Vännäs

Senast aktiv - från Bjurholm, Västerbottens län, Sverige
Dan före dan...
torsdag 10 februari 2011 - Kungsgatan 12, Vännäs, Västerbottens län, Sverige

"This time for Africa" Nu sitter jag här, det är kväll, jag är färdigpackad och bara några få timmar från att lämna kalla Sverige för mer sydliga breddgrader. Två av mina bästa vänner får jag med mej på resan och vi har bunkrat upp med dimor, malariapiller, resorb, myggnät och

Fortfarande Vännäs
torsdag 4 november 2010 - Kungsgatan 12, Vännäs, Västerbottens län, Sverige

Håller på att i god tid lära mig hur man hanskas med dator kameror o inlägg på resedagboken så jag inte behöver sitta sista natten o göra det. Slutade fota när kamerorna blev digitala men har nu köpt mig en så jag ska kunna fota o minnas denna resa och inte minst, dela med mig av mina

Maj Bylund
majpaj i vinterresa
Senast aktiv - från Sigtuna N, Stockholms län, Sverige
Sent

Det är väldigt sent nu och jag börjar snart packa ner bitar av mig själv i den där väskan. Då är det bestämt dags att sluta. Åker i övermorgon och varenda gång jag tänker på bilresan till flyget börjar det pirra i magen. Jag är mest nervös över allting som ska hända när jag

Jenny Eriksson
Lillongen i Jap. resan
Senast aktiv - från Kyoto, Kyoto prefektur, Japan
Början...
tisdag 28 september 2010 - Kungsgatan 12, Vännäs, Västerbottens län, Sverige

Det här är början på Resdagbokinläggen och jag kommer bara skriva om själva resan här. Vad jag sett, hört, vad som är bra/dåligt med Japan och liknande. Jag skriver den här på svenska och har min blogg: http://[email protected] i vilken jag skriver på engelska och där

Jenny Eriksson
Lillongen i Jap. resan
Senast aktiv - från Kyoto, Kyoto prefektur, Japan
Esbjerg-Vännäs

En transportsträcka på 3 resdagar från Esbjerg och hem via Karlshamn och Gävle.

Avresa

Startade 15:00 från Vännäs och körde till Söderhamn där vi tog in på Hotell eftersom det började regna ganska ordentligt.

Bilder
onsdag 27 januari 2010 - Kungsgatan 12, Vännäs, Västerbottens län, Sverige

Nu finns över 100 bilder att titta på samt beskrivning av resan.

mythoughts i Egypten
Hemresa
måndag 25 januari 2010 - Kungsgatan 12, Vännäs, Västerbottens län, Sverige

Måndag 25/1 2010 Idag blir det hemresa. Först in i "sardinburken" till flygplan sedan buss från Luleå Till Vännäs. Ganska skönt att komma hem faktiskt.

mythoughts i Egypten
Nedräkning
söndag 25 oktober 2009 - Kungsgatan 12, Vännäs, Västerbottens län, Sverige

Nu är det nedräkning och nerverna börjar göra sig påminda, ungarna somnar kanske snart.... Ha det fantastiskt i väntan på vintern allihopa! Vi tänker på er när vi ligger och plaskar....

Andrea Rodriguez
Strandriguez i Thailand 2009
Senast aktiv - från Bangkok, Thailand
Kata, Honey resort

28 februari 2012 - 21 mars 2012

Nu är det snart dags igen. Vi och Ingemars åker tillsammans till Thailand.Detta land kommer alltid att förbli något speciellt för oss.Vi ska nu bo på samma ställe hela tiden. Ni får se vad vi hittar på under dessa tre veckor.

Under African skies

11 februari 2011 - 5 mars 2011

Efter ett och ett halvt års jobbande är det dax att ge sej av på en lite kortare, förvisso, men ack så spännnande resa... Med resekamraterna Sofia och Jessica ska jag under tre veckors tid ta mej an Zambia, Malawi och Tanzania... Och trots att det är regnperiod kan det inte bli annat än underbart!

vinterresa

11 november 2010 - 20 februari 2011

Nu ska jag bege mig iväg på min långa resa. Jag kommer resa själv största delen av tiden, men möta upp med vänner och bekanta i Afrika och Asien.

Jap. resan

2 oktober 2010 - 30 september 2011

Jag ska till Kyoto, Japan för att studera japanska.

MC Resan till Scotland 2010

11 juni 2010 - 2 juli 2010

En Resa som vi bestämde oss för att göra efter vi träffat en Norsk trafikpolis (Rune)i Thailand för några år sedan där han talade sig varm för detta land samt mailade oss några bilder därifrån.

Egypten

11 januari 2010 - 25 januari 2010

En vecka på båt genom Nilen för att bli lite mer kulturella..!! och en vecka sol och bad i Hurghada

Thailand 2009

26 oktober 2009 - 17 november 2009

24 dagar i Thailand med bad, äventyr och galenskap

Usa - Kalifornien

3 oktober 2009 - 18 oktober 2009

Bröllopsresa San Fransisco - LA - Vegas - LA

Rundresa Vietnam och Thailand

2 mars 2009 - 23 mars 2009

Resa till Vietnam och sedan till Hua Hin i Thailand.

Asien

3 februari 2009 - 9 mars 2009

Nu är det snart dags för en 5 veckors resa till Vietnam, Kambodja och Thailand. Den grovplanerade resan ser ut enligt följande: Vi åker till Hanoi via Bangkok och stannar där till den 8:e då vi åker vidare till Saigon (Ho Chi Minh) för att den 10:e åka på en 8 dagars tur in i Kambodja via Mekongfloden upp till Siem Reap. Då är vi i närheten av Templen i Angkor Wat som vi skall besöka samt tortyrkammarna i Phnom Phen som Pol Pott använde sig av. Sedan åker vi tillbaka till Saigon varefter vi får se vad vi skall göra. De sista 4:a dagarna skall vi dock tillbringa i Bangkok innan vi åker hem.