Borås

Dagarna innan avfärd.
fredag 24 november 2017 - Borås, Västra Götalands län, Sverige

Tjulululu little ladies and ladyfriends, dudes och dudettes, bröder och systrar och annat löst folk.Inte ens en vecka kvar till avfärd, noll resfeber men enorm förväntan inför detta äventyr.SkrotErik har ju aldrig varit i Colombia innan, inte heller Hubbelito. Så nu ska Stigfinnarn Fritto

Skönaste kvällen på hela året!!!

Äntligen semester !!!!!! Så himla härligt . Detta måste vara årets bästa kväll semestern har börjat  och imorron är det dax för årets resa !Efter en trevlig start med studentbjudning för Melker hos våra goa grannar sitter vi nu och slappar lite. Sista packning och finlir få bli

Night before
onsdag 28 december 2016 - Borås, Västra Götalands län, Sverige

Snart dax sova taxin kommer 04.15 life is hard

Snart ska vi åka!
tisdag 20 december 2016 - Borås, Västra Götalands län, Sverige

Det ska bli jäte kul💜.

Internet på flyget
fredag 28 oktober 2016 - Borås, Västra Götalands län, Sverige

Surfar på internet i planet , schysst! har fördrivit en film på nästan 2 timmar och ska väl plöja en till. Drygt 7 timmar kvar.

Packning påbörjad
måndag 12 september 2016 - Borås, Västra Götalands län, Sverige

Avresan från Borås sker imorgon eftermiddag. Vi flyger från Landvetter kl 19.25 till Berlin där vi byter plan för vidaretransport till Abu Dhabi. Där kommer vi att få tillbringa rätt lång väntan inför fortsättningen till Kathmandu. Vi beräknas landa i Kathmandu på onsdag kväll kl

the day before......
måndag 13 juni 2016 - Borås, Västra Götalands län, Sverige

Så var det äntligen dags för den där magiska dagen , dan före semestern. Jobbat klart,packat klart(nästan ) ett glas rött till kvällsmaten en måndagkväll, nu är det semester Imorron är det tight program , Tildas Skolavslutning och sedan hem hämtpizza till lunch och så taxifärd mot

Kicki Southstream
Southstream travel i Viva espana
Snart dags...
söndag 20 december 2015 - Borås, Västra Götalands län, Sverige

Söndag kväll och om lite mer än ett dygn bär det iväg till Landvetter och en högst troligen episkt seg resa mot Kuala Lumpur. Kl 20:25 lyfter vi och första stopp blir en knapp timme i Helsingfors. Perkelee! Ca kl 15.30 svensk tid landar vi i Hongkong och får sitta där och njuta av allt

Färdigpackat (nästan)
onsdag 30 september 2015 - Borås, Västra Götalands län, Sverige

Janne. Varje gång jag landar på Tribhuvan Airport upplever jag något av den glädje jag erfor när vi landade där på 80-talet. Då kom vi dit för att få den finaste gåva man kan få. Där fick vi våra två barn. De är nu vuxna och står på egna ben och verkligen hedrar mor och

Dag 1
måndag 6 juli 2015 - Borås, Västra Götalands län, Sverige

Lämnar Borås för att ta oss till Landvetters flygplats. Planet mot Miami avgår 11.15. Vi ska byta i London och har ca 3 timmar på oss. Bytet i London gick bra vi fick åka buss mellan terminal 5 till terminal 3. Gick smidigt, gott om tid. Lyfter mot Miami med American Airlines. Landat i Miami

Fira Livet Resa

Fira Livet Resa

20 november 2017 - 5 december 2017

Santa Marta (måste dra iväg)

Santa Marta (måste dra iväg)

1 februari 2018 - 1 februari 2018

Vintern närmar sig, då drar vi. Två månader i Colombia, kommer bli bra detta.

Från Ho Chi Minh till Hanoi

Happy New year

Elsa i Thailand

Elsa i Thailand

3 januari 2017 - 27 januari 2017

Hej jag heter Elsa och ska snart åka till Thailand med min lillasyster Astrid, pappa Jonas och mamma Kristin. Våran hund Leo får stanna hemma hos mormor och morfar. Jag har varit i Thailand en gång innan och det är jättekul där! Jag längtar! Vill ni veta hur jag har det på min resa kan ni följa mig här:) Kram!

Borås- Landvetter- Atlanta- Winchester

Borås- Landvetter- Atlanta- Winchester

28 oktober 2016 - 7 november 2016

Det börjar dra ihop sig, inte många timmar tills det bär av mot staterna! Spännande. Kommer hålla mig uppdaterad här med vad som händer om dagarna och lite bilder då och då.. :-)

Utmaning och kontemplatation

Utmaning och kontemplatation

13 september 2016 - 25 november 2016

På onsdag kväll den 14 september återkommer vi till Nepal. Vår vistelse i år är till 24 november, så vi räknar med att kunna fira advent i Sverige. Vi kommer att bo på samma hotell som vi utnyttjat varje år sedan 2008. Utmaningen står Kerstin för, som kommer att delta i en grupp som ska vara tillsammans i 29 dagar. De ska genomföra en ”trekking” som heter Great Himalayan Trail och som innebär en vandring på norra sidan av Himalaya (i regnskugga) där de bl a kommer att passera tre pass på över 5000 m höjd. Hon har tränat hårt under senaste året (gått ned 15 kg) inför denna utmaning. Kontemplationen blir min uppgift under tiden Kerstin promenerar omkring i bergen. Under dessa 29 dagarna hon är med sin grupp är mina planer att bara koppla av i Kathmandu. För min del blir det säkert också upplevelserikt. Under tiden Kerstin vandrar inträffar den stora nepalesiska högtiden Dashain (jfr juletid här hemma) och kanske också den näst största högtiden Tihar (vi är osäkra på när den infaller). N

Viva espana

Viva espana

12 juni 2016 - 11 juli 2016

Nepal i våra hjärtan

Nepal i våra hjärtan

1 oktober 2015 - 29 november 2015

Den här resan innebär vårt tredje besök i Nepal i år. När vi i våras beställde våra biljetter bokade vi hemresan till 27 november med hemkomst samma datum. Av någon orsak ändrade sedan Turkish Ailines hemresan till den 28 november med en övernattning (på flygbolagets bekostnad) i Istanbul. Enda nackdelen med förändringen är att vi inte kan delta i Sverige-Nepalföreningens Tiharfirande i Stockholm den 28 november, för övrigt ser vi fram mot en gratis natt i Istanbul.

Tur och retur Kuala Lumpur

Tur och retur Kuala Lumpur