Vara

Helvetet är över
lördag 14 januari 2017 - Vara, Västra Götalands län, Sverige

Hellö! Hellöö! Hellöööööö!Lillebror här. Ja, han med underbettet.Hon den feta fluffiga och odrägligt bortskämda har flyttat. Äntligen. Tre O L I D L I G A veckor är till ända. Det enda vi har hört dag ut och dag in är: Jag vill ha goooodis. Jag vill ha älgstek. Jag vill ha

The Manly Cave
torsdag 12 januari 2017 - Vara, Västra Götalands län, Sverige

Dag 21 i HelvetetNu vet jag vad felet är. Det är fullmåne. Klart man blir kärlekskrank och tar första bästa fångvaktarben att förälska sig i. Vissa saker kan man inte ta ansvar över. Förutom ben gillar jag trånga utrymmen. Jag gillar "Manly Caves". Inatt var jag långt in i en "Manly

Nedbrytningsprocessen har börjat
onsdag 11 januari 2017 - Vara, Västra Götalands län, Sverige

Dag 20 HelvetetLikt kinesisk vattentortyr nöts jag ner. Jag känner hur all motståndskraft långsamt rinner ur mig. Jag finner att jag på något märkligt sätt börjar ... tycka OM mina fångvaktare. På något sjukt sätt sympatiserar jag med deras sadistiska drag. Jag har förlorat

Undrens tid är inte förbi!
måndag 9 januari 2017 - Vara, Västra Götalands län, Sverige

Dag arton i helvetet.Det är otroligt. JAG är otrolig. Först: Jag vände regnet i baj-landet till sol. Det var ingen vacker procedur men det gick.De som "älskar" mig behöver bygga en tron av guld och klä den med Mjauens päls. Mjauen lurade mig och jag borde vetat bättre.Slutsats: lita

Jag har blivit lurad
söndag 8 januari 2017 - Vara, Västra Götalands län, Sverige

Sjuttonde dagen i Helvetet.Idag kom nödrop från baj-landet. De som "älskar" mig har det lite kämpigt. Husse har hals-ont, lillhussen har bajs-ont,  lillmatte har hals-ont och Hon-djävulen har bajs-ont. Det regnar, blåser och är otrevligt där i baj-landet också. De har tråkigt. De mår

Sextonde dagen i Helvetet
lördag 7 januari 2017 - Vara, Västra Götalands län, Sverige

Det finns ingen hejd på graderna av helvete på det här stället. Jag har redan nämnt:svältmobbinghotförföljelsesvältsvältsvältNämnde jag svält? Idag tog fångvaktarna det till nya nivåer. De försökte döda mig på riktigt. DET ÄR SANT! De skickade in någon sorts muskelmaffiatyp

Bättre i Helvetet–Tips från coachen
torsdag 5 januari 2017 - Vara, Västra Götalands län, Sverige

Dag 14 i HelvetetJag vet inte vad som hände igår. Tillfällig sinnesförvirring. That's it. Stå och skrika efter husse. Usch så pinsamt. Jag har återhämtat mig.Husse.Han har lämnat mig. Valt andra fluff framför mig. Trodde han att jag var desperat? WHAT?Jag klarar mig fint. Nobody puts

Midjesjukan
tisdag 3 januari 2017 - Vara, Västra Götalands län, Sverige

Dag 358 (eller nåt) i HelvetetSkrev inte i dagboken igår. Fångvaktaren hade äpplemanicken i beslag. Jag tror hon misstänker mig. Hon tar med sig äpplemanicken vart hon än går. Men nu är den obevakad. Dags att skicka nödrop till omvärlden.Jag har upptäckt något hemskt idag. Något jag

Hon-djävulen vs Lizzy 1-0
söndag 1 januari 2017 - Vara, Västra Götalands län, Sverige

Dag tio i Helvetet. Misslyckades med Eliminera Hotet från Hon Djävulen. Jag skickade specifika, tydliga instruktioner till mina kumpaner. Lovade svensk familj, leverpastej och köttbulle till den fyrfoting som kunde anordna en liten raket på nyår. "Sätt Hon-djävulen i en båt. Husse i en

