Landvetter

På plats /snart lämnar vi svensk mark

Det är stor förväntan på hela ressällskapet Några av oss har kollat in butikerna Andra av oss har lekt av sig Men inom kort lämnar vi svensk mark på ett tag. Mot värmen o sol och bad. ​​​​​​

Landvetter.
måndag 20 maj 2019 - Landvetter, Västra Götalands län, Sverige

Nu är vi vid flygplatsen och väntar på att incheckningen skall öppna. Först bär det av till Amsterdam där vi får vänta i sju timmar innan flyget lyfter mot Orlando. Det blev inte många timmars sömn innan klockan ringde 01.30 så vi hoppas på att det går sova gott på planet.

Johan
Orlando2019 i Orlando 2019
Senast aktiv - från Orlando, Florida, USA
Nu kör vi!
lördag 29 september 2018 - Landvetter, Västra Götalands län, Sverige

Många tankar har farit genom våra huvuden...är det rätt att kånka med en liten skrutt runt jorden i så unga år? Vi har dock kommit fram till att det finaste man kan ge sitt barn är tid och denna resa är en investering till 99% i vår dotter. 1 % är vårt ego som alltid velat korsa USA.

Svensk mark under fötterna
lördag 12 maj 2018 - Landvetter, Västra Götalands län, Sverige

Då har vi landat och fått våra väskor. Endast en kort tur till parkeringen återstår innan vi får vända näsan hemåt i vår egen bil.

Plötsligt händer det...

Boarding.. Typ 1 Tim sena... Men snart så bär det av. Nästa stopp Helsingfors

Plötsligt händer det...

Boarding.. Typ 1 Tim sena... Men snart så bär det av. Nästa stopp Helsingfors

Incheckade
torsdag 26 april 2018 - Landvetter, Västra Götalands län, Sverige

Säkerhetskontrollen avklarad. Nu lite snacks innan boarding. Känns fel att åka öster ut för att studs öl) llatt vända väster sedan.

Nu...
söndag 25 mars 2018 - Landvetter, Västra Götalands län, Sverige

Nu är frukosten klar!

Hur?
lördag 24 mars 2018 - Landvetter, Västra Götalands län, Sverige

Sebastian sålde jultidningar. Det är så vi hamnat här. Med ett presentkort på Ving som tar oss fram och tillbaka till NY och tak över huvudet. Hans mamma, som är värdelös på att sälja något alls, ska bidra med resten. Vi flyger imorgon, kvart över sju, mellanlandar på Heathrow och

Hotellhäng
lördag 24 mars 2018 - Landvetter, Västra Götalands län, Sverige

Så.... Nu är det dags! Snart i alla fall. Lite hotellhäng och imorgon morgon går flyget.

Orlando 2019

Orlando 2019

20 maj 2019 - 3 juni 2019

Orlando 2019.

Hola mallorca

Hola mallorca

4 juni 2019 - 11 juni 2019

Pronto es hora de un viaje a Mallorca, el lugar se llama Alcudia. El lugar en sí no necesita un preajuste exactamente. Pero se puede decir que lo nuevo y lo viejo se encuentran con restaurantes y tiendas de compras. Nuestro viaje será en gran parte sobre sol y baño. Pero debemos tratar de animarlo con alegría y calidez en forma de imagen y texto.

Kuba

Lawa goes jorden runt

Florida 2018

Florida 2018

26 april 2018 - 12 maj 2018

Nedräkning... I morgon bär det av på största äventyret på 15 år. Två veckor i Florida med både Orlando och The Keys.

Till New York

Till New York

19 mars 2018 - 8 april 2018

Sebastian och Camillas resa till New York.

Pura Vida Costa Rica

Pura Vida Costa Rica

11 februari 2018 - 1 mars 2018

Familjen m mamma/svärmor/farmor åker på en efterlängtad resa till Costa Rica.

Hawaii-resa

Hawaii-resa

9 januari 2018 - 25 januari 2018

Åker till Hawaii om 1 vecka i 2 veckor

SALTVATTEN, SOL & ROCK AND ROLL

SALTVATTEN, SOL & ROCK AND ROLL

3 november 2017 - 14 november 2017

Historien tar sin början redan i mitten av november 2016, efter att jag (Tomas) fått chansen att uppleva denna fantastiska BÅTTUR BLAND STJÄRNORNA. Knappt hade det gått några dagar förrän det första fröet till årets resa började att gro. Det skulle nu bara dröja några månader, närmare bestämt till i början av 2017, innan det första tydliga tecknet på att vårt planta nu hade börjat blomma opp. Självklart minns vi än i dag, den lite kyliga och mörka dagen i januari, då vi ringde det långa och krångliga numret, till landet på andra sidan Atlanten. Det rådde nu ingen som helst tvekan över att vi båda nu skulle med, på ännu en fartfylld äventyrsresa. Den första hade ju knappt hunnit att sjunka in, förrän vi åter skulle möta alla trevliga människor igen, från världens alla hörn. Då hette hamnstaden Miami Beach, och denna gången så avgår båten i från Jazzen och bluesens vagga NEW ORLEANS. Minnet jag (Tomas) har från mitt förra besök i staden, var att de just varit drabbade av orkanen Katrina, som förändrade staden på ett ögonblick. Det var ändå de positiva minnena som kommer tillbaka hos en, då man nu berättar för familj, vänner och bekanta, vart resan avgår i från denna gång. Här kommer du/ni att kunna följa med oss på såväl sightseeing resor, Gathering II (preparty), samt alla musikcafé och barrundor. Mycket nöje !!!

Anders Vestbö
grongrongroda