going down under

tisdag 22 januari 2008 - tisdag 4 mars 2008

vi drar till New Zealand

tjing tjong hong kong
söndag 2 mars 2008 - Hongkong, Hongkong

Oj oj den har staden ar gigantisk och det ar sma kineser over allt. Igar promenerade vi i en vacker park, var pa en jatterolig, superstor, marknad med hur mkt roliga saker som helst. Sen gick vi med Claire pa stan ett tag och vi avslutade dagen pa en liten, iskall, restaurang har i narheten av

tillbaka i civilisationen
onsdag 27 februari 2008 - Auckland, Nya Zeeland

Jaha da har vi tillbaka i storstaden efter 10 harliga dagar pa Raro. Vi tycker att alla borde fa aka till en soderhavso nan gang i livet. Igar var en konstig dag, den borjade som vanligt pa Raro och vi badade hela dagen, sen at vi middag pa restaurang. Vid 23.30 blev vi upplockade och korda till

sol vind och vatten
söndag 24 februari 2008 - Avarua, Cooköarna

horrni har ar det varmt ma ni tro. Men det konstiga ar att man inte kan vistas i solen for da far man brannskador (pa riktigt). Idag har vi varit pa den lokala marknaden i staden, det va himla haftigt. Vi kopte olika sma saker och tittade pa man och kvinnor som svangde pa rumporna. Dagarna har ser

solman!
onsdag 20 februari 2008 - Avarua, Cooköarna

Kia Orana! Idag har solen visat sitt starka nylle ett litet tag. Men eftersom den ar sa vansinnigt stark har sa ar det bra med sma doser annars maste man vara inomhus. Vi har det valdigt valdligt harligt har. Vi gor egentligen inte sa jattemycket, hanger en del med danskarna, aker runt pa var moppe

Lordagarna!
söndag 17 februari 2008 - Avarua, Cooköarna

Hej igen. Nu ska vi beratta om vara tva lordagar! Lordag 16/2 nr: 1 Auckland. Vi vaknade checkade ut fran hostelet och gick pa stan tills var shuttle till flyget gick vid 16.15. Vi blev lite oroliga nar vi var pa internet och det stod att det skulle regna i tio dagar pa rarotonga! Dessutom sa laste