Sorsele

Mickes loppisfynd
onsdag 22 juli 2009 - Sorsele, Västerbottens län, Sverige

Detta inlägg kan komma att ändras igen beroende på om det av en eller annan anledning dyker upp något ytterligare fynd :) Fynd just nu: Gammal teburk Ännu äldre grovsnusburk Limmad dalahäst från 20-40 talet Tejpavrullare, 50 mm Glitsa glans-burk (75% kvar)

Tebax i Sverige
onsdag 22 juli 2009 - Sorsele, Västerbottens län, Sverige

I dag vaknade vi i Norge och går och lägger oss i Sverige. Resan över gränsen gick från Mo i Rana till Hemavan. En jättefin väg i strålande solsken. Dock är överfarten från Kiruna till Narvik väsentligt mycket mer dramatisk. I Hemavan passade vi på att besöka "Fjällträdgårdens

Försvann Treriksröset? Är det dyrt i Norge?
onsdag 22 juli 2009 - Sorsele, Västerbottens län, Sverige

Det är de vanligaste frågorna vi fått angående resan hittills. Sanningen är den att vi insåg att vi knappt skulle hinna med Treriksröset denna gång, i vart fall inte utan ohälsosamt långa dagsetapper. Planen vi har nu är att antingen åka upp och göra både Treriksröset och Nordkap

Storforsen - en höjdare!
tisdag 14 juli 2009 - Sorsele, Västerbottens län, Sverige

Så, imorse gav vi oss iväg från den klart sämsta campingen vi legat på, lite utanför Älvsby. Körde ca 4 mil norrut, för att komma till Storforsen, Europas största obundna fors, med en fallhöjd som mest på 82 m. Vilken mäktig syn, och vilket brus och vattenskum högt upp i luften! Just

Ulla Prytz
xSupergox i Nordkapp
Senast aktiv - från Malmö, Skåne län, Sverige
Åter på välkänd mark
onsdag 4 februari 2009 - Sorsele, Västerbottens län, Sverige

Nu sitter vi hemma i Lappland efter nio veckors äventyr; trötta glada tacksamma över allt vi fått uppleva. Roliga happenings från New York: - Påväg hem första kvällen, klockan ca 22.00, uppenbarade sig denna gigantiska M&M butik (lyckan för Nea var total!) Tre våningsplan med väggarna

Matilda Johansson
anatilda i Kusinerna utforskar
Senast aktiv - från Sorsele, Västerbottens län, Sverige
Snart börjar äventyret efter närmare en månads planeringe (eller?)
torsdag 27 november 2008 - Sorsele, Västerbottens län, Sverige

På mångad så lyfter planet för att förs ta ett stop i Helsingfors och sedan vidare till Seoul. Där jag och Staffan kommer fram 0920 på tisdag morgon till en av världen folkrikaste städer. På något sätt ska vi lycka ta oss in till ett hotel som har två enkelrum, betalede och klara som

Viktor Lindfors
Viktor_Lindfors i Praktik i Seoul
Senast aktiv - från Bangkok, Thailand
Northern Polar Circle Caravan Expedition 2009

Northern Polar Circle Caravan Expedition 2009

10 juli 2009 - 26 juli 2009

Husvagnstrip i retroanda med delmål som Polcirkeln och Nikkaloukta.

Nordkapp

Nordkapp

27 juni 2009 - 25 juli 2009

Vi ska ut på en 4 veckors husbil semester upp till Nordkapp, men vi kommer även stanna på andra ställen :)

Praktik i Seoul

Praktik i Seoul

1 december 2008 - 28 februari 2009

Tre månaders praktik i Seoul på Aekyong Designcenter.

Kusinerna utforskar

Kusinerna utforskar

2 december 2008 - 3 februari 2009

Mörk och ljus landar i Honduras, njuter Nicaragua, pura vida Costa Rica, snabbis Panama och avslutar med härligt intensivt New York.

Viktor Emilsson
gargnasbon