Fläskiga Helga on Tour 2010

fredag 18 juni 2010 - söndag 25 juli 2010

Segling via Väddö kanal till Öregrund, Åland Kökar och ?

Sista bilderna....
tisdag 27 juli 2010 - Kallhäll, Stockholms län, Sverige

....är nu utlagda för allmänt beskådande

Hemma igen
söndag 25 juli 2010 - Kallhäll, Stockholms län, Sverige

Semestern är över för denna gång. Nu väntar några månaders slit innan nästa långsegling. Summa summarum så hade vi en bra tur. Kul att se en del av Åland t.ex. Vädermässigt helt suverän och även om det var en del motormässiga motgångar i början så kan vi inte klaga. Näst sista

Kyrkviken, Möja
tisdag 20 juli 2010 - Möja, Stockholms län, Sverige

Rapporterandet avtar, det händer inte så mycket just nu. Vi seglade några timmar ner till Lökholmen (Mittemot Sandhamn)ifrån Ingmarsö i söndags och tog det bara lungt. I måndags gick vi till Kyrkviken på Möja där vi fortfarande ligger. Vi rundade Möja för att få någon timme längre

Slutspurten inledd
lördag 17 juli 2010 - Österåker Ö, Stockholms län, Sverige

Det blev en mycket lugn segling söderut från Kapellskär under torsdagen. Vi passerade Rödlöga, Stora Nassa, Lilla Nassa och Sprick opp på vägen till Björkskär. Vackert! Det tråkiga med den här tiden på året är mängden båtar som är ute. Tyvärr dödar det bort lite av njutningen

Back in Svedala
onsdag 14 juli 2010 - Norrtälje SO, Stockholms län, Sverige

Nu är Helga åter i svenska vatten och känner sig något tryggare än i det Ålänska stenröset. Vi seglade över igår och det var hur lungt som helst. Det blev visserligen bidevind, men vi sträckte hela vägen till Arholma och var i hamn ca 14. Tonåringen gick alltså upp redan 7.30, finsk