Family Reunion

lördag 4 juli 2009 - måndag 20 juli 2009

Min kusin Lisa Astrand o jag aker till vara sysslingar i USA. Vi besoker Karen Hanson i Minneapolis, Chris Davidson i Wisconsin och Dana Floor i Chicago. Dana har anordnat den stora festen med hela tjocka slakten i sitt Lake-House i Wisconsin 10-12 juli.

Last day
tisdag 21 juli 2009 - Chicago, Illinois, USA

(alltså - det här har jag ungefär redan skrivit men jag vet inte art det tog vägen... hela inlägget bara borta... jobbigt. Så jag skriver ett nytt förkortat) Fredag Vi tog det lite lugnt på dan, gjorde kopior på Danas familjeforskning och silade upp fläderblomssaften och frös in i

Back home!
tisdag 21 juli 2009 - Falkenberg, Hallands län, Sverige

Söndag = hemresedag Vi lämnade Cary kl 07.45 och skjutsades av Bonnie till Midway Airport, som ligger i sydvästra Chicago. Det tog 1½ timma fast det nästan inte var nån trafik. Därifrån flög vi med Southwest Airlines 1½ timma till Minneapolis. Där möttes vi av kusin Karen & Bruce. De

A day off
fredag 17 juli 2009 - Chicago, Illinois, USA

Nu har vi flangt runt som galna turister i flera dar sa nu tanker vi ta det lite lugnt och stanna i Danas & Bonnies villa i den idylliska fororten Cary - 1 tim bilresa fran downtown Chicago. Vi kollar i fotobocker och laser slaktforskning - intressant - sitter i gungan pa verandan eller spelar

Chicago by the water
fredag 17 juli 2009 - Chicago, Illinois, USA

Igar borjade vi dagen med en ordentlig frukost: Dana stekte SVENSKA pannkakor (tunna, med sylt) - annars ar de tjockare. Sen tog vi pendeltaget in till stan. Det tog lite drygt en timma och stannade pa 16 stationer (gasp..). Men nar vi val kommit fram sa gick vi bara fran stationen runt hornet

Chicago - Millenium park
torsdag 16 juli 2009 - Chicago, Illinois, USA

Vi inledde gardagen med att aka med Dana, Bonnie och Kailey i bil till Millenium park i centrala Chicago. Vi gick runt lite i det heta och fuktiga solskenet och satte oss sen for att lyssna pa repetitionerna med symfoniorkestern. Medan vi at var medhavda lunch njot vi vacker musik. Helt otroligt