Lofoten på G

söndag 7 augusti 2011 - onsdag 24 augusti 2011

Efter månader av planering, så sprack redan avresedagen ........ Vi kom från YCC Själlands 10-årsjubileum och inväntade minsta möjliga regn, innan vi kunde köra till Maglarp. Har det regnat i sommar? Vi hade inte festat hårt, men andra mindre hänsynsfulla individer störde och förstörde nattsömnen - därför väljer jag, att sova ut i egen säng innan en maratonresa tidigt måndag morgon! Bara vädret håller sig i schack! Första förmodade stopp och övernattning kan bli mellan Örebro och Borlänge. Vi får se ... Som tur är, vann vi en ny regnrock - till motorcykeln ;-)

Sammanfattning........
onsdag 31 augusti 2011 - Göteborg, Västra Götalands län, Sverige

En dryg vecka i lugn och ro ….trodde ni! Barnbarnen har åkt hem till Dubai och Inez tyckte, att jag visat mig för lite hos dom! ”Du har varit på Färöarna och på Lofoten!” Helhetsintrycken från denna resa tar aldrig slut! Vilka vyer! Vilken natur! Dofterna avlöser varandra och då

sista dagsetappen ......
tisdag 23 augusti 2011 - Slussen, Västra Götalands län, Sverige

solsken, solsken, solsken ........ och barnbarnen mötte på Orust! ett par timmar i skuggan, innan de sista milen till Göteborg och förhoppningsvis MFFs match i CL-kvalet

Senast aktiv - från Limhamn, Malmö, Skåne län, Sverige
slutet gott - allting gott ........
tisdag 23 augusti 2011 - Göteborg, Västra Götalands län, Sverige

nu är vi hemma .....eller? jag är i Göteborg - 15 dygn och 478 mil senare! jag ville - jag kunde! vad blir nästa resa? kanske till drömmen i Frankrike nästa år? ett par dagars samling, sedan skall jag försöka sammanfatta de flesta intrycken..... och jag längtar redan till nästa "äventyr"

slalom mellan regnet?
måndag 22 augusti 2011 - Falun, Dalarnas län, Sverige

Göran och Kia bjöd på grillat plus att Anders kom inom med sin familj! den lille grabben? som vi inte sett sedan han var 7 år! det har regnat inatt, så motorcykreln har fått en avsköljning. efter sedvanliga morgonrutiner, drar vi till Uddeholm under förmiddagen - söker lugna vägar rakt

Rådasjön ?
måndag 22 augusti 2011 - Falun, Dalarnas län, Sverige

vi tog regnet med oss från Falun - nästan hela vägen till Uddeholm.....men där anade vi solen i Karlstad! om man tar det lugnt, hinner man se t.ex. 2 ripor längs vägen och massor av bärplockare. gott om lingon! med husbåt kom vi ut på sjön i kvällssolen, men bada var ingenting att tänka