Skövde V

Sista-dagen-att-packa-panik
fredag 2 november 2012 - Skövde V, Västra Götalands län, Sverige

Imorgon. Då bär det av! Jag har faktiskt lyckats få ned allt jag tänkt mig i ryggsäcken och vågen stannade på 15,0 kg. Nöjd! Visst finns det en massa bra att ha saker som man vill ha med men man behöver ju faktiskt inte hur många tröjor som helst, eller strumpor eller mössor. Och se

Alces i Utmaningar i Nepal
Nedräkning
tisdag 2 oktober 2012 - Skövde V, Västra Götalands län, Sverige

Sitter hemma. Undrar om jag tänkt på allt det jag bör tänka på innan jag åker. Det är rätt så mycket små detaljer, fix och trix som man vill ska stämma. Det är ju visserligen en månad kvar innan det bär av men man kan ju inte börja för tidigt :) Hade jag varit singel hade nog hemmet

Alces i Utmaningar i Nepal
Förrekognosering
fredag 13 juli 2012 - Skövde V, Västra Götalands län, Sverige

Har plöjt igenom stor del av guideboken nu och oj så många vackra miljöer och upplevelser det verkar finnas! Tror vi får nöja oss med att se det vi ser helt enkelt, annars kommer vi att få ränna runt i full fart... Det känns verkligen svårpackat. Ska ha med både vandringsgrejer,

Då är vi på väg
onsdag 23 maj 2012 - Skövde V, Västra Götalands län, Sverige

Har precis avslutat mailkonversationen som bekräftar att vi ska mötas på Warszawas flygplats vid lunchtid på måndag och det börjar så smått sjunka in att vi snart ska iväg. Våren har gått så hiskelikt fort med alla nya göromål som ett hus för med sig, att jag knappt hunnit tänka på

Alces i Reunion i Polen
Klick, så var vi där
måndag 13 februari 2012 - Skövde V, Västra Götalands län, Sverige

Tänk att det kan gå så snabbt ändå. Det var inte länge sedan vi satt där och planerade vår fotbollsresa; jag, min sambo och två av hans vänner. Sedan köpte vi ett hus, det blev höst, vi flyttade in, det blev vinter med jul och nyår och så är vi nu plötsligt här. Underbart

Alces i Fotboll i Spanien
dagens matsedel
onsdag 8 juni 2011 - Skövde V, Västra Götalands län, Sverige

bajsat tre ggr idag och tuggat i mig en hel del skit, annars känns det ganska bra. tvångsduschades dock men addade till lite fågeldoft efteråt genom att gnida huvudet mot en dö´en

Hankie goes to Bollywood
torsdag 27 januari 2011 - Skövde V, Västra Götalands län, Sverige

Vill börja med en ursäkt för kvalitén på rubriken till mitt första inlägg, hoppas det inte sätter standarden för vad som kommer skrivas här de närmsta fyra månaderna. Tänkte mest starta med ett pre-travelinlägg, mest för att jag själv känner att det verkligen börjar närma sig

Henrik Malm
henrikmalm i From India to Macau
Senast aktiv - från Hongkong, Hongkong
Årås - Häggum
fredag 18 juni 2010 - Skövde V, Västra Götalands län, Sverige

Idag cykla vi från Årås til häggum och det var cirka 6 mil :P Så vi kom fram väldigt tidigt och då samtidigt när vi cykla tog vi en sväng till Borgunda och hälsa på farmor, birgit och vår kusin Åsa var väldigt trevligt :D

Utmaningar i Nepal

Utmaningar i Nepal

3 november 2012 - 9 december 2012

Sitter i fikarummet på jobbet en dag då jag plötsligt inser att två av mina kollegor planerar att göra en resa med stort R. Jag bara måste med! Tänk er bara att vara där, att vandra på Himalayas sluttningar och skymta Mount Everest runt vart och vartannat hörn. Att ha +30 grader vid starten och kanske -20 nattetid uppe på de höga höjderna. Att det innebär att stänga in mina skavsårsvilliga fötter i kängor i fem veckor, tvätta sig i kallt vatten varje dag och sova i skjul utan värme är inget som avskräcker, snarare bara adderar lite krydda till det hela. Jag fick helt enkelt bara lov att följa med! Och det fick jag!

Upplevelser i Österrike, Liechtenstein och Schweiz

Upplevelser i Österrike, Liechtenstein och Schweiz

15 juli 2012 - 27 juli 2012

Äntligen så bär det iväg! Vem har inte drömt om att få vandra i Alperna!?! Jag har i alla fall längtat ända sedan jag såg "Sound of music" för första gången :) Vi har bokat finfint hotell i Österrike med möjlighet till guidade vandringar och femrätters till kvällen, låter underbart tycker jag! När vi ändå är där tänkte vi ta och se oss omkring i Liechtenstein och Schweiz också.

Reunion i Polen

Reunion i Polen

28 maj 2012 - 30 maj 2012

2011 hanns det liksom inte riktigt med någon tjejresa. Därför blir det nu reunion i Polen. Varför Polen frågar ni er då, jo, det är lite udda, inte det vanligaste semestermålet kanske. Men man har ju hört att Warsawa, Warscawa, Warszawa, ja ni vet vad jag menar, att det ska vara fint i alla fall. Dessutom räknar vi med vårsol och långa fikapauser i stadsbruset där vi effektivt hinner prata igenom de två senaste årens händelser, haha. Längtar redan!

Fotboll i Spanien

Fotboll i Spanien

15 februari 2012 - 20 februari 2012

Who hasn´t dreamed of seeing a "real" football match sometime, on a big arena!?! I have for sure dreamed a lot and now it´s finally going to happen!

Boot Camp Skara!

Boot Camp Skara!

7 juni 2011 - 13 juni 2011

Drar till Skara på Hundspa!

From India to Macau

From India to Macau

31 januari 2011 - 31 maj 2011

Reser ensam från New Delhi, Indien till Macau utanför Hong Kong helt enkelt. Däremellan har jag tänkt hinna med så mycket av Thailand, Laos, Kambodja och Vietnam som möjligt. Inte så mycket planlagt men några måsten är väl Taj Mahal, en resa på Mekong från norra Thailand till Luang Prabang i Laos, Death fields och Angkor Wat i Kambodja och Ho Chi Minh City i Vietnam.

Vikensson genom Sverige

Vikensson genom Sverige

14 juni 2010 - 15 juli 2010

Jag och min kusin Albin Alexandersson skall försöka cykla genom hela Sverige i sommar. Vi startar i Smygehuk måndagen den 14 juni och hoppas komma till Treriksröset längst uppe i norr ca en månad senare. Vi planerar att cykla mellan 7 och 13 mil om dagen med 3-4 vilodagar.

Alces
Sofia Blomkvist