Sommarsemeter 2008

lördag 12 juli 2008 - måndag 11 augusti 2008

Hej! Här kan ni följa vår sommar semester.

Hetta i Stockholmsskärgård
lördag 26 juli 2008 - Österåker Ö, Stockholms län, Sverige

Hej på er! Nu var det ett tag sedan dagboken uppdaterades men vi har varit 1 vecka och seglat i Stockholmsskärgård i rekord värme. Måndagen den 21 gav vi oss iväg mot Norrskogsön för en första övernattning. Det var oroväckande mörka moln som låg strax norr om vår rutt men vi höll

Oj vilken dag
fredag 18 juli 2008 - Kramfors, Västernorrlands län, Sverige

Tjena! Denna dag har verkligen gått i ett. Efter frukost i Bollsta, gav vi oss i väg mot Norrfällsviken, en trevlig liten gästhamn med båthus, klappersten och som vanligt underbar miljö. Efter en promenad ut mot havet och bland båthusen åt vi lunch för att sedan åka vidare tillbaka till

Fantastiska Höga Kusten
torsdag 17 juli 2008 - Kramfors, Västernorrlands län, Sverige

Hej! Idag har vi åkt runt i paradiset, nämligen det världsnaturmärkta Nordinggrå, Mannaminne, Bönhamn och Barsta. Vi började dagen med ett besök på konstnären Anders Åbergs skapelse Mannaminne. Moster kerstin hade en önksan att få uppleva årets nyhet, Dragspelshuset vilket med råge

Resan till Höga Kusten och Bollstabruk
onsdag 16 juli 2008 - Kramfors, Västernorrlands län, Sverige

Hej igen! I dag har vi transporterat oss till Ångermanland och närmarebestämt Bollstabruk där moster Kerstin bor och mormor Ingrid tillbringar sina sommrar i sin systers sällskap. Resan upp gick bra, tog nytt rekord i att köra miljövänligt, 50 mil på ca 40 liter etanol. Vi stannade vid

Senast aktiv - från Österåker Ö, Stockholms län, Sverige
Friska vindar på väg till Norrskogsön
tisdag 15 juli 2008 - Trosa, Södermanlands län, Sverige

Hallå kamrater! Tillbaka på fast mark efter ett dygn av fantastisk segling, underbart väder och friska vindar. Resan började i går vid lunch då vi (Tobbe, Agnes och Karin) möstrade på Embla med morfar Bernt som kapten. Vi avgick vid lunch och lade ut kursen mot Norrskogsön och en