Ulricehamn NO

Home Sweet home!

Hej på er allihopa och ett förlåt är väl passande. Jag kom på när jag startade min hemfärd att jag helt hade förträngt min kära resedagbok. Men, nu är jag i alla fall på plats i Sveariket igen. Hemresan gick fin fint, å ja de gick bra i tullen du. Dock hade jag ca 3 timmar att

snart
måndag 29 december 2008 - Ulricehamn NO, Västra Götalands län, Sverige

hej nu har jag snart packat färdigt. det ska bli skönt att åka.Fast ännu skönare när vi kommer fram och kan bada.

snart
måndag 29 december 2008 - Ulricehamn NO, Västra Götalands län, Sverige

resfeber
söndag 28 december 2008 - Ulricehamn NO, Västra Götalands län, Sverige

hej snart åker vi.Ska packa i morgon

Hej!
måndag 15 december 2008 - Ulricehamn NO, Västra Götalands län, Sverige

Hejsan! Nu har jag skaffat en resedagbok inför min semester i Thailand. Under resan ska jag lägga upp bilder och skriva om allt roligt som händer! Jag ser verkligen fram emot att få äta kycklinggrillspett med jordnötssås på Hungry Corner, fixa naglarna och ta ett dopp i havet. På

Snart bär det av....
onsdag 27 augusti 2008 - Ulricehamn NO, Västra Götalands län, Sverige

Hej på er alla! Ja som vi brukar säga, då var det dags igen.. Fredag morgon kl 07.30 lyfter jag från Landvetter flygplats efter några timmars (4 timmar närmare bestämt...) väntande i Wien så flyger jag sedan vidare till Tokyo där jag landar kl 08.15 (Japan-tid) på lördag

Hej då Jonas Karlén!

2008-06-24 Vi hade stämt möte med Jonas vid Djurgårdsbron, första ölen intogs...stämningen var hög från början. Efter en stund gick vi hela vägen över bron (!) till båtarna på andra sidan, där hade v 3 roddbåtar bokade + flytvästar. I båtarna stoppade vi alla matkassarna och

Pia Andren
piaandren i Hejdå Jonas!
Snart bär det av ;)

Ja nu är det inte långt kvar! Om 24 timmar befinner vi oss i Indien. Vi är fortfarande inte ett dugg nervösa, men det kommer väl när vi kommer till Arlanda :) Just nu sitter vi hemma hos Emilie och Hamza i Stockholm och har det supermysigt. Är proppmätta efter massa god grillad mat, snart

Visum

Idag har vi varit iväg i Stockholm hela dagen och fixat med visum. Måste säga att det gick betydligt smidigare än vi trott, vi fick ut det samma dag. Nu är det snart dags, vi har nog inte riktigt insett det men det är ju bara ynka 2 veckor kvar :)

Sista vaccinationerna

Igår tog vi våra sista vaccinationer och idag mår jag (Angie) skiiit, jag tröstar mig med att vi snart åker :)

3 veckor i Thailand

3 veckor i Thailand

30 december 2008 - 21 januari 2009

vi ska ha kul!

Tokyo - jag tänker på dig nu!

Tokyo - jag tänker på dig nu!

29 augusti 2008 - 28 februari 2009

Då va de dags igen! Denna gång bär det av till Tokyo och jobb på Skandinaviska Turist Rådet i staden. Jag kommer att hålla till i Japan-landet i ett halvår och mestadels jobba men också självklart se mig om. Det blir nog framför allt Tokyo men förhoppningsvis även några lite längre utfärder. Hoppas att alla vill följa med mig under min resa från datorerna där hemma! For all of you english speaking people, this is my diary that I will write in during my stay in Tokyo. I'm mostly gonna write in Swedish but also make some comments in english every time I write. Still you can look at the photos! I hope you will join me on my trip to Japan from your computer!

Hejdå Jonas!

Hejdå Jonas!

24 juni 2008 - 25 juni 2008

[b]Jonas Karlén hejdå och lycka till![/b] En kväll att minnas för Jonas, Pia, Lena , LassE, Marine, Ulrika Ny, Ulrika Nä, Ewa, Thomas (sakndes gjorde Sven och Annika B som var på andra äventyr)

Indienresan

Indienresan

20 juni 2008 - 29 augusti 2008

Vår efterlängtade Indienresa! Efter att ha varit "duktiga" i så många år har vi nu bestämt oss för att strunta i allt och dra iväg i 10 förhoppningsvis underbara veckor och bara leva för dagen. Det blev Indien efter många diskussioner fram och tillbaka och det känns som ett bra beslut.

Ni Hao Macau - Jag ska bli Kines!

Ni Hao Macau - Jag ska bli Kines!

25 augusti 2007 - 20 januari 2008

En termins turismstudier i Macau. Men lite mer ska man väl hinna med, först lite sol å bad i Vietman eller på nått annat gött ställe, helger iväg på Kina-äventyr å en jul med bror å min barndomsgranne i fillipinerna! Kommer bli en underbar tid det är jag säker på! Hoppas att ni vill hänga med via min dagbok och att ni skriver många kommentarer om hur allt är hemmavid!

Thailandsgänget 07

Thailandsgänget 07

30 januari 2007 - 30 april 2007

Vilka är vackrast vilka är bäääest?

Utbytestermin 2

Utbytestermin 2

18 januari 2007 - 21 juni 2007

Då var det dax igen då!! Ännu ett halvår med studier utomlands men i England denna gång!

Tva livskonstnarer drar mot fjarran ostern och down under...

Tva livskonstnarer drar mot fjarran ostern och down under...

25 september 2006 - 23 december 2006

i vanlig ordning vet vi foga om vad som kommer att handa och ske... men ett par manader ar planerade i asien och sedan blir det australien en stund.

Utbytestermin 1

Utbytestermin 1

28 augusti 2006 - 23 december 2006

Nu var det dax då!! Denna termin som jag har väntat så länge på! Till Amsterdam blev det och det kommer bli en rolig tid framöver, det är ett som är säkert!! ;)

215
226