Skellefteå N

Vi närmar oss skolavslutning och slutet på Solvikslivet...
lördag 25 maj 2013 - Skellefteå N, Västerbottens län, Sverige

Hej Kära vänner! Nu är jag snart inne på min sista vecka på Solviks folkhögskola. Det är mycket blandade känslor. Jag har inte skrivit resedagbok på väldigt länge. Det har varit en del tråkigheter här på Solvik med en kille som heter Niklas. Han bor i mitt hus och har tafsat på oss

Elin har blivit en städbitch...ojojoj..Kan detta stämma??!
söndag 27 januari 2013 - Skellefteå N, Västerbottens län, Sverige

Nu är det väldigt längesen jag skrev så jag börjar med att dra lite snabbt var som hänt.. Innan jul var här lite kaos. Alla var irriterade och trötta på alla. Folk längtade hem och man var trött på samma typ av skämt som drogs om och om igen. Det är svårt när man blir satt i en

Turné vecka och julmys!!
fredag 30 november 2012 - Skellefteå N, Västerbottens län, Sverige

Turné veckan blev riktigt lyckad. Vi åkte runt och spelade på olika skolor och gjorde reklam för utbildningen. På tisdagen var det samling 05,45 på morgonen. Det var sjukt jobbigt att ta sig upp men samtidigt var det den mysigaste dagen. Vi packade in i våra minibussar, kurade ihop oss under

Två knasiga veckor..
söndag 18 november 2012 - Skellefteå N, Västerbottens län, Sverige

Efter lovet blev vi alla sjuka. Jag fick en dunderförkylning med feber, halsont och var täppt i hela skallen kändes det som. På söndagen när det var dags för körgig återstod bara tre sångare och två ifrån bandet så det var bara till att ställa in konserten. Vår pianolärares pappa

Roadtrip till Piteå!
söndag 21 oktober 2012 - Skellefteå N, Västerbottens län, Sverige

Veckorna börjar bli tuffa nu. Kylan har smygit sig på och i veckan fick vi de första snöflingorna. Det är bäck mörkt redan vid 18 och dagarna känns gråa och trista. Förra helgen blev det klassfest. Jonas hade hyrt en lokal så det blev som vanligt bra drag med mycket dans och

Att våga ta steget!
torsdag 11 oktober 2012 - Skellefteå N, Västerbottens län, Sverige

Efter fyra uppträden på en vecka var jag ganska slut i huvudet. Mycket spänningar släppte och texterna hade blivit till en enda gröt i huvudet. Jag trodde helt klart att vi skulle få en violvecka nu...Men nej, här vilar vi inte..Istället fick vi i läxa att kunna ta alla ackord i alla

Musikcafé, killar,skratt o mys!
onsdag 3 oktober 2012 - Skellefteå N, Västerbottens län, Sverige

Nu har vi lagt musikcaféet bakom oss..Det blev en riktigt lyckad kväll med bra blandning av låtar och trots att det var vårt förta café så gjorde alla bra ifrån sig! Till helgen firade vi med fest och det blev ett jäkla hålligång! Riktigt kul att alla släppte loss=) På

Bultande hjärta, brandlarmet går!!!!
onsdag 19 september 2012 - Skellefteå N, Västerbottens län, Sverige

Ännu en fullspeckad vecka.. Moon safari, en grupp snygga killar som förgyllde vår lördagkväll..Sara och Kevin som går sitt andra år här på Solvik skulle vara förband till ett band som heter Moon Safari. Vi bestämde oss för att åka dit och det ångrar jag inte. Vilken kväll! Sara och

För första gången på flera år kunde jag verkligen njuta av att spela piano!!
torsdag 13 september 2012 - Skellefteå N, Västerbottens län, Sverige

Har egentligen sovmorgon idag, men jag har så mycket jag vill berätta för er så jag måste få skriva av mig lite.. Frågan är var jag ska börja.. Igår var en underbar dag.. Solen strålade och allt var så stilla och vackert. När jag kom till kören hade några tagit av sig tröjorna

Tårarna sprutade i Tall 1:an !!
måndag 10 september 2012 - Skellefteå N, Västerbottens län, Sverige

Vi jobbade med att skriva ner låtar i form av siffror på gehöret..Det blev en väldigt rolig lektion då Mathias stod med en pekpinne och pekade på siffror. Vi skulle sjunga tonen han pekade på. Kändes lite som i filmen Sound of music:) Gick okej i början men när han ökade blev det

Solviks folkhögskola - Norrland!!

Solviks folkhögskola - Norrland!!

14 augusti 2012 - 31 maj 2013

Indien - Kerala, Karnataka och Goa

Indien - Kerala, Karnataka och Goa

21 december 2011 - 11 januari 2012

OneWayTicketToFreedom

OneWayTicketToFreedom

1 september 2010 - 15 januari 2011

Well Well, nu bär det av igen.. Uppsägning av lägenhet och jobb är klart.. Nu ska saker kastas och skänkas bort.. Lägenheten skall tömmas och med stora steg närmar sig ett kärt återseende.. Nawawala ninyong loko Moa-Maria! <3 Well Well, now it's off again .. Termination of the apartment and the job is done .. Now it's just thigns that have to be discarded and given away .. The apartment is soon empty and I'll take a big step closer to a welcome return ..

Elin Christensson
Elin_Christensson