Umeå

Kristi Himmelsfärds Dag
söndag 20 maj 2018 - Umeå, Västerbottens län, Sverige

Torsdag 10 maj.Vaknar i hyfsad tid.Äter frukost. Den är ok men kanske inte så mycket mera.Ett plus, att havregrynsgröt finns!Ett minus, att tallrikar och bestick tar slut "hela tiden".Gemensamt till tunnelbanan.Jeff ska filma, Titti till Skogås.Skiljs åt på Centralen.Jag hinner med en sväng

Elisabet Trigwell
chortipvilla i Vårresa till Stockholm
Intro & förklaring
torsdag 10 maj 2018 - Umeå, Västerbottens län, Sverige

Så var det äntligen dags att resa igen!!Det har ju varit bokat jättelänge, ett halvår kanske och vi har väntat och längtat och väntat. Som alltid känns det lite overkligt att det äntligen är dags, men inte desto mindre härligt!Jag & Bernt reser till Kina med 20 andra

Sofia Henriksson
Bubbelfian i (j)Ebay Piteå
Senast aktiv - från Peking, Kina
G Hua Hin Resort and Mall
lördag 5 maj 2018 - Umeå, Västerbottens län, Sverige

Alltid finns det planer inför kommande Thailandsbesök.Var inte till Hua Hin senast så nu får det bli ett besök framöver.Har bokat 2 nätter på G Hua Hin Resort and Mall..Ligger precis bredvid gallerian Market Village.Rum med direkt till gång till poolen och jacuzzi på terassen.

Välkomna.
lördag 28 april 2018 - Umeå, Västerbottens län, Sverige

Välkomna till denna resa.Vinterns långresa som går över jul och nyår.För första gången kommer vi att fira julafton i Huay Yang.När vi var i Thailand nu senast bokade vi denna resa med Finnair till mycket bra pris.6825:- per person, Umeå--Helsinki-Hong Kong-Bangkok.Stannar inte i HK bara

Avslutande inlägg.
onsdag 25 april 2018 - Umeå, Västerbottens län, Sverige

Så var det dags för ett avslutande inlägg.Passar bra idag som det är precis 1 månad sedan vi lämnde Thailand, för Hong Kong.Som vanligt avslutas det med blommor men av förklariga själ inga orkideér denna gången.I stället blommor som fotades i Kowloon Park.Ros, jasmin och en blå stor

Vi väntar......
onsdag 18 april 2018 - Umeå, Västerbottens län, Sverige

Jaha då sitter vi här igen....Husägarna har nu inte varit här på 4 veckor.Saknar de.Vi spanar för att se om Selma gör något bus?Kom snart tillbaka....

Jakt på "läkemedel", Boots.
söndag 15 april 2018 - Umeå, Västerbottens län, Sverige

Som jag skrivit om tidigare jagade vi runt på Boots efter en viss sorts "läkemedel".Verkar som det blivit "hårdvaluta" för antingen var det helt slut eller så fanns max 2 kartor.Till slut fick vi tag på ganska många på Suvarnabhumi Airport samt några på Paseo Mall.Vad är det som köps?Jo

Blommorna.
torsdag 12 april 2018 - Umeå, Västerbottens län, Sverige

Som vanligt finns alla blommorna på baksidan som är i skugga en stor del av dagen.De flest är orkideér.Vattnas varje vecka av hon som ser efter huset.Regn kommer det också ibland.När vi är på plats vattnas de varannan dag.Orkideérna sänker jag ner i en plasbehållare.Då ser man att de

Avresedag mot Bangkok, 22 mars, Huay Yang.
tisdag 10 april 2018 - Umeå, Västerbottens län, Sverige

Har en del bilder kvar från torsdagen 22 februari då vi reste till Bangkok.Selma får mat.Ingen fläskfilé utan korv....hm hon går iväg men kommer tillbaka!Vacker soluppgång.Alltid lika vemodigt låsa dörren.....

Hotel Lilac, Lat Krabang, Bangkok.
måndag 9 april 2018 - Umeå, Västerbottens län, Sverige

Bilder från lilla hotellet Lilac i Lat Krabang, nära Suvarnabhumi Airport.De har byggt ut och nu finns en ny fräsch del, Lilac Chapter 2.Vi får ett rum där.Stort och fint.Ca 1 år har den nya delen funnits.Bra pris, ca 350 sv kr.Utan frukost, lite dyrare med.Åker tidigt så bokade utan

(j)Ebay Piteå

(j)Ebay Piteå

11 maj 2018 - 21 maj 2018

Kina - kultur, natur och stad Xi'an - Zhangjiajie - Peking

Vårresa till Stockholm

Vårresa till Stockholm

9 maj 2018 - 15 maj 2018

Dags för en tripp till Stockholm

Thailand/Huay Yang dec-feb , 2018-2019

Thailand/Huay Yang dec-feb , 2018-2019

16 december 2018 - 13 februari 2019

Så blir det en längre resa igen, över jul-nyår och viss del av vintern.

Ecuador och Peru

Ecuador och Peru

14 december 2017 - 3 januari 2018

God Jul Göteborg.

God Jul Göteborg.

23 december 2017 - 26 december 2017

Julen 2017 firas i Göteborg.

Gambia 2017/2018

Gambia 2017/2018

12 december 2017 - 18 januari 2018

Florida 2017

Florida 2017

19 december 2017 - 19 december 2017

En resa till Miami vidare till Orlando därefter ner till Marco Island innan vi reser hem från Miami

Bil och tältsemester 2017

Bil och tältsemester 2017

31 juli 2017 - 7 augusti 2017

En bilsemester som innehåller tält och 3 hundar. Kan gå hur som helst. Hoppas på sol och värme. Åker mot Jämtland, Härjedalen, Hälsingland, Dalarna och Värmland. Har ett antal ställen vi ska besöka men utan tidsschema och press. Några ishallar ingår i resan 👍 Ska försöka vara tillbaka till måndag 14 augusti 🤣🤣

Resan till Skottland

Resan till Skottland

18 juli 2017 - 20 augusti 2017

Umeå-Helsingfors-Bangkok/Bangkok-Hong Kong-Helsingfors-Umeå. Vinterresa till Huay Yang 2018.

26 februari 2018 - 28 mars 2018

Vinterns resa Thailand/Huay Yang Åter Sverige/Umeå via Hong Kong.

Sofia Henriksson
Bubbelfian