Töreboda

New York
onsdag 8 juli 2015 - Töreboda, Västra Götalands län, Sverige

Vi kom till ett varmt New York i förrgår 28 hög luftfuktighet. Både igår och idag åkte vi en rundtur på Manhattan i en dubbeldäckare och tittade på många kända ställen. Empire state building passerade vi. Besökte Ground Zero där world trade center låg. Minnesplatsen där

Resan närmar sig
fredag 3 juli 2015 - Töreboda, Västra Götalands län, Sverige

Bara tre dagar kvar ??

Test
söndag 28 juni 2015 - Töreboda, Västra Götalands län, Sverige

Testar från mobilen

10 dagar kvar
fredag 26 juni 2015 - Töreboda, Västra Götalands län, Sverige

Det närmar sig. Förväntansfull inför resan till USA. En del att göra innan avfärd, packning, fixa i trädgården mm. Men först är det festivalen som vi har sett fram emot länge. Packning får bli i helgen, bäst att vara ute i tid.

Taggad till tusen.
torsdag 18 juni 2015 - Töreboda, Västra Götalands län, Sverige

Mobilskal inskaffat ??

Resan är slut och det är dags för summering
lördag 3 maj 2014 - Töreboda, Västra Götalands län, Sverige

Okej, då var det dags. Sista inlägget för denna resa. Jag måste ju skriva att jag kommit hem! :) Men vi börjar dagen innan avfärd. Ankan och jag kom tillbaka till gården på söndagsförmiddagen, efter att ha handlat mat till kvällen (jag hade lovat att vi skulle stå för den). Vi pratade

Sara Persson
aprilsara i Nya Zeeland
Senast aktiv - från Tokoroa, Waikato, Nya Zeeland
Nu har vi slussat själva (till Lenas förtret)
måndag 8 augusti 2011 - Töreboda, Västra Götalands län, Sverige

Richard och Emma mönstrade på torsdag kväll och vi åt återigen en god grillad entrecote. Sex personer runt bordet blir lite trångt, men det funkar. Som vanligt när vi träffas så blev det fullt ös och det blev både sent och kanske lite väl högt på stereon, men både vi grannarna

Upp och i väg

Ja i dag har vi färdats uppåt hela 19 slussar. Tydligen ska det vara uppåtslussarna som ska vara lite mer omständigt än nedåtslussning men vi får väl ändå säga att det gick över förväntan och vi är supernöjda med dagens prestation. Resan gick från Sjötorp till Töreboda där vi nu

David Markskog
Davvis i Göta Kanal
Senast aktiv - från Västervik, Kalmar län, Sverige
Tillbaka i göternas land
söndag 24 oktober 2010 - Töreboda, Västra Götalands län, Sverige

Söndag: Så var det dags för hemfärd. Som vanligt när man reser någonstans får man med sig mer tillbaka hem än som man hade när man reste. I det här fallet blev det lite matvaror i form av ost, korv och lökringar. Mums mums mums :-) Började med att åka iväg och krama mormor och hennes

Kort, intensiv men behövlig
lördag 23 oktober 2010 - Töreboda, Västra Götalands län, Sverige

I torsdags satte jag mig på buss i Mariestad för mellanlandning i Karlstad och upphämtning av moster plus hunden Harry. Första delen av färden mot Hagfors gick till Karlstad sjukhus och hälsa på mosters sambo som opererats för cancer. Går sakta framåt med tillfrisknande. Sedan ut till

USA roadtrip 2015

USA roadtrip 2015

6 juli 2015 - 29 juli 2015

Vi är fyra personer som drar iväg till USA på en roadtrip under tre veckor i juli.

Nya Zeeland

Nya Zeeland

30 september 2013 - 28 april 2014

En resa som jag haft som dröm att göra. Ska jobba i 6 ½ månad och sedan resa runt lite och se mig omkring. Två mål på denna resa är att dels besöka inspelningsplatser från Sagan om Ringen och att hoppa bungyjump! Trevlig läsning!

Göta Kanal

Göta Kanal

1 maj 2011 - 8 maj 2011

Näske - Göteborg med båt

Näske - Göteborg med båt

15 juli 2011 - 14 augusti 2011

Vi ska inte jorden runt, men vi tänkte åka båt till Göteborg. Det blir säkert några naturhamnar, men vi trivs även bra när det är lite mer civiliserat med bra sanitets möjligheter samt någon restaurang, krog eller pub. Resan ner till Göteborg är planerad att göras i två etapper, Näske – Nyköping med större delen av resan i Stockholms skärgård och Nyköping – Göteborg via Göta och Trollhätte kanal.

Ack Värmeland du sköna

Ack Värmeland du sköna

21 oktober 2010 - 24 oktober 2010

Kort resa upp till moster

Klassresa 9E Visby

Klassresa 9E Visby

5 juni 2010 - 8 juni 2010

Klassresa till Visby för 9E centralskolan i Töreboda.

Catarina Lexell
NHLexell