Skellefteå V

Slut i rutan....
fredag 18 april 2014 - Skellefteå V, Västerbottens län, Sverige

......för denna gång. En alltigenom mycket lyckad resa med "enkel" hemresa. Inte ett enda problem,alltifrån shuttlen från hotellet till hämtningen på Falmark. Något jetlaggade nu så kvällen blir nog tidig. Hadebraalla

Nära nu
fredag 22 mars 2013 - Skellefteå V, Västerbottens län, Sverige

Nu kan man säga att det är väldigt nära. Dock har ingen resfeber infunnit sig än. Vi får väl se ikväll......

Hemma igen.
onsdag 6 februari 2013 - Skellefteå V, Västerbottens län, Sverige

Svårt att komma in på min sida här på resdagboken gjorde att jag till slut gav upp. Fick bara in en bild, tro inte att jag har försökt.... Sista dagarna bodde vi ute i Camps Bay och bara slappade, bilen återlämnades hel och vi har inte haft några som helst problem under resan. Här kommer

Jo, nu är jag snart på väg
fredag 17 augusti 2012 - Skellefteå V, Västerbottens län, Sverige

Igår öppnade jag ett grönt postpaket som skickats till mig, fina paket plockades upp, jag fick frågan av pojkvännen "hur är det, varför gråter du?"; glädje, längtan, känslor, det var det som visade sig och jag börjar nog äntligen förstå att jag faktiskt är på väg igen.

Inför avresa.
tisdag 22 november 2011 - Skellefteå V, Västerbottens län, Sverige

Som vanligt så jobbar Janne in i det sista. Tänk att det alltid finns folk som ska ha "bråttomjobb". Vi åker i morgon vid 08.30, kanske hinner han packa sina kläder. Vi torde väl inte behöva så mycket i klädväg. Provat välja platser/checka in via nätet, få se om vi hamnar i Hong Kong i

Barcelona Bus Turistic
tisdag 29 mars 2011 - Skellefteå V, Västerbottens län, Sverige

Vi tog oss ner till Barcelona Colom.De har ett väldigt smart system med turistbussar,(Hoppa-på hoppa-av buss ) vi köpte var sin biljett giltig i 2 dar,sen kunde vi åka kors o tvärs över nästan hela stan.Under resan får information på engelska,de är bara att välja vilket språk du vi ha i

Barcelona 2011
måndag 28 mars 2011 - Skellefteå V, Västerbottens län, Sverige

Resan startades den 28/3 och avslutades den 1/4. Avresa 28/3 kl11.25 direktflyg med Ryanair från Skellefteå till Girona i Spanien. Dag 1: Väl framme mötes vi av sol och + 22 grader kan inte börja bättre. Vi åkte buss in till Barcelona tog ca 1,5 timme. Framme tog vi taxi till hotell Ramblas(

Fixat incheckning
måndag 21 mars 2011 - Skellefteå V, Västerbottens län, Sverige

Då var pengar,boardincard och incheckning fixat.Allt detta gjort via internet, hoppas bara att allt blev rätt, annars kostar det 40 euro ?!

Saigon, Vietnam
fredag 14 januari 2011 - Skellefteå V, Västerbottens län, Sverige

Idag har vi varit pa utflykt till Mekongdeltat. Akt bat till en kokosnotsfabri, en tegelfabrik samt hembesok hos en familj som vavde bambumattor. Akte motorcykeltaxi som tog sex resenarer pa flaket in i djungeln till en rastplats dar vi fick fruktstund. Sedan langre in i djungeln med liten bat

Britt-Inger Eklund
B-IEklund i Vietnam
Senast aktiv - från Phan Thiet, Vietnam
Dag 11 & 12 - Vilodag och tokcykling
lördag 12 juni 2010 - Skellefteå V, Västerbottens län, Sverige

Vi fick en skön vilodag i Piteå igår - med mycket sol och sjungande studenter! Redan på bussen till Piteå havsbad (japp, vi orkade inte ens cykla en mil för att ta oss dit...har man vilodag så har man :)) så började vi ana oråd...vi var de enda som åkte hela vägen dit trots det soliga

Tina Nilsson
Plirran83 i Sverige på två + två hjul!
Senast aktiv - från Malmö, Skåne län, Sverige
USA (igen)

USA (igen)

25 mars 2014 - 18 april 2014

Nu är det dags igen! Blir någon förvånad när vi återigen åker till USA:):) det har blivit som ett gift för oss fyra. Info kommer under resans gång.

Florida+kryssning

Florida+kryssning

22 mars 2013 - 21 april 2013

Nu är det nära...........

Favorit i repris.

Favorit i repris.

16 januari 2013 - 3 februari 2013

Återigen, Sydafrika står på biljetten. Samma gäng som sist vi var iväg, Våra vänner tillika grannar Lars och Tori och jag och Janne. Vi landar i Kapstaden på torsdag eftermiddag och har bokat första natten i Riebeek Kasteel. Sedan bär det av norrut till Paternoster där vi denna gång har bokat 2 nätter hos den fantastiske kocken/värden Arnold. Några guldkorn från föregående resor kommer det att bli, fö så ska vi söka lite nya vägar och upplevelser. Sista tre nätterna blir i Camps Bay utanför Kapstaden, förhoppningsvis inkluderar detta lite solbränna. Vi håller tummarna att resan ska går bra och skriv gärna på vår sida.

Äntligen på väg tillbaka till Thailand

Äntligen på väg tillbaka till Thailand

21 augusti 2012 - 30 augusti 2012

Efter mer än ett och ett halvt år har jag äntligen möjligheten att återigen få fara till det fina Thailand och alla de människor jag där har kär

Ho Chi Minh och Phu Quoc.

Ho Chi Minh och Phu Quoc.

23 november 2011 - 4 december 2011

Ville åka en sväng och maken tyckte inte att jag skulle åka själv. Så han valde Vietnam för där har han aldrig varit förut.(Mirjam och jag var där för 4 år sedan). Blir en avkopplande resa med lite shopping och en hel del sol och bad.

Barcelona

Barcelona

28 mars 2011 - 1 april 2011

10 ar kvar Nu är det snart dax för oss att fara med Ryanairs premiärtur: Direktflyg från Skellefteå till Barcelona.

Vietnam

Vietnam

11 januari 2011 - 26 januari 2011

Saigon 3 dagar, sedan Phan Thiet resten av tiden.

Sverige på två + två hjul!

Sverige på två + två hjul!

1 juni 2010 - 31 juli 2010

Johan och Tina tar sig an Sverige på cykel - från nordligaste Treriksröset till skånskaste Smygehuk!

Lisa Stenlund
lisaaaaa