Tunisien med CC

onsdag 24 juni 2009 - onsdag 1 juli 2009

Jag och CC ska bege oss på vårt första äventyr tillsammans och utforska Tunisien under en vecka mitt i sommaren.

Resten av resan
onsdag 1 juli 2009 - Hammamet, Tunisien

Efter Saharaturen så sov vi till kl 830 vilket var en ca 4 h lång sovmorgon jämfört det vi var vana vid. Mycket trevligt. Vi bestämde oss för att ta det lugnt hela dagen efter de hektiska och relativt sömnlösa första tre dagarna. Vi gick till stranden, promerade till centrum i Hammamet och

Tredje dagen
lördag 27 juni 2009 - Douz, Kebili, Tunisien

Tredje dagen började lika tidigt som andra dagen. Vi väcktes 04:20 för frukost och lämnade hotellet för Chott el Djerid, djävulens badkar. Chott el Djerid är den största saltsjön i Sahara. Den användes också för att spela in Star Wars som ett antal andra platser i Tunisien. Det var

Andra dagen
fredag 26 juni 2009 - Douz, Kebili, Tunisien

Andra dagen gick vi upp kl 0440, åt frukost och blev sedan upphämtade av turbussen kl 0520. Vi hade en jättesöt dansk pojke som guide. Jag utbrast tom "Söt!" när han gick ut ur bussen. Han såg bara så gullig och entusiastisk ut! Precis som en guide ska vara. Vi var bara skandinaver på

Första dagen/ 25-årsdag
torsdag 25 juni 2009 - Hammamet, Tunisien

Så började min allra första chartersemester. Planet lyfte från Arlanda kl 21:15 på onsdagen den 24 juni och landade i Monastir 00:10 lokal tid (01:10 svensk tid). Det var ingen stor flygplats så bagaget kom relativt fort. Sen blev vi slussade ut till bussen som skulle ta oss från Monastir

Förberedelser!
tisdag 23 juni 2009 - Stockholm, Stockholms län, Sverige

Nu har jag inköpt en 50 liters ryggsäck, solskyddsfaktor 50+, sköna (och dyra) promenadskor, 2 par shorts samt växlat lite pengar. Idag ska det tvättas. Henrietta som jag bor hos har aldrig använt tvättstugan så det tog sitt lilla tag att hitta den men fin var den! Riktiga