Sydafrika

Brev nr 1 2018
tisdag 17 april 2018 - Oudtshoorn, Västra Kapprovinsen, Sydafrika

Brev nr  1 2018Kära vänner! Det var längesedan som jag hörde av mig. Tiden går fort när man har mycket på gång. Ni som har facebok vet en del vad som händer i våra liv.1.       Peter och jag kommer till Sverige till Östra Vingåker den 29 maj  och vi stannar tills den  16

Åska o ösregn

Torsdag 5 april.Var inte frukost förrän 8 men vaken sen före 5 o gick väl upp strax efter 6. Fick en kopp kaffe innan frukosten kom fram runt 7.30.Har sen traskat runt området o så hittade vi vandringsstigar som vi följde. Fanns 3 olika markeringar. Jag o Ingrid började följa ett spår o

Sun City

Onsdag 4 april.F....n ta dessa hundar!!! Stället har 4 Jack Russel hundar - Whiskey, Soda  Ice o Water- som har skällt hela natten. Inte mkt till sömn för någon. Till slut gick jag upp då kl var ca 5 o var på toa. Ingen el eller varmvatten o fåligt återflöde i toan. Bra morgon??Ätit

Heldagsutflykt
tisdag 3 april 2018 - Johannesburg, Gauteng, Sydafrika

Tisdag e april.Vaknade tidigt som vanligt. Gick upp runt 6 o försökte ladda inlägg o bilder. Gick bra i början men nu verkar det kasst.Efter frukosten blev vi hämtade ca 8.30 för en heldagstur till Johannesburg o Soweto. Vi kramade hej då till Gabriela o Lotta som flyger hem i em.Först

Busstädning o nya resenärer
måndag 2 april 2018 - Johannesburg, Gauteng, Sydafrika

Måndag 2 april - Annandag Påsk.Ösregn under natt o morgon också. Vi kom i alla fall iväg runt 8.Efter 2 kissestopp o mer regn så kom vi fram till vårt campingställe i Johannesburg runt 14. Pizzor var beställda till oss då o det smakade gott. Solen sken halvt om halvt så vi började

Regn o blött
söndag 1 april 2018 - Graskop, Sydafrika

Söndag 1 april - Påskdagen.Gick ner o satte mig vid restaurangen vid 6-tiden. Har ösregnat i natt men då var det disigt o fuktigt i luften men när jag kommit ner så började det vräka ner. Tur vi inte tältar:)Har ätit en underbar påskfrukost med allt möjligt gott. Ägg, äggsallad, bröd

Pinkfest
lördag 31 mars 2018 - Graskop, Sydafrika

Lördag 31 mars, Påskafton.Vaknar tidigt som vanligt men har nog sovit bättre i natt. Gick ner till restaurangen innan 06 för att få iväg alla inläggen. Gick jättebra när inte alla var vakna. Går sämre med bilderna till dagboksinläggen. Gick o ladda upp leopardbilden som Malin fångade

3 nätter här i Graskop
fredag 30 mars 2018 - Graskop, Sydafrika

Fredag 30 mars, Långfredag.Upp 3.20, vi skulle samlas utanför receptionen kl 4.15 för morgonsafari i parken. Åkte i bil med plats för 23 personer o det var 3 bilar som åkte iväg. Becksvart när vi åkte så det var lampor ut på sidorna för att lysa upp. Var ute i 3 timmar o såg hyenor,

Leopard!!
torsdag 29 mars 2018 - Limpopoprovinsen, Sydafrika

Torsdag 29 mars.Idag var jag uppe 3.30, frukost 4 o sen ihoppackning innan vi gav oss iväg ca 5 för att köra till Krugerparken.5.30 var vi framme vid parken o kör över den smala bron som fördta fordon. Sen ska lista fyllas i med namn o passnummer.Kör in i parken ca 6 o tar oss runt på

Krugerparken nästa
onsdag 28 mars 2018 - Komatipoort, Sydafrika

Onsdag 28 mars.De flesta skulle ut på morgonsafarin kl 5.30. Jag hade varit vaken ett tag o behövde gå på toa. Gick sen ner till vattenhålet bakom restaurangen med Anneli som också var uppe. Där såg vi 3 noshörningar, flodhästar o ngn slags bockar o fåglar.Kom iväg ca 9.30 o 10.45 hade

Johannesburg

Johannesburg

5 mars 2018 - 5 mars 2018

Sydöstafrika med Rosa Bussarna

Sydöstafrika med Rosa Bussarna

10 mars 2018 - 21 april 2018

Flyger ner till Kapstaden o därifrån åker vi sen med bussen utefter Sydafrikas östkust upp till Botswana, Zimbabwe o in i Mozambique där vi sen flyger hem från Maputo.

Bila i Sydafrika

Bila i Sydafrika

12 februari 2018 - 1 mars 2018

3 februari 2018 - 6 mars 2018

Hej! Ja, det var ett tag sedan jag skrev i min resedagbok, det har ju varit ett antal resor sedan dess, men nu skall det bli dokumenterat lite igen. Ofta har det varit så att det har varit svårt med WIFI. Denna resa skall vi göra med goda vännerna Ann, Micke, Karin och Roger. Resan går först till Johannesburg för att åka till Krugerparken och Blyde River Canyon efter en vecka där blir det flyg till Kapstaden och där hyr vi ytterligare en bil . Vi stannar den 11-15 febr nära Kapstaden för att sedan börja rutten bort mot Port Elizabeth. Vi hörs alltså framöver. Kram Lena med resesällskap.

1 januari 2018 - 1 februari 2018

En månad i Sydafrika med golf, nöje, kultur och sol

Fotoresa till Sydafrika, Botswana och Kalahariöken.

Fotoresa till Sydafrika, Botswana och Kalahariöken.

11 november 2017 - 25 november 2017

Tillsamman med ett gäng fotografer och två av mina fotovänner åker jag med Wild nature fotoresor till Botswana för att fota och uppleva deras artrika djurliv .

Namibia 2017

6 september 2017 - 6 september 2017

Resan till Thabelo

Resan till Thabelo

6 maj 2017 - 2 juni 2017

Att resa för att hämta hem sitt adoptivbarn känns onekligen speciellt. "Hurra" och "Hur då" på samma gång. Aldrig trodde jag väl att den dagen skulle kunna komma och det är knappt jag tror det nu heller, trots att jag nu har ett medgivande, har gjort bokningar och förberett det som behöver förberedas. Det är, tycker jag, en både fysisk och psykisk resa vilket kan låta klyschigt, men det är många tankar och känslor att hantera och försöka landa i. Kanske det är det svåraste med resan. Hursomhelst; i den här resdagboken tänker jag berätta om mina upplevelser kring adoptionen och om starten på mitt nya efterlängtade liv tillsammans med Thabelo, som jag kommer kalla Abbe. Jag tror jag kommer behöva skriva av mig om det jag är med om. Välkommen med.

37. Volontär hos L E O i Marataba, Sydafrika

37. Volontär hos L E O i Marataba, Sydafrika

20 mars 2017 - 12 april 2017

Så är det dags igen, att "räkna lejon" hos L E O https://www.facebook.com/LEO.Africa Vi hyr en bil i Johannesburg, 3 - 4 timmar till Marataba, där blir vi i 2 veckor, därefter en veckas rundtur upp i Drakenbergen, Panorama Route. Denna gång hänger Tiina med

7 Louis Trichardt Ave, Graskop, Sydafrika
148 Skukuza Shop & Restaurant Parking, Skukuza, Sydafrika