Hemresan
fredag 29 april 2011 - Trelleborg, Skåne län, Sverige

Torsdagen 28 april 2011 – Fredagen 29 april 2011 Så har då sista dagen kommit här hos Annika och Anders i USA. Jag kämpar med att få ner allt i min resväska. Lite presenter har jag ju köpt med hem och några presenter från Annika till Maya skall ner. Jag hjälper Annika att städa

Onsdagen 27 april 2011
onsdag 27 april 2011 - Brookfield, Wisconsin, USA

Onsdagen 27 april 2011 Vaknar till ännu en regnig dag. Min sista hela dag här. Annika och jag har planer på lite som skall göras. Jag skall sy en kudde av tyget som blev över på gardinerna. Vi skall göra en speciell tårta till Therese Baby-shower nästa vecka. Det skall bli en

Tisdag 26 april i Brookfield
tisdag 26 april 2011 - Brookfield, Wisconsin, USA

Tisdagen 27 april 2011 Är lite trött på allt regnandet här. Speciellt när man hör vilket kanonväder det är hemma. På TV´n hör man om väderkatastroferna i USA. Texas brinner och har gjort i flera dagar samtidigt som det drar in en av de värsta orkaner som sträcker sig från Texas

Annandagpåsk
måndag 25 april 2011 - Brookfield, Wisconsin, USA

Annandag påsk 25 april 2011 Ännu en solig dag som ger vårkänslor. Vi har varit lite lata idag. Förmiddagen sprang iväg utan att vi hann blinka när Annika och jag satt och pratade. Lunchen intog vi på en drive-in-resturang med varsin Rostbiff-hamburgare. Sen fortsatte vi till Target´s

Påskdagen i Brookfield
söndag 24 april 2011 - Brookfield, Wisconsin, USA

Påskdagen 24 april 2011 En solig söndag, med 15 grader varmt. Vädret är verkligen upp och ner. Annika och jag beslutar att se till att få de nysydda gardinerna på plats i Familyroom. Jag stryker och Annika letar efter fingerkrokar som hon en gång haft med sig från Sverige. De som finns

Långfredagen och Påskafton
lördag 23 april 2011 - Brookfield, Wisconsin, USA

Långfredag 22 april 2011 Regn och rusk hela dagen. Sytt färdigt gardinerna och besökt jättestora mataffären. Trots endast +5 grader så har det åskat här. Påskafton 23 april 2011 Idag skiner solen igen. Verkar vara var annandags väder. Idag är det påskafton och Therese och John

Skärtorsdag i Brookfield
torsdag 21 april 2011 - Brookfield, Wisconsin, USA

Torsdagen 21 april 2011 Vaknar av en strålande sol som tittar in genom fönstret. Då kan man ju inte ligga och dra sig. Efter frukost skall Annika till sjukgymnastiken och jag tar min kamera och beger mej ut i solen för att se om mina vänner finns där. Solen värmer men det är inte så

Onsdag i Brookfield
torsdag 21 april 2011 - Brookfield, Wisconsin, USA

Onsdagen 20 april 2011 Ännu en mulen dag med temperatur strax över nollan. Annika och jag har en slapp förmiddag innan vi tar bilen och åker och shoppar lite. Vi köper tillbehör till hennes gardiner som vi beställde förra sommaren och som inte hann komma medan jag var här. Nu finns

Tillbaka till USA
tisdag 19 april 2011 - Brookfield, Wisconsin, USA

Måndagen 18 april 2011 Det känns ok att lämna detta underbara, soliga, varma stället för vi har haft så fina dagar här med många upplevelser. Det blir packning och transport till flygplatsen. Efter knappt 4 timmar landar vi i Chicago. Kylan slår emot oss. Det är + 2 grader. Vi pratar

Senast aktiv - från Trelleborg, Skåne län, Sverige
En dag vid poolen och vid standen och på havet
söndag 17 april 2011 - Cancún, Quintana Roo, Mexiko

Söndagen 17 april 2011 [/b] Idag har vi sovmorgon, det vill säga vi har inget program spikat. Vi vaknar till samma soliga, varma underbara väder som dagarna innan och vem kan sova då. Så efter frukosten tar vi en stund vid och i poolen. Hotellet är fantastiskt fint med ett mycket trevligt