Tanum V

Göteborg und Schären
lördag 27 augusti 2016 - Tanum V, Västra Götalands län, Sverige

Heute habe ich früh mein Zelt abgebrochen und habe mir Göteborg angeschaut: weite Straßen und Plätze, viel Wasser, prachtvolle Bauten und tolle Ausblicke. Dann bin ich weiter in Richtung Norden an den Schären entlang gefahren und bin jetzt nur noch 170 km von Oslo entfernt.

Tobias Thalmeier
t2home i Schweden
Senast aktiv - från Ystad, Skåne län, Sverige
Ihoppackning
söndag 13 oktober 2013 - Tanum V, Västra Götalands län, Sverige

Hejhopp! Nu sitter vi och gör sista planerna för resan. Imorgon natt sticker vi iväg. Wihooooo!

40 dagar kvar..
tisdag 6 augusti 2013 - Tanum V, Västra Götalands län, Sverige

Mitt och Magdas visa är nu GODKÄNT. Pirrade till i kroppen när jag läste "approved" på hemsidan, behövde jag idag! Så nu är det bara att infinna sig på flygplatsen i tid! Och tuta in i huvudet att jag faktiskt ska åka iväg.. Excitied! 40 days left

Hjälp!
torsdag 25 juli 2013 - Tanum V, Västra Götalands län, Sverige

Tjena! Inför den planerade seglatsen år 2015 behöver vi lite hjälp med att från erfarna seglare inom de valda områderna(Skottland, Tyskland samt Frankrike) få reda lite på om hur segling är neråt i Europa. Vad bör man tänka på i alla punkter beträffande säkerhet, bunkring, sjökort

Äventyret fortsätter
lördag 16 mars 2013 - Tanum V, Västra Götalands län, Sverige

Nu har resan burit mig vidare till nya upplevelser och ett nytt land. Man brukar ju säga att man ska vara öppensinnig, så tror jag är fallet med denna resa. Men det är ju oerhört spännande när saker inte blir enligt plan. Låt mig berätta. Vi skulle åka från Santiago klockan 8.00 för

Moa Bäckman
moabac i Chile-Peru
Senast aktiv - från Puno, Puno, Peru
Haj i sikte!
fredag 1 februari 2013 - Tanum V, Västra Götalands län, Sverige

Idag gick vi upp 07:00 då vi skulle ut och dyka! En "taxi" hämtade oss 7:30 och tog oss till stranden där alla andra som skulle dyka var! Vi åkte longtail båtar ut till en större båt! Sen bar det iväg längre ut! Jag, Sandra, Maria och en som hette Mark (svensk) dök ihop med två svenska

Sara Mattsson
SaraMattsson i Thailand baaaaby!
Senast aktiv - från Ko Samui, Surat Thani, Thailand
An Nang, Krabi
torsdag 31 januari 2013 - Tanum V, Västra Götalands län, Sverige

Vi har det verkligen hur bra som helst här! jättevarmt och mycket sol! :-) Igår flög vi till Krabi och sen vidare med taxi till Ao Nang! Turiststad där man till och med kan köpa svenskt godis och Aftonbladet! :-P Igår låg vi på stranden från 11 till typ 12:30! Inte så länge alltså!

Sara Mattsson
SaraMattsson i Thailand baaaaby!
Senast aktiv - från Ko Samui, Surat Thani, Thailand
sommar 2012
lördag 28 juli 2012 - Tanum V, Västra Götalands län, Sverige

sommar 2012 Sommarsegling 2012. Etapp 1.’ Onsdag 18/7- Efter ett snabbstopp i Örebro för tvätt mm, åkte vi mot Mollösund Onsdag 18/7på vägen plockade vi upp Rolf. Mia fanns redan ombord hon hade kommit kvällen innan men tyvärr inte tordats ta språnget ut till Cellina utan istället

Isla de Margaritha
onsdag 22 februari 2012 - Tanum V, Västra Götalands län, Sverige

Hej! Sondag 19/2 Vi startade tidigt fran Santiago . Flög till Lima vidare till Caracas och till slut till Porlamar. Buss till Hotellet i Playa de Agua. Hotell Coco Paraiso.sent pa kvällen var vi framme. Mandag 20/2 Idag var det en tur över gatan sedan var vi pa stranden.Toppen!! Riktigt varmt i

Santiago
lördag 18 februari 2012 - Tanum V, Västra Götalands län, Sverige

Hej igen!! Onsdag den 15/2 akte vi buss fran Argentina till Chile. Bussresan tog ca.9 timmar. Vi akte genom Anderna och sag den hogsta toppen Aconcagua.Den lyste vit av sno. Efter tullen som tog sin lilla tid var det serpentin vagar ner mot Santiago. Haftigt!!!Kom framtill hotellet sent pa

Schweden

Schweden

21 augusti 2016 - 8 september 2016

Tågluff i Europa, 2013

Tågluff i Europa, 2013

15 oktober 2013 - 15 november 2013

Hänger i Europa med våra fina ryggsäckar.

New Zealand work n' holiday

New Zealand work n' holiday

16 september 2013 - 1 maj 2014

[b]Working holiday i New Zealand. [/b] Reser tillsammans med Magdalena som ska stå ut med mig en längre tid. Utan någon större resplan intar vi landet på obestämd tid och äventyret kan börja..

Segling i Nordsjön med mera

Segling i Nordsjön med mera

1 juni 2015 - 27 september 2015

Planerad att sätta segel mot olika väl valda destinationer. Vi kommer att publicera nätblogg för Er som vill följa. Mer information och uppdatering senare

Chile-Peru

28 januari 2013 - 28 februari 2013

Argentina,Chile,Venezuela

Argentina,Chile,Venezuela

6 februari 2012 - 25 februari 2012

Argentina och Chile från Atlanten till Stilla Havet och slutligen Venezuela, Isla de Margarita

Bad Gastein

29 december 2011 - 13 januari 2012

Thailand igen

Thailand igen

13 februari 2011 - 4 mars 2011

Nu närmar det sig. En lång härlig semesterresa till Thailand. Avreser från Gbg 13 feb via Helsinki och Bangkok. Skall bli skönt

Susanne Rörberg
SR63