Georgien - Kaukasus

tisdag 16 juni 2009 - lördag 16 januari 2010

Till min stora lycka ska jag tillbringa 7 månader i Georgien och göra praktik på en kvinnoorganisation i västra Georgien. En utmaning helt i min smak.

Sista natten..
söndag 3 januari 2010 - Tbilisi, Georgia, USA

I Tbilisi nu, sista natten, flyget lyfter i morgon bitti 04.45 till Riga och sedan Stockholm. Sista tiden har gatt alldeles for snabbt och det kanns overkligt att jag kommer att vara i Sverige redan i morgon. Det har varit mycket kanslor sista veckan med avsked och presenter. allt for manga

Lördagsutflykt
lördag 12 december 2009 - Batumi, Georgia, USA

Hej mina fina vänner och familj, Veckan som varit har gått ruskigt snabbt. Dagarna har varit fulltecknade med bland annat engelska lektioner, workshop och möten. 8 December genomförde vi den första av två workshops på temat HIV/AIDS. Det gick bra med en stor uppslutning och uppskattning

Senast aktiv - från Tbilisi, Georgia, USA
Tiden lider mot sitt slut
måndag 7 december 2009 - Kutaisi, Georgia, USA

Hej, vi har nu mindre än en månad kvar och dagarna rusar iväg. Engelska lektionerna blir allt fler och vi har även tagit på oss att undervisa några barn/ungdomar via en tjeckisk organisation, People in Need i ett ungdomscenter som de stödjer i en av byarna utanför Zugdidi. Förbereder även

Regnigt och ruggigt Zugdidi
fredag 20 november 2009 - Samegrelo-Zemo Svaneti

Förra veckan kom värmen tillbaka lagom tills Kias syster Johanna kom på besök. Men nu är det kallt och regnigt igen:-( Det var ett trevligt avbrott i rutinerna med besök från Sverige och Johanna fick en grand tour of Zugdidi redan första dagen med promenad i Botaniska trädgården, besök i

Uppskakande natt..
måndag 9 november 2009 - Kutaisi, Georgia, USA

Jag är medveten om att jag är mörkrädd men ändå tror jag varje år att jag har blivit vuxen. Men näää - mörkrädd och med fantastisk fantasi är en katastof. Jag har varit ensam hemma hela helgen då Kia är i Tbilisi för att möta upp sin syster som kom idag från Sverige:-) Och i natt