Edsgatan

Kontroll

Nu är det 14 dagar kvar och resväskorna har plockats ner från vinden. Det är så svårt att veta vad som ska packas ner och hur mycket man ska ha med sig!! Just nu leder Magnus i antal kg per resväska.... Hur nu det har gått till ??

Test

Ser ni inlägget?

Första inlägget

Nu är det bara 16 dagar kvar tills vi åker på en av våra drömresor och nervositeten har börjat smyga sig på oss. Den 27 mars åker vi till USA på en roadtrip i Kalifornien. Vi kommer starta i Los Angeles och avsluta i San Diego. Några av stoppen kommer vara i Santa Barbara, San francisco,

Förberedelser inför resan
torsdag 24 september 2015 - Edsgatan, Vänersborg, Västra Götalands län, Sverige

Vi planerar, tvättar och packar inför resan som börjar med båt Göteborg-Kiel onadag den 23/9.

Dag 16: Salzburg, Österrike - HEM

Vi hade egentligen bokat en övernattning i Tyskland på vägen hem, men efter att ha kört några timmar började vi räkna på det och insåg att vi skulle vara hemma strax efter midnatt. Så vi sade till barnen att nu har vi bestämt att köra hela resterande vägen hem och de köpte det och

Resan börjar

Snart börjar resan, räknar med att vara i Chester i kväll. Vi kommer bo på Bawn Lodge om Ni skulle vilja se hur det ser ut.

Phi Phi Don
söndag 16 februari 2014 - Edsgatan, Vänersborg, Västra Götalands län, Sverige

Hej igen! Nu ska vi se om de har snabbare internet här! Detta är tredje stället jag kollat, de andra har inte funkat! Skulle skrivit igår men tror jag fick en lättare släng av värmeslag! :-) Trekkingen i Chian mai var cool! Ett par timmar i tuk tuk med 9 andra personer, en tysk, 2 rumäner,

Chiang Mai
tisdag 11 februari 2014 - Edsgatan, Vänersborg, Västra Götalands län, Sverige

Hej alla frusna vänner! Vet att några av er verkligen väntat på att höra av oss men vi har faktiskt inte hunnit för all Singha! Nej, skämt åsido - det finns fler anledningar! Nå, för att börja från början... turkish airways är helt klart en ny favorit! Att det fanns lediga platser så

tillbaka i e-världen

Hallå alla har det jättebra i detta underbara land. uppkoppling mot rymden är inte det bästa imorgon åker vi åter mot yangon för den sista dagen där.. idag har vi varit en heldag på sjön och sett flytande trädgårdar, m.m. jag flög ballong över Bagan helt underbart att se alla

Roadtrip in California

27 mars 2016 - 17 april 2016

Pensionärer på tur

23 september 2015 - 28 oktober 2015

Vi kommer att resa till Italien via Zurich, Yvoire, SanRemo, Cinque Terre och till slut Toscana

Bilsemester till Kroatien

28 juli 2013 - 10 augusti 2013

Via Österrike och Italien körde vi ner till Bratus på Makarska Rivieran. En helt underbar bilsemester som gav mersmak.

England/Skottland

6 juli 2014 - 25 juli 2014

Den 6 juli flyger vi till London, sedan tar vi oss med buss upp till Chester. Resan kommer sedan gå till Glasgow, Inverary, Edingburgh och avslutas i Oxford. Jag kommer inom kort skriva upp namnpå hotell bl om DU har lust att kika in:)

Thailand och Laos 2014

7 februari 2014 - 7 mars 2014

Ja, då har man typ påbörjat resan... Jag har skapat den här i dagboken och lagt till lite personer på maillistan alltså! :-) Flyget bokat, första 2 nätterna bokade, vaccination bokad, klippning bokad, vikarie ordnad, tja det var väl det viktigaste! Planen är att börja att ta oss upp mot Laos och sen för vi se, ni som känner oss vet... man har ju alltid rätt att ändra sig! Återkommer när det närmar sig! :-)

rundresa Burma 14 dagar sedan Thailand

27 december 2013 - 27 januari 2014

Skall bli spännande att utforska BURMA... Det blir flyg.bil.båt och promenader inom landet.

America

1 maj 2013 - 17 maj 2013

Första resan till USA för oss båda! Josefin a.k.a Miss Yo reser från Arlanda till New York. Sanna a.k.a Sweet Candy reser från Köpenhamn till New York. Vi kommer tillbringa 9 nätter i NY för att sedan resa vidare med flyg till Las Vegas 4 nätter och sedan flyga vidare till Los Angeles där vi kommer tillbringa 3 nätter. May the force be with ous!

Teneriffa - Sunwing fanabe

29 november 2012 - 6 december 2012

Familjeresa med närmsta familjen. Lyxat till det med All inclusive :)

Pruseluskan i Indienlandet

20 december 2012 - 11 januari 2013

Rundtur i Södra Goa och Kerala

Lanzarote 2012

2 mars 2012 - 9 mars 2012

En sista-minutenresa till solen!