Västra Kapprovinsen

Brev nr 1 2018
tisdag 17 april 2018 - Oudtshoorn, Västra Kapprovinsen, Sydafrika

Brev nr  1 2018Kära vänner! Det var längesedan som jag hörde av mig. Tiden går fort när man har mycket på gång. Ni som har facebok vet en del vad som händer i våra liv.1.       Peter och jag kommer till Sverige till Östra Vingåker den 29 maj  och vi stannar tills den  16

Får ta lite då o då

Lördag 17 marsVaknat som vanligt nästan 1 gång/tim men har nog sovit bra däremellan. Inte trött i alla fall. Blåser som f.....sen. Kom ett litet moln o släppte regn på morgonen men det blev inte mer.Frukosten avklarad, diska o taket nerpackat. Solen skiner från ganska blå himmel men det

Försök till uppdatering igen
fredag 16 mars 2018 - L'Agulhas, Västra Kapprovinsen, Sydafrika

Fred 16 marsHerre jösses vad det blåser!!I natt har bussen nästan blåst bort i byarna. Jag sov inne i bussen o fick ha madrassen för mig själv. Vi var 10 i bussen o 8 på taket.Jag är med i dagens matlag så frukost skulle börja fixas vid 7. Var uppe o färdig runt 6.15 redan. Taket togs

Sista dagen här
onsdag 14 mars 2018 - Kapstaden, Västra Kapprovinsen, Sydafrika

Så kasst internet så jag får vara glad om inlägget laddas upp. Bilder får komma så småningom om det nånsin funkar...Började i alla fall med frukost på Rcaffé med Linnea o Ingrid. Verkligen gott, idag omelett på deras egna ciabatta. Sen tog jag o Linnea hop-on bussen, den gula linjen som

En molnigare dag
tisdag 13 mars 2018 - Kapstaden, Västra Kapprovinsen, Sydafrika

Nu är det tredje gången jag försöker få till en text så det kanske bara blir en kortversion idag. Börjar bli lite trött...Idag var det mer moln o dis både över berg o ner mot vattnet. Linnea, Lotta o Gabriella hade bokat tur ut till Robben island online till klockan 09.00, men vi var

Idag har vi varit turister
måndag 12 mars 2018 - Kapstaden, Västra Kapprovinsen, Sydafrika

Johan kom tydligen hem runt 04 i morse men vi andra sov gott så vi märkte inget. Magnus klocka ringde 7.30 för han, Johan o 2 systrar skulle vandra upp på Table mountain på morgonen.Jag o Linnea gick så småningom iväg o pt frukost längre ner på gatan. Det blev ingefärs shot, yoghurt med

Äntligen framme
söndag 11 mars 2018 - Kapstaden, Västra Kapprovinsen, Sydafrika

Vi kom iväg drygt 1 timme försenade från Stockholm. Planet skulle avfrostas eller vad man ska kalla det. Fick en sen middag o sen försökte vi vila lite men inte blev det mycket sömn precis. Hann med en frukost innan soluppgången o landningen i Addis Abeba. Där var bara en kort väntan innan

Knysna Lagun och golfklubb.
fredag 23 februari 2018 - Knysna, Västra Kapprovinsen, Sydafrika

Hej igen!Nu är vi i den mysiga staden Knysna som har en stor Lagun. Här har vi hyrt en lägenhet med 3 rum och kök nere vid Lagunen.Vi hämtar ut nyckeln och har tur att vi kan komma in tidigare, efter det bestämde vi att ta en båttur på lagunen, vädret var härligt. Det blev en avsvalkande

rehn47 i Sydafrika 2018
Spier Vingård Stellenbosch
tisdag 27 februari 2018 - Stellenbosch, Västra Kapprovinsen, Sydafrika

Känns lite svårt att beskriva den lyx vi upplever efter att ha checkat in på Spier Vingård på sluttningarna utanför Stellenbosch då vi på vägen hit bevittnat kåkstädernas dammiga vägar och rostiga plåtskjul. Vid incheckning bjuds vi på ett fruktig torrt vin i foajén som nästan får

Golf och besök på Fancourt .
lördag 24 februari 2018 - George, Västra Kapprovinsen, Sydafrika

Hej igen nu duggar inläggen tätt, men man får passa på när WIFI är bra.20 febr. Nu står George GC på tur och vi vet ju sedan tidigare att det är en fin bana. Från Mosselbay till George är c:a  6 mil så det går snabbt på den fina vägen N2. Vi körde direkt ner till klubben och tog

rehn47 i Sydafrika 2018
Sydöstafrika med Rosa Bussarna

Sydöstafrika med Rosa Bussarna

10 mars 2018 - 21 april 2018

Flyger ner till Kapstaden o därifrån åker vi sen med bussen utefter Sydafrikas östkust upp till Botswana, Zimbabwe o in i Mozambique där vi sen flyger hem från Maputo.

Bila i Sydafrika

Bila i Sydafrika

12 februari 2018 - 1 mars 2018

Sydafrika 2018

Sydafrika 2018

3 februari 2018 - 6 mars 2018

Hej! Ja, det var ett tag sedan jag skrev i min resedagbok, det har ju varit ett antal resor sedan dess, men nu skall det bli dokumenterat lite igen. Ofta har det varit så att det har varit svårt med WIFI. Denna resa skall vi göra med goda vännerna Ann, Micke, Karin och Roger. Resan går först till Johannesburg för att åka till Krugerparken och Blyde River Canyon efter en vecka där blir det flyg till Kapstaden och där hyr vi ytterligare en bil . Vi stannar den 11-15 febr nära Kapstaden för att sedan börja rutten bort mot Port Elizabeth. Vi hörs alltså framöver. Kram Lena med resesällskap.

Namibia 2017

19 december 2017 - 18 januari 2018

Panthera Africa

Panthera Africa

21 januari 2017 - 19 februari 2017

Panthera Africa är ett projekt som räddar kattdjur. Projektet håller till i Sydafrika, Stanford. Här ska vi tillbringa fyra veckor framåt som volontärer.

Stora Sydafrikaresan 2017

Stora Sydafrikaresan 2017

19 januari 2017 - 8 februari 2017

It's Time for Africa

It's Time for Africa

28 december 2016 - 18 januari 2017

Dags att besöka ännu en världsdel - It's time for Africa! Närmare bestämt Sydafrika där jag, tillsammans med min bror och hans familj, i tre veckor ska bo hemma hos Emma (+ familj)... Så låt oss se vad SA har att erbjuda ;)

Sydafrika Garden Route

Sydafrika Garden Route