Mark V

Resan till hotellet
måndag 21 mars 2016 - Mark V, Västra Götalands län, Sverige

Hej igen! 21 mars 2016 Framme i Shanghai. Passkontroll, visumkontroll och sen taxi till hotellet. Det tog ca 1,5 tim i rusningstrafik och kostade ca 210kr! När vi kom fram hade han ingen växel På mina nyväxlade hundralappar från Forex. Det blev lite mankelimang med växling osv. Undrar om de

Resan
måndag 28 mars 2016 - Mark V, Västra Götalands län, Sverige

Hej! 20 mar 2016 Det började bra med att vi höll på att missa planet på landvetter. Sen på Kastrup var planet försenat 4 tim. När vi väl kom på planet så fick jag en fin plats vid nödutgången. Sen bar det sig inte bättre att min stolgranne var lika stor som jag. Brickan i armstödet

Shang hai
lördag 26 mars 2016 - Mark V, Västra Götalands län, Sverige

Hallo! Här är det bra. ska ut på staun nu. Hej.

Kinaresan
tisdag 22 mars 2016 - Mark V, Västra Götalands län, Sverige

Hallo eller!!!

Inte långt kvar nu!!
söndag 23 december 2012 - Mark V, Västra Götalands län, Sverige

Sådär, har fått gjort mig en resedagbok på nätet nu med, kunde inte bestämma mig vilken sida jag skulle ta först men blev resdagboken.se tillslut! Borde väl egentligen sova med tanke på att jag ska upp vid 6.30 i morgon för att sedan ta tåget från Varberg till Köpenhamns flygplats och

Emma Niklasson
emmanik i Asien
Senast aktiv - från Varberg, Hallands län, Sverige
29/11-30/11.. Resdag ... Långflygning.. Hemma igen.. mycket trötta! :)
onsdag 30 november 2011 - Mark V, Västra Götalands län, Sverige

Thaitid!29/11 - 30/11 Ebba åkte med Axel och Irene, Peter och Anne till svenska skolan för en titt! Efter att ha velat åka med Axels moppe i en vecka så blev det med Peter hon fick åka... Fram på vägen dit och mellan Peter och Anne på vägen hem! En lycklig liten tjej som kom tillbaka... :)

Jonas Sandberg
sandberghajom i Thailand 2011
Senast aktiv - från Phe, Rayong, Thailand
Avresa
måndag 31 oktober 2011 - Mark V, Västra Götalands län, Sverige

Nu är det äntligen dags. Efter månader av väntan bär det av till värmen. Först från Landvetter till Kastrup, sedan vidare till Bangkok. Lyckligtvis var planet från Kastrup inte fullt så vi fick en hel rad med 4 säten i mitten så att barnen kunde ligga ned och sova. Ebba somnade redan

Jonas Sandberg
sandberghajom i Thailand 2011
Senast aktiv - från Phe, Rayong, Thailand
Slutet gott...
söndag 6 november 2011 - Mark V, Västra Götalands län, Sverige

Hej! Så var det då dags att summera resan. Från Landvetter i onsdags (2/11) åkte Sibban och Kerstin var och en hem till sitt och jag åkte hem till mitt. Det känns konstigt att vara ensam efter att ha umgåtts så intensivt i fyra veckor och det har tagit några dagar för att komma

Anne Niklasson
Amnik i Käringrundan
Ipanema, Rio
söndag 30 oktober 2011 - Mark V, Västra Götalands län, Sverige

Hejsan. Annu en vecka har gatt och jag ar lite brunare, lite mera hemma och kan lite fler ord pa portugisiska. Grillfesten (churrasco som det kallas) var jatterolig. Mycket kott och korv pa grillen:) De tyckte att mina "canela-bolinhas" (kanelbullar) var jattegoda (jag gillade dock inte att de

Erika Johansson
erica88 i Rio Brasilien
Senast aktiv - från Rio de Janeiro, Volta Redonda, Brasilien
Rio de Janeiro, Ipanema
söndag 23 oktober 2011 - Mark V, Västra Götalands län, Sverige

Hej alla! Har redan varit har i en och en halv vecka. Kan inte fatta det riktigt. Lagenheten dar vi bor ligger vid Ipanemastranden. Det ar haftigt nar man ater frukost varje morgon och ser havet, vagorna at ena hallet och berget "2 broderna" at andra hallet, med en favela som klattrar upp for

Erika Johansson
erica88 i Rio Brasilien
Senast aktiv - från Rio de Janeiro, Volta Redonda, Brasilien
Shanghai

Shanghai

20 mars 2016 - 5 april 2016

Min resa med jobbet till shanghai.

Asien

Asien

24 december 2012 - 23 april 2013

Kommer åka runt i asien, eventuellt även Australien och Nya Zeeland med, men inget bestämmt än!

Thailand 2011

Thailand 2011

31 oktober 2011 - 30 november 2011

Äntligen tillbaka till Thailand efter den senaste resan för 3 år sedan. Förra gången hade vi sällskap av Herllins men denna gången är det bara familjen. Jonas, Erika, Ebba och Axel. Vi hoppas på en härlig månad med mycket sol, bad och upplevelser!

Rio Brasilien

Rio Brasilien

13 september 2011 - 30 juni 2012

Käringrundan

Käringrundan

5 oktober 2011 - 3 november 2011

Från Göteborg via Wien till Bangkok och via Siem Reap och Angkor Vat i Kambodja till Saigon i Vietnam. Buss längs den vietnamesiska kusten till Hanoi med stopp i Nha Trang, Hoi An och Hue. Flyg tillbaka till Thailand, några dagar på Koh Samet och sedan Bangkok igen innan hemresan via Wien till Göteborg.

Aussie '11/12

Aussie '11/12

1 oktober 2011 - 31 mars 2012

Längden på resan är inte spikad 100% men troligtvis blir det till någon gång i mars. Vi inleder med 1 vecka i Sydney för att sedan åka ner till Melbourne för att jobba i 2-3 månader och avslutar resan med 2-3 månaders resande uppåt i landet mot Brisbane/Surfers paradise. Tanken är att vi ska avsluta äventyret på Bali någon gång i februari/mars men det skriver jag mer om då =) Mackan

Life at Sea

Life at Sea

25 september 2011 - 8 oktober 2011

Livet till havs på en kryssningsbåt

Thailand och Sicilien.

Thailand och Sicilien.

17 februari 2011 - 1 juni 2011

Thailand med Katrin

Thailand med Katrin

22 augusti 2011 - 9 september 2011

Några härliga veckors relaxing med kära vännen

Thailand

Thailand