Kungälv C

Pelle Nyquist
PelleNyquist i Vietnamn
Senast aktiv - från Kungälv C, Västra Götalands län, Sverige
Dag 21
torsdag 24 juli 2014 - Kungälv C, Västra Götalands län, Sverige

Torsdag 24/7 -14 Vaknade till ännu en stilla morgon! Nu har vi haft fantastiskt båtsemesterväder under drygt en vecka. Det blev morgondopp för hela familjen, även Herman som jag doppade från badbryggan. Han ville inte mer efter första doppet men efter ett par dopp ville han inte upp utan

Sandra Rydsten
Misael i Båtsemester 2014
Senast aktiv - från Öckerö, Västra Götalands län, Sverige
Dag 15
fredag 18 juli 2014 - Kungälv C, Västra Götalands län, Sverige

Fredag Vaxholmen 18/7 -14 Vaknade till en mulen morgon men efter ett morgondopp från båten tittade solen dram så Agneta fick bada i solsken. Gick till Marstrand och handlade och släppte av Agneta och tackade därmed för den tid hon var ombord. Hon lät lite skeptisk när jag sa att jag ror

Sandra Rydsten
Misael i Båtsemester 2014
Senast aktiv - från Öckerö, Västra Götalands län, Sverige
Bildtest
måndag 12 november 2012 - Kungälv C, Västra Götalands län, Sverige

Testar med bilder

Nr 2
tisdag 6 november 2012 - Kungälv C, Västra Götalands län, Sverige

Hoppas vi får mail om detta.

Första inlägget
tisdag 6 november 2012 - Kungälv C, Västra Götalands län, Sverige

Skapar mitt första inlägg tänker försöka uppdatera här löpande samt publicera vissa inlägg på FB.

Dag 18 och 19, 12 och 13 augusti.
måndag 13 augusti 2012 - Kungälv C, Västra Götalands län, Sverige

Det blev som himmelen visade i går kväll, en strålande vacker sommar himmel. I Höör så väntar Ida på vi skall komma, vi stannar till i Eslöv och köper lite gott till fikat. Ida skall snart sluta jobba för att sätta sig på skolbänken igen. Vi åker och hälsar på Fairyhill,

Arne Karlsson
bogerup i Europa 2012
Senast aktiv - från Kungälv C, Västra Götalands län, Sverige
Snart har vi gjort klart på Västkusten!
fredag 29 juni 2012 - Kungälv C, Västra Götalands län, Sverige

Igår när vi rundade Måseskär hade vi ca. 6 sekundmeter och idag blåser det styv kuling 14 sekundmeter och lite till. Detta var anledningen att vi lämnade de norra delarna av Västkusten någon dag tidigare än planerat. Vi är i dag på Marstrand och väntar på att vädret tillåter en tur

Miss Butterfly!
torsdag 5 januari 2012 - Kungälv C, Västra Götalands län, Sverige

God morgon! Nu har "res" febern lämnat mig och idag så gör jag sista arbetsdagen...TJOHOOOOOO!!! Ska bli så skönt. Älskar mitt jobb men efter 2 v semester i somras så ser vi fram emot att lämna " detta jävla landet" citat Hanna; ) Men "res"febern har ersatts av små fjärilar i magen,

Therese Eriksson
Tessan69 i Dubbfritt
Senast aktiv - från Ko Libong, Trang, Thailand
Resfeber!!!
måndag 2 januari 2012 - Kungälv C, Västra Götalands län, Sverige

Herre gud!! Vaknade med feber 6 dagar före avresa : ( Är detta vad som är en äkta resfeber?? Jag hade planerat in att fixa det sista som skulle inhandlas, men det får vänta....Tur kanske för då så hann man titta lite extra på denna sidan som jag la upp för typ över 1 månad

Therese Eriksson

29 juni 2014 - 25 juli 2014

Thailand 2012/2013

19 december 2012 - 16 januari 2013

Sol, vind och vatten med familjen för att njuta av att vi är vuxna.

Fyra länder med båt på drygt 30 dagar

21 juni 2012 - 29 juni 2012

Ja, då är det dags för årets båttur. Som de flesta av Er vet så har vi nu båten i Göteborg (Kungälv) efter förra sommarens tur genom Stockholmsskärgård, Göta kanal, Trollhätte kanal och Göta älv. Det var en underbar resa där vi som vanligt minns de trevliga stunderna. Nu laddar vi för nästa etapp som förhopningsvis kommer innebär landstigning i fyra länder (fem om vi räknar Åland). Tanken är att vi ska starta vid midsommar och tillbringa drygt en vecka på västkusten från Göteborg upp till Norska gränsen med Koster och alla underbara ställen som Rickard och Emma ska leda oss till innan vi åker över till Skagen och Danmark. Efter Danmark rundar vi Skåne och landstiger Öland och Gotland. Resten av resan får ni följa på denna sida.

Europa 2012

26 juli 2012 - 13 augusti 2012

Argentina - Uruguay

9 december 2011 - 12 januari 2012

Äntligen dags för släktmöte o sol& bad o härligt lata dagar. 150 års kalaset i Piriapolis lär bli ett minne som vi och staden aldrig glömmer:)

Dubbfritt

8 januari 2012 - 31 januari 2012

En resa från lilla Älvängen till ut i Världen. Först kuala Lumpur, Penang. Trat ; Ko Chang....

På safari i Botswana

20 oktober 2011 - 6 november 2011

Hela familjen flyger till Sydafrika för att därifrån resa in i Botswana för att besöka några av världens absolut bästa nationalparker. Vi avslutar med att resa in i Zambia och Zimbabwe för att titta på de mäktiga Victoriafallen.

Resa till New Canaan, USA

14 oktober 2011 - 24 oktober 2011

Kolmården, Sthlm, Dalsland & Västkusten

28 juli 2011 - 15 augusti 2011

Kolmården med kusinträff, några dagar i Stockholm, Fredriks föräldrars stuga i Dalsland och stuga 1 vecka på Rörtången.