Ulricehamn

T-17 timmar 17 timmar till takeoff.
måndag 10 juli 2017 - Ulricehamn, Västra Götalands län, Sverige

..fridykningsbrillor check, revskor check, handsprit munskölj linser linsvätska vätskeersättning två olika förpackningar främmande vätska för magen* brandskadeförband och lite rosenrot just in case check, kopierat pass check, äkta pass och kompass check. Defibrillator not checked* tacka

Väntan och hålltider för resan
söndag 27 september 2015 - Ulricehamn, Västra Götalands län, Sverige

Väntar på den stora dagen- i morgon blir det äntligen avresa till södra Afrika. Första etappen är Lusaka i Zambia. Vi kommer dit vid lunchtid på tisdag den 29.9 Besöker bl a min gamla arbetsplats International School of Lusaka. Fredag reser vi vidare till Lunangvadalen, vi tar in på

Ann-Christine Oldenburg
Kondwera i Södra afrika
Första resdagen
fredag 27 juni 2014 - Ulricehamn, Västra Götalands län, Sverige

NU har årets semesterresa startat! Vi har ikväll bara kört till Ulricehamn och hittat en fantastiskt fin ställplats vid Åsundens strand. Nu upptäcker vi fördelarna med husbil eftersom platsen är gratis och jag ser ingen husvagn här. När man ser sig omkring så är det inte många

Staffan O Marita Svensson
Fozzie i Norges västkust med husbil
Senast aktiv - från Hyltebruk, Hallands län, Sverige
Inför resan
måndag 23 juli 2012 - Ulricehamn, Västra Götalands län, Sverige

Väskorna är nästan färdigpackade och alla våra labradorer hoppas att de ska få följa med. Vi längtar efter sol och värme och många glada skratt

Snart så..!!
söndag 9 oktober 2011 - Ulricehamn, Västra Götalands län, Sverige

Jaha då va det äntligen dax. Har inte fattat det än men i morgon åker vi??!! Det har gått så fort och ska bli så himla skönt. Det gör ju saken ännu bättre när vädret här hemma är som det är. Får se hur mycket jag kommer sova i natt=) är lite små nervös måste jag

intro
måndag 22 augusti 2011 - Ulricehamn, Västra Götalands län, Sverige

För drygt ett år sen gjorde jag mig av med bostad o arbete, det beslutet orsakades av att min lillebror plötsligt dog våren 2009, vilket gjorde att jag insåg att livet har ett slut och att jag bör göra det jag har lust med NU, och det är inte att fortsätta att arbeta på sahlgrenska.

Ann Parhall
turild i gibraltar
Senast aktiv - från Alicante, Valencia, Spanien
färjan
söndag 5 juni 2011 - Ulricehamn, Västra Götalands län, Sverige

Det blev kallt, på samma sätt som det blev kallt i omklädningsrummet i finland. stora byggnader – kyla! På morgonen vågade sig nästan solen fram. Hörde en bil när jag packade ihop tältet. Hade ingen möjlighet att dra obemärkt, så coola jag fortsatte väl med tältet. En stor, barsk

Ann Parhall
turild i vårtur 2011
Senast aktiv - från Alicante, Valencia, Spanien
En liten summering av en stor resa
måndag 28 mars 2011 - Ulricehamn, Västra Götalands län, Sverige

Nu är jag hemma på svensk mark igen efter två underbara månader i Indien. Tänkte försöka mig på en liten summering av resan, för att knyta ihop säcken på något sätt. Till att börja med tror jag inte riktigt jag förstår hur bra vi har haft det. Allting har verkligen flutit på. Vi

Dag 2,3 och 4
tisdag 22 mars 2011 - Ulricehamn, Västra Götalands län, Sverige

hej hej... för att snabbt sammanfatta dom senaste dagarna så har vi träffat en Ove - en gulskjortad timeshare-gubbe som hänger efter oss och vill vara vår "kompis", Janne har köpt en klocka - aldrig förr har man haft så roligt under så kort tid, då den vattentäta klockan fungerade i 2

Forts.
lördag 19 mars 2011 - Ulricehamn, Västra Götalands län, Sverige

Nu har vi varit både vid stranden och nere vid havet och precis när vi var på väg hem hittade vi våra handukar som jag hade bokat stolarna med... för när vi kom ner var dom spårlöst borta och några andra hade tagit våra platser. Inte för att vi sörjde särskilt för det eftersom det

Surfing Indonesia, Yogyakarta and Bali

Surfing Indonesia, Yogyakarta and Bali

10 juli 2017 - 10 augusti 2017

Andrés Solo ride till det surf mecka känt som Bali, Via Java tåg och djungel.

Södra afrika

Södra afrika

28 september 2015 - 18 oktober 2015

En återkomst till södra afrika, Zambia, Botswana, Zimbabwe och första besöket i Syd Afrika. Lämnade Zambia juni 1990. Återser Lusaka och min gamla arbetsplats ISL. Safariturer både i Zambia och Botswana väntar på oss.

Norges västkust med husbil

Norges västkust med husbil

27 juni 2014 - 27 juli 2014

Nu är det dags för årets semester, och denna gång tänker vi oss till Norge (igen). Första etappmålet är Trondheim där vi skall delta i en hundutställning och förhoppningsvis har Stig o Kerstin strålat samman med oss till dess. Vi fortsätter ut till Ålesund och sedan Atlantvägen och västkusten ner, hur långt ner är inte bestämt men nog ska vi vika av någonstans och ta oss upp till Hardangervidda.

Moa och Tania reser till  Alanya i Turkiet

Moa och Tania reser till Alanya i Turkiet

25 juli 2012 - 1 augusti 2012

Thailandsresan med kärlek

Thailandsresan med kärlek

10 oktober 2011 - 29 april 2012

Jag och min sambo ska resa till Thailand för att vara där i 7 månader. Här kan ni följa oss på våran resa. Det ända som vi har bokat är Bangkok 5 dagar sedan vet vi inte var det bär av. Följ oss här på vårat äventyr.

gibraltar

gibraltar

30 augusti 2011 - 20 maj 2012

turild, lilla kärran o ja mot nya äventyr!:)

vårtur 2011

vårtur 2011

9 maj 2011 - 10 juni 2011

behöver komma ut och lufta mig o turild, en liten tanke om no tyskland och holland. har tänkt mig vara tillbaka till 10 juni, för vätternrundan går 12 juni, och då skulle det vara kul att cykla den motsols...

Dominikanska republiken

Dominikanska republiken

17 mars 2011 - 1 april 2011

Två veckor, All inclusive på barnfritt hotell med två goda vänner....

Indien med U-linjen

Indien med U-linjen

31 januari 2011 - 26 mars 2011

Om några veckor är det dags för ett nytt reseäventyr! Denna gången bär det av till det färgsprakande och folktäta Indien tillsammans med delar av min klass på U-linjen på Hållands folkhögskola. Under två månader kommer vi upptäcka både södra och norra indien. Vi kommer bland annat plugga hindi, besöka skolor och sjukhus, bo hos familjer, ha praktik med mera. Jag hoppas på en häftig och bra resa!

IndienTrip - 10

IndienTrip - 10

5 december 2010 - 31 januari 2011

Den 5:e December sätter jag mig på planet för att bege mig till Indien. Jag landar i Mumbai den 6:e december. Jag kommer bo där i ett par dagar, innan jag sätter mig på tåget ner för att möta upp mina vänner nere i södra Indien. Jag kommer att uppdatera här med oregelbundna mellanrum och försöka beskriva så gott det går. Bilder kommer också laddas upp här, men även på Facebook. Mycket nöje /Markus

193
343