Mexico och USA

onsdag 13 april 2011 - fredag 29 april 2011

Jag skall möta min svägerska Annika och hennes familj i Mexico för att tillbringa några dagar där, sen följer jag med dem hem till USA över påsken.

Hemresan
fredag 29 april 2011 - Trelleborg, Skåne län, Sverige

Torsdagen 28 april 2011 – Fredagen 29 april 2011 Så har då sista dagen kommit här hos Annika och Anders i USA. Jag kämpar med att få ner allt i min resväska. Lite presenter har jag ju köpt med hem och några presenter från Annika till Maya skall ner. Jag hjälper Annika att städa

Onsdagen 27 april 2011
onsdag 27 april 2011 - Brookfield, Wisconsin, USA

Onsdagen 27 april 2011 Vaknar till ännu en regnig dag. Min sista hela dag här. Annika och jag har planer på lite som skall göras. Jag skall sy en kudde av tyget som blev över på gardinerna. Vi skall göra en speciell tårta till Therese Baby-shower nästa vecka. Det skall bli en

Tisdag 26 april i Brookfield
tisdag 26 april 2011 - Brookfield, Wisconsin, USA

Tisdagen 27 april 2011 Är lite trött på allt regnandet här. Speciellt när man hör vilket kanonväder det är hemma. På TV´n hör man om väderkatastroferna i USA. Texas brinner och har gjort i flera dagar samtidigt som det drar in en av de värsta orkaner som sträcker sig från Texas

Annandagpåsk
måndag 25 april 2011 - Brookfield, Wisconsin, USA

Annandag påsk 25 april 2011 Ännu en solig dag som ger vårkänslor. Vi har varit lite lata idag. Förmiddagen sprang iväg utan att vi hann blinka när Annika och jag satt och pratade. Lunchen intog vi på en drive-in-resturang med varsin Rostbiff-hamburgare. Sen fortsatte vi till Target´s

Påskdagen i Brookfield
söndag 24 april 2011 - Brookfield, Wisconsin, USA

Påskdagen 24 april 2011 En solig söndag, med 15 grader varmt. Vädret är verkligen upp och ner. Annika och jag beslutar att se till att få de nysydda gardinerna på plats i Familyroom. Jag stryker och Annika letar efter fingerkrokar som hon en gång haft med sig från Sverige. De som finns