Till Helvetet

Till Helvetet

23 december 2016 - 15 januari 2017

För snart en vecka sedan lämnades jag i Helvetet. Resten av familjen, de som säger att de "älskar" mig har övergett mig för något så patetiskt som ö-hoppande i något konstigt taj-land. Och vad är det? Kan man inte ta med sig fluffiga fetknoppar till taj-landet? När jag tjuvkikat på mattes reseplaner har jag sett fullt med fluffiga, feta TVÅ-bentingar på det där stället. Diskriminering mot oss på fyra ben säger jag. Jag, JAG, inackorderas med tre andra "vänner", varav en korkad typ med ett seriöst underbett, två snobbiga spinktroll som sätter näsan i vädret och MOBBAR mig, två äckliga mjauare som snor ALL uppmärksamhet, två Kurrekurr-svin och sex människodjur (slavdrivare). Nu har jag hört om uppdateringarna från "Somewhere else" och allt vad det nu heter, där i taj-landet-baj-landet. (Fast bajs är ju gott, hästbajs, kattbajs, all bajs faktiskt...) I alla fall, tydligen skriver de som "älskar" mig dagbok. Ja, dåsa, då lägger jag moteld. Bara så vi VET hur JAG HAR DET! Så, njut ni. Era SVIKARE medan jag plågas på nåt jefvla boot-camp här hemma. Hälsningar Lizzy

Ö hoppa i Thailand

Ö hoppa i Thailand

23 december 2016 - 14 januari 2017

Som vi längtat! Snart bär det av mot bad och värme. Vi har länge planerat att någon gång åka bort över jul och nyår för att slippa all julstress med jakt på de perfekta julklapparna och resan skall helst bli av medans ungdomarna fortfarande vill åka med oss päron. I år har vi struntar i jakten på julklappar och planerande inför jul. I år satsade vi på en riktig gemensam julklapp - En resa tillsammans till Thailand tillsammans med våra bästa vänner. Det är ganska märkligt ändå. För första gången på många år så hinner man faktiskt njuta av vacker julbelysning på gator och torg, julsånger som spelar lite lågt och stämningsfullt när man går inne på ICA och handlar. Julstressen finns inte där och trycker bort känslan av att kunna stanna upp och bara njuta. Om 20 dagar åker vi. Jag kommer att skriva dagbok under vår resa, så häng med oss på webben och följ vårt äventyr.

Tre länder i Asien

Tre länder i Asien

2 november 2013 - 3 januari 2014

Jag och min vän Simon ska åka på en två månader lång resa till Asien. Vi ska besöka Vietnam, Thailand och Malaysia.

Malavai 2, Sverige-Indien

4 augusti 2012 - 12 augusti 2012

Tågluff 2012!!

Tågluff 2012!!

27 april 2012 - 13 maj 2012

I april sticker vi på världens grymmaste å mest intensiva tågluff som någonsin genomförts. Blod, svett och skoskav, men utrustade med Compeed å Jäger ska vi genomföra det ogenomförbara, plöja kontinenten på 17 dagar! Europa 2012

Uppsala - Göteborg på cykel !

Uppsala - Göteborg på cykel !

23 juli 2011 - 2 augusti 2011

Jag och en kompis ska cykla från Uppsala till Göteborg och besöka olika städer. 68 mil tror vi att vi kommer få cykla

Sverigeresan

Sverigeresan

3 juni 2011 - 31 december 2015

En resa genom Sverige där alla 290 kommuner ska besökas. Ingen tidsgräns är satt!

gbg-sthlm på 8 månader

gbg-sthlm på 8 månader

11 januari 2011 - 3 augusti 2011

Now or Never!

Now or Never!

2 november 2010 - 30 oktober 2011

Flyger den 2 November från Göteborg ner till sydney via Bryssel och Abu Dhabi. Äventyret väntar. Målet med resan är: att samla erfarenheter och minnen för framtiden men framför allt att leva livet.

Mattias Karlberg
karlberg86