Vänersborg Ö

Dags att sluta de blå en liten stud
onsdag 11 december 2013 - Vänersborg Ö, Västra Götalands län, Sverige

God natt alla människobarn! Om ett par timmar börjar vårt äventyr ??❄️??

Universitet, shopping och barnen
onsdag 12 oktober 2011 - Vänersborg Ö, Västra Götalands län, Sverige

I sondags sa gick vi hem till en tjej som heter Batma och jobbar pa skolan. Hon har inte gift annu sa hon bor hos sina foraldrar och ar 29 ar. De bjod oss pa frukost och sen gjorde batma henna malningar i vara hander. hon gjorde det pa lov fron ett trad krossat med vatten. Jatte lackert! Vi bytte

Snart har en vecka gatt!
lördag 8 oktober 2011 - Vänersborg Ö, Västra Götalands län, Sverige

Vi har idag varit ute pa landsbygden pa Oportunity campus som ar en gard for forstandshandikappade. De odlar, tar hand om kor och getter. Tillverkar saker och fixar med kompost och grejer. det ar svenskar som startat upp det. Sa de har kompost a grejer. Det var mycket intressant att vara dar.

Landvetter here we come_
söndag 2 oktober 2011 - Vänersborg Ö, Västra Götalands län, Sverige

02.30 inatt, om 3 timmar så åker vi bil mot Göteborg & Landvetters flygplats!! Yeeeyh ^^ Min plan är att hålla mig vaken, palla gå på planet kl 07 imorrn. Åka till Bryssel, palla gå på det planet med och sen äntligen få sova när vi sitter på megastora planet mot Indien. Då har jag

Nu börjar det dra ihop sig!
måndag 26 september 2011 - Vänersborg Ö, Västra Götalands län, Sverige

Nu är det dags att sätta in sista energin och verkligen få ordning på det praktiska! Vid den här tiden om en vecka är vi på planet mot Indien!! Jag vill jämföra allt detta med att vara gravid. Det finns ingen återvändo. Det är bara att gilla läget å köra ;) Första

Knappt 3 veckor kvar till avresa!!
tisdag 13 september 2011 - Vänersborg Ö, Västra Götalands län, Sverige

Shit pommes så att säga! Det är knappt 3 veckor kvar tills vi åker till Indien nu. Det är ju så mycket att reda ut känslomässigt, säkerhetsmässigt, vardagligt, packmässigt och tjugofyra grejer till innan man åker. Någonstans börjar resan ta form nu. Jag har tagit sprutor i

Tjejresa till Mallorca
söndag 4 september 2011 - Vänersborg Ö, Västra Götalands län, Sverige

Nu på fredag åker jag, Wilma & min mamma till Mallorca! Vi ska bo på ett all inclusive hotell i Cala d´Or, på Mallorcas östkust. Där ska vi bara slappa, sola & bada hela tiden, om vädret tillåter, det ser ut som om det har varit lite si och så med det. Men vi hoppas på temperaturer på

Marie-Louise Krantz
Vanersnas-Krantz i Tjejresa
Senast aktiv - från Phuket, Phuket, Thailand
Uppladdning!

Hej! Då bär det iväg igen på en liten resa med familjen Krantz. I natt sticker vi iväg med bilen med siktet inställt på Paris. Första dagen tar vi oss till Münster i Tyskland, en sträcka på ca 100 mil. Det blir säkert en kul upplevelse med 3 barn i bilen, som inte kan hållas sams ens

Marie-Louise Krantz
Vanersnas-Krantz i Paris
Senast aktiv - från Phuket, Phuket, Thailand
Trevlig dag i Spiken =)

Vi stannade kvar i Spikens gästhamn idag, här är riktigt trevligt! Ännu trevligare blev det då John och Kerstin med sina härliga döttrar och vovve kom och hälsade på. Fika på båten – bangolf – och lokalt rökt fisk på trevlig takterass, härligt! Tack för en jättetrevlig

Eva Söderstedt

Familjeäventyr - jul och nyår 2013

Indien för hela slanten_

Indien för hela slanten_

3 oktober 2011 - 3 november 2011

Vi, Emma & Sarah åker 4veckor via Höskolan Väst till Trichy södra Indien & har praktik på en skola/skolhem för små barn med mentala och fysiska funktionsnedsättningar. Vi kör även en vecka uppe i en bergsby där flickor får lära sig läsa och skriva. Är du nyfiken på vart vi ska vara och vad vi ska göra så gå in på intactindia.com å kika :) Det är enkelt, resan kommer chocka & rocka_

Tjejresa

9 juli 2011 - 16 juli 2011

Segelsemester 2010

Segelsemester 2010

24 juni 2010 - 8 augusti 2010

Detta är andra semestern i segelbåt. I år börjar vi semestern med midsommarfirande i Stockholms södra skärgård. Därefter är planen att färdas via Göta kanal och Trollhätte kanal till Göteborg. Sedan vidare söderut och runda Skåne/Blekinge för att segla längs östkusten norrut tillbaks hem. På vägen hoppas vi kunna besöka Ven, Bornholm, Öland, Gotland och kanske även Gotska Sandön.

145
162