Tjörn S

Dag fyra och fem
måndag 16 mars 2015 - Tjörn S, Västra Götalands län, Sverige

Igår söndag var vi på guidad tur till Cape of good hope . Det blev en heldag från morgon till solnedgång . Våran guide visa oss många av hans pärlor utmed vägen ut till goda hopp halvön . Vi fick också se babianer , strutsar och antiloper . Idag måndag har vi lämnat Capetown och kört

DAG TRE
lördag 14 mars 2015 - Tjörn S, Västra Götalands län, Sverige

Idag har vi varit uppe pa Table Mountain , antligen skulle vi vilja saga. Att ta sig dit upp ar som att dra en vinstlott, da det ofta ar molning over berget. Molnen ligger som ett tacke over bergskantern. Men idag var det stralande sol och vinndstilla. Efter turen uppe pa berget tog vi en tur med

Senast aktiv - från Tjörn S, Västra Götalands län, Sverige
Dag 1 OCH 2
fredag 13 mars 2015 - Tjörn S, Västra Götalands län, Sverige

Dag 1 och 2 har vi utforskat staden med bussarna Hop on hop of . Vi har varit pa Robin Island . on som Nelson Mandela satt fangslad.

Klara for avgang
tisdag 10 mars 2015 - Tjörn S, Västra Götalands län, Sverige

Då är det dags ! Sitter på Landvetter och är incheckade och klara för en liten nätt flygtur på 17 timmar .

Senast aktiv - från Tjörn S, Västra Götalands län, Sverige
Packar och fixar och donar
lördag 7 mars 2015 - Tjörn S, Västra Götalands län, Sverige

Packar för fullt och kollar så att vår resedagbok funkar . Därav dessa kort och inlägg på försök .

Inför Sydafrikaresan
lördag 7 mars 2015 - Tjörn S, Västra Götalands län, Sverige

Nu är det inte många dagar kvar innan det är dags att åka i väg på vår resa till Sydafrika. En resa som vi länge planerat. Planerna började för tre års sedan när jag fyllde femtio år och fick rese checkar i present. De första tankarna på resa var att åka till Jordanien och besöka

Senast aktiv - från Tjörn S, Västra Götalands län, Sverige
Dag 7
lördag 5 juli 2014 - Tjörn S, Västra Götalands län, Sverige

Lördag Kårevik 5/7-14 Lämnade Åstol med rentvättade sängkläder och en härlig frisk doft i förpiken av parfymen i Grumme tvättsåpa. Tuffade för maskin den korta biten mellan Åstol och Kårevik, där vi varit med gummibåten för två år sen och hälsade på Magnus med familj. Erik och

Sandra Rydsten
Misael i Båtsemester 2014
Senast aktiv - från Öckerö, Västra Götalands län, Sverige
3 dagar kvar!
torsdag 19 december 2013 - Tjörn S, Västra Götalands län, Sverige

På söndag lämnar vi Sverige för Venezuelas guldkust och Isla Margarita i 2 veckor! Inget tö, ingen julstress - bara värme, sol, äventyr och avkoppling (förhoppningsvis). I mån om tillgång till internet planerar vi att lägga ut lite reseinfo och foton här på resdagboken. Följ gärna

Dag 2
söndag 21 juli 2013 - Tjörn S, Västra Götalands län, Sverige

Söndag Yttre Vannholmen Igår seglade Mikael, Agneta och Ellen upp båten från Bua till Öckerö. Sandra, Lova och Herman tog bilen med morfar Per och mötte upp där. Gänget på båten hade haft en fin resa upp i underbart väder dock utan vind så järngenoan fick jobba istället. Idag

Sandra Rydsten
Misael i Båtsemester 2013
Senast aktiv - från Öckerö, Västra Götalands län, Sverige
Hemma igen, för tillfället :P
måndag 11 mars 2013 - Tjörn S, Västra Götalands län, Sverige

Godmorgon! Så sitter man här hemma igen då, efter två mycket händelserika och störtsköna månader :) Mycket att summera, reflektera över och tänka tillbaka på, förhoppningsvis får jag med det mesta. Första hindret är dock det svenska tangentbordet, håller som bast på att

Martin Östergren
Ardea i Haha, om ni bara visste..
Senast aktiv - från Siem Reap, Kambodja
Sydafrika

10 mars 2015 - 21 mars 2015

Båtsemester 2014

29 juni 2014 - 25 juli 2014

Venezuela/Isla Margarita 2013/2014

22 december 2013 - 6 januari 2014

Bort från regn och rusk, julstress och tomtar till värme, äventyr, sol, bad, segling, snorkling, det vill säga avkoppling.

Båtsemester 2013

20 juli 2013 - 7 augusti 2013

Trebarnsfamilj på segelsemester!

Thailand-Malaysia

2 januari 2013 - 14 februari 2013

Haha, om ni bara visste..

1 januari 2013 - 11 mars 2013

Då var det till sist dags igen, gött. Denna gång ligger fokus på Sydost-Asien, med dykning som huvudaktivitet. Innan polaren Pontus och jag själv sammanstrålar med Pontus, Marre och Diana i Bangkok, tar vi svängen via Melbourne för att hälsa på vänner där. Resan är i grova drag planerad, med Koh Tao i Thailand, Phnom Penh i Kambodja och ett par ställen i Vietnam, följt av några veckor i Filippinerna. Mycket lite är dock spikat och utöver dykningen är planen att bara flyta med, från min sida i alla fall :P Spenderar avslutningsvis ett par dagar i Hongkong, innan flyget hem och ett par dagars vila innan nästa tur..

Island in the dark

4 januari 2012 - 5 januari 2015

Lika långt... men längre

20 februari 2012 - 10 april 2012

Tillbaka till det vackra Nya Zealand, denna gången till sydön. Hoppas på valsafari bl.a. Sedan tänkt vidare till Vietnam och Siam reap och Koh Tonsay i Cambodja.

Peniscola , borgen

20 september 2011 - 21 september 2011

Här njuter vi verkligen av livet , har idag gjort en utflykt till den gamla borgen i staden och den var magnifik. Mycket gammal och stadsdelen runt var lika gammal och pittoresk. Gränderna var smala och bilfria . Det var tur att vi tog med oss våra cyklar , dom blir flitigt använda. Igår var vi på den lokala marknaden och det blev lite små inköp , annars påminde den om marknaden hemma, förutom att allt var mycket billigare. Har träffat lite svenskar , bor rätt många på denna campingen, men vi bor inte intill varandra, kanske bra för annars kan det bli lite mycket. Vi tänker oss att stanna här en tid eftersom det är väldigt bra och allt är så centralt. Skickar med lite bilder , tagna igår och idag.Kramar till er alla som läser.

Husbilen

5 september 2011 - 1 december 2011

Vi åker från Tjörn den 5 september. Målet är Spanien, vi kör igenom Tyskland, Frankrike och Luxembourg. Under resans gång lägger vi in bilder och text så alla kan följa med oss!