Gambia- the big adventure

tisdag 30 oktober 2007 - onsdag 19 december 2007

Praktik på Gambiagrupperna nere i Gambia under sju veckor. Jag hoppas att ni här hemma vill följa med på min resa genom dagboken!!

Efterklok
torsdag 27 december 2007 - Örebro, Örebro län, Sverige

Plötsligt är allt nästan som det brukar vara igen. Det går så fort att falla in de invanda mönstren här hemma. Alla glada leenden och hälsingar, värmen, musiken, de skumpiga vägarna... det känns långt borta, samtidigt som jag tänker på det hela tiden. Jag åkte på en rejäl

Hem kom jag inte...direkt
fredag 21 december 2007 - Örebro, Örebro län, Sverige

Ja saker blir inte alltid som man har tänkt sig!!! Som jag skrev i mitt förra inlägg så var min "sista" dag i Gambia perfekt. Efter att jag skrivit det åkte jag ner till Senegambia för att köpa de sista presenterna. Smidig som man är lyckdes jag få gratis skjuts en tredjegång...hur jag

Lussekatter, tuppslakt och avsked
tisdag 18 december 2007 - Banjul, Serrekunda, Gambia

Idag åker jag hem!!! Har varit i förnekelse fasen väldigt länge och är det fortfarande- vilket betyder att jag inte ens har börjat packa!! Men idag är jag så glad... även om jag inte vill åka hem (eller jo lite) så har det varit en perfekt dag och jag har bara känt vilken tur jag har

Senast aktiv - från Serrekunda, Gambia
And soon it will be over...
lördag 15 december 2007 - Banjul, Serrekunda, Gambia

Idag blåser vintervindar över Gambia, jag har sett många jackor idag- allt ifrån tunnare vindjackor till riktiga täckjackor. Själv skulle jag vilja kalla det för en vanlig varm svensk sommardag...runt 28 grader. Några har sagt att det verkar vara skönt för mig att slippa julhysterin, men

Tankar och tanka-tanka
onsdag 12 december 2007 - Banjul, Serrekunda, Gambia

Hej!!! För en gångs skull har det inte hänt allt för många äventyr så jag ska nu kunna hålla det här ganska kort...eller inte!!=) Senaste dagarnas äventyr har mest handlat om taxiresor! För om man ska åka någonstans så slutar det oftast med att något konstigt händer... Först åkte