt, men nu gläds alla för vi går mot ljusare tider!!!! Innan jag åkte så förstod jag att

Anneli Persson
Mercyships-anneli i Kongo Brazzaville 2013
Senast aktiv - från Dakar, Dakar Region, Senegal
Kongo Brazzaville 2013

Kongo Brazzaville 2013

26 augusti 2013 - 18 december 2013

En ny resa har startat i tankarna... snart drar jag till ett nytt uppdrag till Kongo Brazzaville. Denna gång som teamledare på ögonoperation. Jag ska stanna i 4 månader och leva ombord på sjukhusskeppet Africa Mercy tillsammans med 450 besättningsmän. Varje gång man åker undrar man ju förstås hur jobbet blir? Vem ska man bo med? Vilka vänner finns redan ombord? Vilka nya vänner kommer man att lära känna och var i världen kommer dem ifrån. Idag känner jag många runt om vår jord, men det viktigaste är att fokusera på sitt uppdrag och lära känna det land som vi ska till. Jag kommer att berätta mer vad som händer och ni kan följa mig ännu en resa på resdagboken. /Anneli www.mercyships.se

Annaliza Quesada
PhilGirl