Borås NO

Resan fortsätter norrut
måndag 24 juni 2013 - Borås NO, Västra Götalands län, Sverige

Idag så lämnade vi Leksand. Vi åkte vi Rättvik till Grannäs, Nusnäs och Morahästtillverkningen. Det inhandlades Dalahästar och Moraknivar. Därefter fortsatte vi till Mora och besökte Vasaloppsmålgången och kyrktornet och Mora kyrka. Vi har även besökt Zornbostaden och handlat öl

Therese Ragnarsson
therag i Borås-Kilpisjärvi-Lofoten-Trondheim
Senast aktiv - från Oslo, Norge
Snart åker vi
måndag 17 juni 2013 - Borås NO, Västra Götalands län, Sverige

Vi som åker är Hanna Mattson, Daniel Sjögren, Pär Cederlund och jag Therese Ragnarsson och tre brunbjörnar i form av Labradorerna Otto, Eiwin & Hector.

Therese Ragnarsson
therag i Borås-Kilpisjärvi-Lofoten-Trondheim
Senast aktiv - från Oslo, Norge
Hemma igen
torsdag 28 april 2011 - Borås NO, Västra Götalands län, Sverige

Finnekumla by, 28/4: Tre månader känns både kort och långt på samma gång - men nu är vi hemma igen. Sista dagen i Osaka (i tisdags) besökte vi bland annat Ikea, vilket var en märklig upplevelse. Precis som varuhusen här hemma, alla namn på svenska och köttbullar och lingonsylt i

Johanna Hallqvist
Hallqvistjapan i Japan
Senast aktiv - från Osaka, Osaka prefektur, Japan
Inför Resan - måste testa om resedagboken funkar till alla
lördag 11 december 2010 - Borås NO, Västra Götalands län, Sverige

Ja, nu är alla pass hämtade, sprutor är tagna, magvaccin inköpta, kläder framlagda och listor "att göra" påbörjade. Det går GALET fort till den 27 dec! Vi måste vara färdiga den 23:e när vi åker till Jönköping och julfirandet där. Den 26:e åker vi direkt från Jönköping till ett