Umeå

Boende Hong Kong
söndag 28 januari 2018 - Umeå, Västerbottens län, Sverige

En djungel av hotell finns i Hong Kong.Dock många väldigt dyra.Har bestämt oss för The Royal Pacific Hotel & Towers.Ligger vid vattnet på Kowloon.Se foto.Återstår hotell i Bangkok innan avresan till Hong kong.Som vi flyger vid 08.00 vill vi åtminstone natten innan vara nära

Afternoon Tea på våning 103.
torsdag 11 januari 2018 - Umeå, Västerbottens län, Sverige

Afternoon Tea bokat på Café 103, Ritz Carlton. Våning 103.Hotellet finns på våning 102-118 i International Commerce Center, Tsim sha Tsui, Kowloon.Bokat fönsterbord ( återstår se om vi får det), utsikten lär ju vara spektakulär, om det inte är dimmigt ( vilket det kan vara).Det är

Kontakt med Nhoo och Chon.
lördag 6 januari 2018 - Umeå, Västerbottens län, Sverige

Har haft kontakt med Nhoo, bokat 3-hjuling/saleng, och Chon/ bokat bil Suvarnabhumi-Huay Yang.Det blir premiär att åka Umeå-Huay Yang i ett svep.Avstår Bangkok vid ankomsten ,var ju där en hel del senaste resan.Kommer att stanna 2 nätter innan Hong Kong.Får återkomma om hotell och annat i

Annandagen, återresa Umeå
onsdag 3 januari 2018 - Umeå, Västerbottens län, Sverige

Frukost i hyfsad tid.En sväng på stan.Rea överallt och mycket folk, återigen.Zara , inget som lockar.På Sephora har jag tur och hittar en fin palette från Becca till 50 %.Blusher, highlights och bronzer.12.00 är jag vid Balders Hage, som öppnar då.Tycker tyvärr deras sortiment blivit

Juldagen
söndag 31 december 2017 - Umeå, Västerbottens län, Sverige

En lugn morgon och sen frukost.På f.m. till Nordstan och dess rea.Mycket folk.Handlar en del på Åhléns till 50 %.Nöjd med mina inköp.Te köps hos Göteborgs Te & Kaffe handel, Hawaii dröm.Träffar J. o P. en stund efter 14.00 vid julgranen.Bjuds på fika på Le Pain Francais.Te och en

Julafton.
lördag 30 december 2017 - Umeå, Västerbottens län, Sverige

Äter en god frukost vid 09.30.Skönt när det inte är så mycket folk.Lite regn är det men mest duggregn.Inte alls kallt.Nordstan och NK har öppet 10-14.Beger mig ut vid 11-tiden.Först till NK.Tittar på deras fina juskyltning.Köper te. Något fruktigt , minns nu ej vad det hette.Efter att ha

Mera bilder.
fredag 29 december 2017 - Umeå, Västerbottens län, Sverige

Några fler bilder från 23 december.

Senast aktiv - från Umeå, Västerbottens län, Sverige
Avresedagen , 23 december.
torsdag 28 december 2017 - Umeå, Västerbottens län, Sverige

Avgång till Göteborg är redan 08.10.Taxi beställd 06.45. Den kommer 06.50.Stiger upp 05.00....det blir lite stressigt.....puh.Allt går bra på Umeå City airport.Flyger med SAS , eurobonusbiljetter.Sitter på rad 10 E o F.Landar 5 minuter före ordinarie tid. Flygning tog 1 timme o 20

Avslutande inlägg.
onsdag 20 december 2017 - Umeå, Västerbottens län, Sverige

Så var det dags för denna resas sista inlägg.Som brukligt avslutar jag med blommor, blomma.Blomman på sista bilden slog precis ut för några dagar sedan från en knopp ( se bild )Trodde aldrig denna knopp skulle slå ut.Snart 6 veckor sedan kvisten sattes i vatten på hotellet i Bangkok.Nu ses

Mera blommor.
tisdag 19 december 2017 - Umeå, Västerbottens län, Sverige

Några blombilder tagna i Sverige.Blomkransarna är årets och förra årets, som torkat fint ( till höger på bilden ).Orkideén kommer från den kvist jag bröt av precis innan vi lämnade Huay Yang.

Ecuador och Peru

Ecuador och Peru

14 december 2017 - 3 januari 2018

God Jul Göteborg.

God Jul Göteborg.

23 december 2017 - 26 december 2017

Julen 2017 firas i Göteborg.

Gambia 2017/2018

Gambia 2017/2018

12 december 2017 - 18 januari 2018

Florida 2017

Florida 2017

19 december 2017 - 19 december 2017

En resa till Miami vidare till Orlando därefter ner till Marco Island innan vi reser hem från Miami

Bil och tältsemester 2017

Bil och tältsemester 2017

31 juli 2017 - 7 augusti 2017

En bilsemester som innehåller tält och 3 hundar. Kan gå hur som helst. Hoppas på sol och värme. Åker mot Jämtland, Härjedalen, Hälsingland, Dalarna och Värmland. Har ett antal ställen vi ska besöka men utan tidsschema och press. Några ishallar ingår i resan 👍 Ska försöka vara tillbaka till måndag 14 augusti 🤣🤣

Resan till Skottland

Resan till Skottland

18 juli 2017 - 20 augusti 2017

Umeå-Helsingfors-Bangkok/Bangkok-Hong Kong-Helsingfors-Umeå. Vinterresa till Huay Yang 2018.

26 februari 2018 - 28 mars 2018

Vinterns resa Thailand/Huay Yang Åter Sverige/Umeå via Hong Kong.

Lång-weekend Stockholm

Lång-weekend Stockholm

24 maj 2017 - 28 maj 2017

Vi åker till Stockholm för en lång-weekend

Carolas 50-årsresa

Carolas 50-årsresa

19 juli 2017 - 11 augusti 2017

Resa till San Fransisco 4 dagar bilar sedan ner till Carlsbad sen en tredagars kryssning innan resan avslutas med Las Vegas

Glad Påsk Sundsvall.

Glad Påsk Sundsvall.

14 april 2017 - 16 april 2017

Firar påsk i Sundsvall på trevliga Hotel Grand.

Jonas Sallinen
Sallinen