Bollebygd

Dag 2

Torsdag 29 sept 2016 Hej,idag så vaknade alla ungefär kl.07:30 och kl. 09:00 gick vi ner och åt frukost.När vi hade ätit upp så kom de engelska barnen till vandrarhemmet, och skulle visa oss runt i York. Vi gick till ett museum som heter The York Castle. När vi hade kommit ut ur museet så

Gadden York
York2016 i York 2016
Senast aktiv - från York, England, Storbritannien
dag 5 och 6

Dag 5 åkte vi till Hull. Där gick vi på ett havs museum. Där fanns det hajar,fiskar & olika skaldjur. Det fanns en hiss som gick i vattnet och där såg vi fiskar som såg ut som enhörningar. Sen fick man välja om man ville äta på Subway eller Mcdonalds. Sen efter det gick vi till ett

Dag 3

Idag har vi shoppat i två timmar. Vi besökte York castle museum och Cliffords tower. Efter det var vi på the Minster och gick en "skattjakt". Lunchen åt vi på subway och middagen på någon indisk resturang. Efter middagen gick vi på ghost hunt. Det var mest roligt. Han som guidade oss gjode

Dag 1

Hej Idag har vi kommit fram till England-York och fått träffa de engelska barnen. Vi fick se på katedralen som heter The Minster. Vi fick se oss omkring York och vi har SHOPPAT! Många gick in på 'One pund world' och köpte massa roliga saker. På kvällen åt vi på en pizzeria där vi fick

Dag 2

Idag gjorde vi manga saker. Forst gick vi till Jorvik som ar ett vikingamuseum. Det luktade illa dar inne. Vi akte en karusell som man fick se hur de bodde, handlade och levde pa vikingatiden. Sedan akte vi roda sma batar. De gick langsamt men det var mysigt. Efter batarna gick vi till The

Queensland

Efter ett snabbt besök vid Byron Bay drog vi vidare förbi Brisbane till the Sunshine Coast och Noosa Beach. När vi skulle checka in på camping i Byron Bay fanns det bara ett fåtal platser och de skulle ha hundra dollar för en natt, så vi drog vidare och körde 30 mil upp till Noosa. Vi

Byron- Noosa

Byron bay en fredagkväll var omöjlig att hitta caravanpark till vettigt pris. Men vi måste ju få surfa innan vi kom för långt norrut och barriärrevet sätter stopp för vågorna! Sista utposten för detta är i Noosa, visste Magnus, så vi hade ännu marginal. Bara att dra vidare,

Port McQuire - Byron Bay

Tillbaka till Port McQuire. Innan vi åkte därifrån stannade vid Koala Hospital. Där såg vi ett tiotal koalor som tagits omhand efter trafikolyckor och eldsvådor. Troligen enda chansen att få syn på en, de är ju skygga. I South Port Rocks fick vi första parkett på campingen direkt vid

Sydney

Nu har vi varit i Australien några dagar och inte lyckats skriva något i dagboken. Jag försökte att skriva ett medmobilen men det försvann när Jag skulle skicka det pga av avbruten förbindelse till webben. Vi kom fram till Sydney efter en 27 timmars flygning. Tog en taxi till Coogee beach

Resfeber

Nu är det två dagar kvar innan hela familjen drar till Australien. Ryggsäcken är packad. Pengar(kort) pass, biljetter(är utskrivna).

York 2016

28 september 2016 - 5 oktober 2016

York 2015

30 september 2015 - 7 oktober 2015

Australia Road Trip

26 oktober 2012 - 17 november 2012

En resa som går från Sydney och avslutas med solförmörkelse i Cairns. Magnus Monika Karin och Kristiina skall åka med husbil längs kusten. I Sydney träffar vi Anna och i Queensland skall vi träffa Carl och Johanna och dyka på Stora barriärrevet.

Skolresa 2012

3 oktober 2012 - 10 oktober 2012

Klass 6 från Gaddenskolan åker till York. Vi kommer här skriva dagbok och lägga ut bilder.

York, Gadden

Amsterdam Mae phim Rayong Kleang

Aruba, here we come!

21 november 2010 - 7 december 2010

Caiza och jag far till Södra Karibien!