Umeå

Tågbiljetter, check.
måndag 19 november 2018 - Umeå, Västerbottens län, Sverige

"Hängde på låset" när biljetterna 1 månad fram släpptes.Nu har vi 2 platser Bangkok-Huay Yang.Ska bli spännande att testa.Avresa 08.05 från Hua Lampong train station.Ankomst Huay Yang 12.45.Kan bli senare, beror lite om det blir några oplanerade stopp på vägen.

Visum, check. Försäkring, check.
fredag 9 november 2018 - Umeå, Västerbottens län, Sverige

Så har vi visum för 60 dagar.Använde oss av allavisum.se.Bra service. Skickade onsdag 31 oktober, igår 8 oktober fick vi passen åter.Då ska vi tänka på att det numera tar 2 dagar till Stockholm och 2 dagar från Stockholm.Skickas rekommenderat.Förlängd försäkring är också ordnad med

Äntligen!
fredag 2 november 2018 - Umeå, Västerbottens län, Sverige

Plötsligt händer det. Nedräkningen går från dagar till timmar. Igår torsdag hade vi ett litet familje sail away party. Då vi kört kyskåpsrensning hela veckan blev det pizza till middag, lite chips, bubblor i form av Bollinger 👍 o liten plocktallrik. Mellan tuggorna och bubblorna såg

Annika Bergström
Bubbel i Amalias 30års crusing
Senast aktiv - från Bridgetown, Sankt Michael, Barbados
Lycksele, tåg och marknad.
fredag 19 oktober 2018 - Umeå, Västerbottens län, Sverige

Dags för Lycksele igen.Jeff åker dit tidigt vid 07.00.Titti buss 10.40.Mer passagerare än förra året.Sol ett tag men sedan mulet.Lycksele vid 12.30.Vilken tur, slipper regn.Tja marknaden är väl inte så intressant.För mycket "tingel-tangel" som munkar, godis och kläder från

Elisabet Trigwell
chortipvilla i Lycksele, igen.
Senast aktiv - från Umeå, Västerbottens län, Sverige
Ska vi åka tåg Bangkok - Huay Yang?
lördag 22 september 2018 - Umeå, Västerbottens län, Sverige

Funderar på att åka tåg Bangkok-Huay Yang.Har varit i kontakt med Noo ( som vi hyr salengen ) av,Hennes make kan hämta oss vid järnvägsstationen.Kan stanna till vid Pop Shop och handla lite. Pop shop ligger nära stationen.Dock kan man inte boka biljetter online förrän tidigast 1 månad

Hemresedag, fast först på kvällen.
fredag 21 september 2018 - Umeå, Västerbottens län, Sverige

Frukost som igår.Såg att det fanns våfflor men det kändes "too much".Klara med frukost och packning strax efter 10.00.Bestämmer oss för en tur till Västar Frölunda och gallerian Frölunda Torg.Vill se om prickiga klänningen finns kvar hos Lindex.Tar spårvagnen dit, från

Lördag, bl.a. shopping, sol och lite blåst
torsdag 20 september 2018 - Umeå, Västerbottens län, Sverige

Äter frukost vid 09.30, den är ok.Ganska mycket folk.Jeff går ut ett tag före mig.Tror jag beger mig iväg vid 11-tiden.Soligt väder men ganska blåsigt.Kanske lite "underklädd" , barbent och sandaletter.Börjar i Nordstan och sedan en del andra butiker.Lyssnar på en norsk blåsorkester vid

Foton fredagen.
onsdag 19 september 2018 - Umeå, Västerbottens län, Sverige

Här kommer resterande foton från fredagen.

Ankomstdagen/fredag.
tisdag 18 september 2018 - Umeå, Västerbottens län, Sverige

Oj väckarklockan ringer redan 03.15, fast jag var vaken innan!Ville inte stressa, klara i god tid innan taxin kom strax före 05.15.Avgång med SAS 06.30. Taxade ut lite före.Väntan på Arlanda i 2 timmar, blir lite "segt".Faktiskt nickade jag till några gånger där vi satt vid gaten!Såg

Västra Frölunda.
söndag 16 september 2018 - Umeå, Västerbottens län, Sverige

Åter i Umeå efter en trevlig helg på bästkusten.Idag besökte vi Västra Frölunda på f.m.Mer om det och övriga vistelsen kommer.....På bilden, spårvagn till Västra Frölunda.

Amalias 30års crusing

2 november 2018 - 2 december 2018

En månads semester med start i Rom. Kryssning till San Juan (Puerto Rico) och en vecka till på samma fartyg, i Karibien. Barbados, Grenada, Dominica mfl. Ja, Amalia fyller ju 30 på resan. Hennes dag firar vi på Barbados. Skepp ohoj va skoj vi ska ha 🥂💜🌺💃🏼🎉☀️🛳

Lycksele, igen.

29 september 2018 - 29 september 2018

Dags igen för en dagstripp till Lycksele. Tåg och marknad.

Höstresa till Göteborg.

14 september 2018 - 16 september 2018

Dags för en tripp till härliga Göteborg

Sommarweekend Stockholm

3 augusti 2018 - 5 augusti 2018

En sväng till Stockholm i sommarvärmen.

(j)Ebay Piteå

11 maj 2018 - 21 maj 2018

Kina - kultur, natur och stad Xi'an - Zhangjiajie - Peking

Spanien/Frigiliana

1 juni 2018 - 6 juni 2018

Vad kul. Ett besök i Frigiliana.

Vårresa till Stockholm

9 maj 2018 - 15 maj 2018

Dags för en tripp till Stockholm

Thailand/Huay Yang dec-feb , 2018-2019

15 december 2018 - 16 februari 2019

Så blir det en längre resa igen, över jul-nyår och viss del av vintern.

Ecuador och Peru

14 december 2017 - 3 januari 2018

God Jul Göteborg.

23 december 2017 - 26 december 2017

Julen 2017 firas i Göteborg.