Belize
söndag 20 april 2008 - Tulum, Quintana Roo, Mexiko

Lovely

Senast aktiv - från Oslo, Norge
GUATEMALA - VI VIL TILBAKE!

Vi ankommer Antigua paa ettermiddagen 27. mars og maa ta paa oss genser og brette ned bukser. Her er det kaldere. Vi er i höylandet, 1500 meter over havet. Vi elsker Antiguas brosteinsbelagte smale gater og den koselige stemningen i byen. Vi bestiller tur til den aktive vulkanen Pacaya. Dèt har

LUKSUS I HONDURAS
måndag 7 april 2008 - Antigua Guatemala, Sacatepéquez, Guatemala

Vi var klare for late dager med sol, strand og dykking paa Roatan sist gang vi tastet hjem. Vi tok fergen ut til öyen og ble der mött av canadiske Shelley (en venn av pappa – Frithjof og Bitta). Hun fortalte oss at vi skulle faa laane en leilighet som de har i West Bay (helt for oss selv) –

God bless America
torsdag 13 mars 2008 - La Ceiba, Atlántida, Honduras

Vi ankommer amerikanernes ferieland, Costa Rica, söndag 24.februar. Her snakkes det like mye spansk som amerikansk og vi funderer paa om vi virkelig befinner oss i Costa Rica til tider. Etter en dag i hovedstaden San Jose setter vi kursen mot La Fortuna. Mr. Lava Lava I La Fortuna starter

Oppturer og nedturer
tisdag 26 februari 2008 - Fortuna, Guanacaste, Costa Rica

Bussturen til Arequipa fra Cuzco tar 10 timer og vi er saa heldige at vi faar en familie paa fire i de to setene bak oss. Det vil si: ingen mulighet til aa ta ned setene, mange spark i ryggen, litt dasking i hodet og lugging av haar. Naar vi ankommer Arequipa kan samtlige taxisjaaförer informere

En smakebit av Inkalivet
onsdag 20 februari 2008 - Breña, Lima Region, Peru

Vaar siste dag i La Paz er vi innom Coca-museet for aa laere litt om bladene som har og som fortsatt betyr saa mye for söramerikanere. Vi faar hvert vaart engelske guide-hefte og innser at det er naer sagt ogsaa det eneste museet har aa tilby. Ja, ja. Resten av dagen blir brukt til aa forhöre

Behagelige Argentina, vanskelige Bolivia
onsdag 30 januari 2008 - La Paz, Bolivia

Drypp fra Argentina Torsdag 16.januar takker vi for oss i Brasil og setter kursen mot Argentina. Foruten oss og tre svenske gutter er grenseovergangen mennesketom, til tross for hostellkarens spaadom om “thousands of thousands of people!” Vel fremme i Puerto Iguacu, velger vi aa fölge etter

Eventyrene fortsetter
onsdag 30 januari 2008 - La Paz, Bolivia

Vi vaakner i tolvtiden, tirsdag 22.januar. Vi er stive og stöle etter jeep-turen i natt, men vi har ennaa livet i behold. Paa programmet staar mat og tur-shopping. Vi har lyst til aa se Salar de Uyuni, verdens höyest beliggende saltinnsjö samt annen boliviansk natur. Dette gjöres best paa tre

Tudo bem?
lördag 19 januari 2008 - Salta, Argentina

Oi amigos! Siden sist har vi reist fra Ilha Grande, via Parati og sörover til öyen Ilha do Mel. Derfra gikk turen til Foz do Iguaçu, först paa brasiliansk side, för vi tok skrittet over til Argentina for aa nyte fossene der. Naa er vi i Salta, og imorgen tidlig entrer vi Bolivia. You Tarzan,

Itsy bitsy teeny weeny
lördag 5 januari 2008 - Rio de Janeiro, Volta Redonda, Brasilien

Da er vi i gang. Reiste hjemmefra 04.30 fredag 27. desember i pappa Stigs bil og med lillebror Ludwig og hans Paal paa slep. Vi var klare for tropisk varme i Brasil, de var klare for sushi i Japan. Med godt humör og store forventninger ankom vi Gardermoen, men Air France sörget for en uventet