Västra Götalands län

Längtar efter att åka ut och resa igen!
onsdag 5 augusti 2020 - Borås, Västra Götalands län, Sverige

I dessa tider är det svårt att inte göra annat än att längta efter att få åka ut och resa igen. Det springer onekligen i resebenen!Nu gäller det bara att boka in resan, dra åt svängremmen och börja spara. Men jag funderar på att använda lite nya medel för att finansiera nästa resa.

Hemma!
torsdag 6 augusti 2020 - Gråbo, Västra Götalands län, Sverige

Nu har vi kommit hem och packat in det mesta från bilen = kaos inne. Theo drog iväg på skateboarden för att fånga Pokemons innan vi hann blinka.Har kört bil större delen av dagen, men med ett kul stopp i Torsby. Svängde av mot platsen där de har sin snötunnel för att se om vi kunde

Lidköping dag 1
tisdag 21 juli 2020 - Lidköping, Västra Götalands län, Sverige

Vi vaknade kring 9 och åt då frukost utomhus. Vi valde en husbilsplats där det är tillåtet med markis men inte förtält, inget som gör oss något. Lukas och Jenny tog en pokenad på campingen, lite senare tog också Lukas och Elin en pokenad då det började regna lite. Jenny och Lukas tog

Resdag Grebbestad - Lidköping
måndag 20 juli 2020 - Lidköping, Västra Götalands län, Sverige

Vi vaknade strax efter 9 och åt frukost inne i husbilen. Jenny gick iväg till sportshopen för att lämna tillbaka en tröja som Elin köpt men som inte var något att växa i. Per tömde under tiden toalett och gråvatten och sedan gav vi oss iväg. Tyvärr blev det inget besök i grebbestad pga

Resdag Kungshamn - Grebbestad
söndag 19 juli 2020 - Grebbestad, Västra Götalands län, Sverige

Vi vaknade ganska sent till ett regnigt väder. Vi packade ihop allla saker och gjorde oss redo för avfärd norrut mot Grebbestad och Sportshopen. Resan började på mindre vägar men vi valde sedan att köra på E6 istället för att slippa smala vägar där det är svårt att mötas. Vi stannade

Kungshamn dag 2
lördag 18 juli 2020 - Kungshamn, Västra Götalands län, Sverige

På förmiddagen tog vi det lugnt, Jenny körde ett FMTK-pass och Per tog en löprunda. Efter lunch cyklade vi in till Kungshamn och kikade runt. Vi tog en promenad på bryggan och gick hela vägen bort till Feldts brygga där vi bokade bord för middagen. Vi cyklade tillbaka på de backiga

Kungshamn dag 1
fredag 17 juli 2020 - Kungshamn, Västra Götalands län, Sverige

Vi vaknade och låg kvar ett tag i sängen innan det blev dags för frukost. Vädret var soligt men lite kyligt på morgonen. Barnen och Jenny tog en promenad/pokenad på området innan det var dags för dagens träning. Per hann sticka iväg på sin löprunda innan övriga kom tillbaka, det var

Resdag Båstad - Kungshamn
torsdag 16 juli 2020 - Kungshamn, Västra Götalands län, Sverige

Vi åt frukost och packade ihop sakern för att resa vidare norrut mot Kungshamn. Vi stannade i Slöinge för ett glassinköp och sedan lunchpaus vid Hede outlet. Efter det passerade vi Göteborg där vi stundtals stod still pga köer.Vi anlände till ett soligt Kungshamn ca kl 16. De vuxna fixade

En tid hemma i våra hemländer
söndag 28 juni 2020 - Göteborg, Västra Götalands län, Sverige

Tack alla för ert fortsatta stöd och bön för mitt och Mercy Ships arbete. Som ni vet så påverkar Covid-19 också vårt arbete på skeppet och många av oss är sedan en tid hemma i våra hemländer. Jag kom hem till Sverige den 19 mars och har nu varit hemma över 4 månader, tiden går

Hjälp med biljetter i rätt tid
fredag 20 mars 2020 - Göteborg, Västra Götalands län, Sverige

Beskedet kom från ena dagen till den annan, vi var tvungna att lägga ner våra program för att risken att bli smittad eller föra Corona viruset vidare var för stor om vi bar på det, att leva så nära som man gör på ett skepp. Alla förstod vad det handlade om och det märktes att det var

Semester i Sverige  - javisst går det!

Semester i Sverige - javisst går det!

19 juli 2020 - 10 augusti 2020

Corona satte stopp för sommarens planerade båtluff i Grekland. Nu kommer vi istället iväg till Gotland och dessutom blir det en roadtrip en bit norrut. Häng med!

Sommarsemester 2020

9 januari 2020 - 24 januari 2020

En resa i östra Asien

En resa i östra Asien

21 september 2020 - 21 september 2020

Nu börjar det klia i de gamla resebenen igen. Är fruktansvärt sugen på att åka och upptäcka nya spännande platser och möta nytt trevligt folk. Men frågan är så klart, som det så ofta är, vart ska man bege sig? I skrivande stund är det östra Asien som pockar på min uppmärksamhet.

i<3gbg

i<3gbg

7 december 2019 - 7 december 2019

Mallorca

Mallorca

3 augusti 2019 - 18 augusti 2019

Sommarsemester med familjen på Mallorca. Sol, bad, vila och lite utflykter.

Legoland-land o Köpenhamn +Malmö

Legoland-land o Köpenhamn +Malmö

19 juli 2019 - 30 juli 2019

En typisk typisk svensk småbarnsfamiljs resa till Danmark.

Dag 3 Heldag i Warszawa

Dag 3 Heldag i Warszawa

18 juli 2019 - 5 augusti 2019

Idag har vi upptäckt Warzawa till fots. En fantastisk stad fylld av historia från olika tider. Krigsmonument blandat med kungliga sommarpalats och såväl gamla som nybyggda restauranger i en härlig blandning. Till slut fick fötterna nog och vi tog bussen hem, tur att morgondagen till stor del består av tågresande så fötterna får vila. Fyllda av intryck hälsar vi godnatt från Warzawa.

Senegal 2019/2020  med Onboarding i Texas

Senegal 2019/2020 med Onboarding i Texas

26 juli 2019 - 11 april 2020

Denna resan blir in nionde / tionde resa till sjukhusfartyget, Africa Mercy. Jag kommer att arbeta som teamledare på ögonoperation. Under september kommer jag att arbeta i ögonteamet med planering, undervisning och mentorskap och åker till Texas, Mercy Ships internationella center för Onboarding, en 4 veckors kurs. Resan blir uppdelad i två terminer, under hösten är jag ombord ca 2 månader och under vintern 3,5 månader. -Tack för att ni ber för mig och Mercy Ships och min resa.

Kuba & Mexiko

Kuba & Mexiko

9 juli 2019 - 2 augusti 2019

Fam Jakobsson-Hansson gör en kombo-resa bestående av 10 dgr på Kuba, följt av 14 dgr i Mexiko. Häng med oss!

360
231