Vårgårda

Borta bra (?) men hemma bäst

Hej alla. Nu är vi hemma på Trastvägen och allt har gått bra. En lång dag. Lite mat och sedan sova. För oss är klockan 03.40 på natten. Vi hörs , kram familjen annorlunda

Tre idioter på resa
onsdag 11 februari 2015 - Storgatan, Vårgårda, Västra Götalands län, Sverige

Hej allihopa. Igår kom vi fram till Koh Chang efter 25 timmars resa. Vi kom till ett bra ställe med en kass strand där det inte gick att bada. Imorgon flyttar vi till ett hotell på en strand på västra sidan av ön. På fredag påbörjar vi våran resa mot Kamboja.

Nu kör vi...............
måndag 9 februari 2015 - Storgatan, Vårgårda, Västra Götalands län, Sverige

Nu åker vi strax till flygplatsen. När vi landar i Bangkok ska vi leta upp en buss som ska till Trat. Färja till Koh Chang, hotellet Garden of Joy. 2 övernattningar för att aklimatisera sig sedan far vi till Kambodja. Vart någonstans vet vi inte säkert, kanske koh kong. Vi hörs later./

Nära nu

Mindre än 2 veckor kvar. Provar att resedagboken funkar. Ha det gött. Vi hörs. /Reseledaren

Snart så....
söndag 17 augusti 2014 - Storgatan, Vårgårda, Västra Götalands län, Sverige

Regnet smattrar utanför, perfekt väder att glida omkring i nattlinne, packa, testa kameran och fixa inför morgondagens resa till Zadar. Min snälla systerdotters Filippa har lånat ut sin systemkamera till mig. Intresset för fotografering finns kvar och Kroatien känns som ett bra ställe att

Vårgårda, Västergötland

På hemresan från Borås och besöket på djurparken så svängde vi in i Vårgårda för att logga en cache och ta ett loggfoto vid skulpturen över bröderna Fåglum.

Gunilla Anteryd
kjilla i Sverigeresan
Senast aktiv - från Trollhättan, Västra Götalands län, Sverige
Hemma vid köksbordet...
torsdag 3 november 2011 - Storgatan, Vårgårda, Västra Götalands län, Sverige

Ja, så har man då landat hemma igen efter dryga tre veckors fantastisk semester. Vi skall försöka få in lite bilder ytterligare till några dagboksinlägg för att göra resan komplett. Men nu blir det affär, hundhämtning och tvätt!

Snart åker vi!

Nu alla vänner är det snart dags. Väskorna är packade, nåja nästan iaf. Passen framplockade och nerverna nerpackade... Vi har ju tänkt att förmedla lite bilder o kommentarer här allteftersom vår resa fortskrider. Ingen aning om när nästa inlägg kommer men den som väntar på nåt gott

24-timmarsresa

Ja då var vi hemma igen efter denna intressanta resan till Sri Lanka. Vår rapportering på Resedagboken har denna gång varit en TOTAL katasrof. Vi skyller det hela på att internet på hotellet i stort sett bara fungerade vid de 2 tillfällen när vi skrivit. Näst sista kvällen när vi tog en

grongrongroda i Sri Lanka, Beruwala
Marknad!

Idag har vi varit på marknad, det fanns mat, kläder, leksaker och mkt mer! det var väldigt varmt så efter inte så lång tid åkte vi tillbaka till hotellet. hoppas ni har det bra där hemma! många kramar från fam Vestbö och caesar!

grongrongroda i Sri Lanka, Beruwala
Vietnam-Kambodja,(och lite Thailand)

9 februari 2015 - 10 mars 2015

Gott nytt år till Er. Vi kommer försöka föra resedagbok på vår kommande resa också, Drygt en månad till avfärd. Beställde just den tredje ryggsäcken, det är bra om vi har varsin. /Anders

Zadar, Kroatien

18 augusti 2014 - 25 augusti 2014

Efter mycket drömmande, letande och planerande bestämde jag mig på studs, bara ett godkännande från Erik och ett från SCA krävdes så efter fyra dagar bokades flygbiljetter till mig och min familj. I stressad situation bokades det för att det verkligen skulle bli av, och det är härligt!!! Detta får bli en försmak om en resa som komma skall ;)

Bröllopsresa

10 oktober 2011 - 3 november 2011

Sverigeresan

3 juni 2011 - 31 december 2015

En resa genom Sverige där alla 290 kommuner ska besökas. Ingen tidsgräns är satt!

Sri Lanka, Beruwala

8 mars 2011 - 24 mars 2011

Spännande äventyr i Colombia :)

6 januari 2011 - 15 februari 2011

Victoria och Lisen bestämde sig en dag för att hjälpa andra människor. Ett litet tag senare var det bestämt, Colombia med Ankarstiftelsen skulle det bli, fem häftiga veckor med skolbyggen, barnfester, fängelsebesök med mera.

Minnesota-South Dakota på 10 dagar

9 september 2010 - 20 september 2010

Väntan har varit lång, men nu ska jag äntligen komma iväg på min drömresa. Under 10 dagar ska vi huska runt på vägarna i Minnesota och South Dakota och upptäcka en pytteliten del av det stooora landet USA, träffa mängder släkt och förhoppningsvis lägga en blomma på farmors farmors far och mors gravar. En släktresa på 10 dagar! Here we go!

Fairview tröskning

18 augusti 2010 - 17 december 2010

Sommar när det är som bäst

24 juni 2010 - 15 augusti 2010

Sommar, sol, vatten, festivaler, goa vänner åååå mycket mer

Asien i 88 dagar

30 augusti 2010 - 25 november 2010

En resa genom Asien i 88 dagar. AWESOME!