Tranemo

Inför resan
torsdag 26 oktober 2017 - Tranemo, Västra Götalands län, Sverige

Inför resan till Polen har vi kollat på en film om en kvinna som varit med om koncentrationslägerna, i filmen reser hon tillbaka för att beskriva vad hon gått igenom. Jag tycker att resan ska bli spännande men att det kan bli jobbigt att se hur de ser ut i verkligheten. För jag tror att det

Tankar inför resan till Polen 2018
torsdag 19 oktober 2017 - Tranemo, Västra Götalands län, Sverige

Än så länge så har vi blivit introducerade om resan. Om vad vi kommer göra där och vad för ställen vi kommer att besöka. Vi har även kollat på dokumentärer och andra filmer om hur det var i koncentrationslägrerna. Jag tror att det kommer bli väldigt intressant att besöka Auschwitz

innan resan
torsdag 19 oktober 2017 - Tranemo, Västra Götalands län, Sverige

ska bli kul, dock lite tråkigt att åka buss så länge. även tråkigt med stränga regler.

Tankar inför resan.
torsdag 19 oktober 2017 - Tranemo, Västra Götalands län, Sverige

Om några månader ska jag till Polen med min klass och få se konsentrationlägrena i Auschwitz och Birkenau. Vi har fått se dokumentärer och läst texter, om hur hemskt och fruktansvärt judarna hade det i lägrerna. Det ska bli en intressant resa och bra upplevelse. Jag undrar om jag kommer

Tankar inför resan
torsdag 19 oktober 2017 - Tranemo, Västra Götalands län, Sverige

Att åka till Polen ska bli kul men lite jobbigt att åka buss och båt så länge. Än så länge har vi inte gjort så mycket inför resan. Vi har kollat på en dokumentär om koncentrationslägret i Auschwitz samt läst en text och svarat på frågor om det.

Ebba Berglund
ebbaberglund i Polen 2018
tankar inför polen
torsdag 19 oktober 2017 - Tranemo, Västra Götalands län, Sverige

ska bli intressant och roligt

Hej ! Test !!!
söndag 1 september 2013 - Tranemo, Västra Götalands län, Sverige

Kent Westling
hankson i USA
Äntligen internet =)
tisdag 7 februari 2012 - Tranemo, Västra Götalands län, Sverige

Hej på er förlåt att vi inte kunnat skriva tidigare!!! Men det var visst svårare än jag trodde det skulle vara lättare att komma åt det :) Lördag: Efter en seg flygresa på ca 6 timmar från helsingfors var vi äntligen framme. Nu väntade en lika lång resa med bil för att ta oss till

Semester!!!!!!!!!!!!!!!!!
torsdag 2 februari 2012 - Tranemo, Västra Götalands län, Sverige

Hej på er alla!!!! Nu är det avresa imorgon som gäller!!! Ska bli gött att komma iväg!!! Tänkte skriva lite info om vad vi har tänkt göra under resan.... Börjar med att vi kommer vara tillsammans med vårt resesällskap uppe i Ambala i några dagar, de reser vidare på tisdag. Sen är

Första dagen :)
torsdag 2 februari 2012 - Tranemo, Västra Götalands län, Sverige

Jippie efter några få timmars sömn hos Malin och Josef, är vi nu påväg upp mot Arlanda!! Klockan är 04.20 så det är lugnt med trafiken kram

Helen Setthagen
settis i Mexico
Polen 2018

4 mars 2018 - 9 mars 2018

Studieresa till Krakow, Auschwitch, Birkenau och saltgruvan.

4 mars 2018 - 4 mars 2018

Vi ska på studieresa med skolan till Krakow, Auschwitz - Birkenau.

pölen, krökow, judeläger

Studieresa till Polen. Kraków - Auschwitz - Birkenau I & II - Saltgruvan.

studieresa till polen

5 september 2013 - 20 september 2013

3 februari 2012 - 13 februari 2012

Äntligen så är det dags att göra vår återresa till Ambala, vi adopterade därifrån april 1981, o detta är första besöket i Indien sedan dess!!! Ska bli riktigt spännande att återvända o se vart man kommer ifrån :)

Mexico

2 februari 2012 - 17 februari 2012

Jag, Johan och Simon åker till Cancun, Mexico den 2 februari. Hoppas att ni vill följa våran resa här!

Portugal 2011

2 februari 2011 - 4 mars 2011

Golf, Gym, Bad/Spa å mycket skoj å stoj=)