Charteravslutning
torsdag 22 december 2011 - Stockholm, Stockholms län, Sverige

Är just nu på tåget på väg norrut i den svenska vintern. Kom hem igår eftermiddag och passade på att under uppackning, tvätt och ompackning försöka få in lite julstämning. Kändes konstigt med julmusik, trots att detta inte har varit ett helt obefintligt inslag i resan. Vi har även

Alla talar svenska
fredag 16 december 2011 - Serrekunda, Gambia

Bush campandet var ju sisådär. Helt slut var vi när vi kom fram till Serrekunda i Gambia sent på måndag morgon. Vet inte om det nånsin varit så skönt att duscha. Lite gnissel i gruppen och inte så fräscha hotellrum gjorde det väldigt trevligt att ramla på ett fint och billigt hotell

From terroristland with love
fredag 9 december 2011 - Bamako, Bamako District, Mali

Ja, jag lever iaf. Och är fortfarande på fri fot. Inga terrorister så långt ögat har nått. Däremot en massa väldigt engagerade malier som saknar turister... Och ser till att vi förstår det. Aja, från början. Vi lämnade Ouagadougou för Kani Kambole i Mali. Det kändes sisådär att

kremelin i Go West Africa
The road less travelled, eller en efterlängtad uppdatering
tisdag 29 november 2011 - Ouagadougou, Centre, Burkina Faso

Vilken pärs gott folk. Det här har hittills varit den jobbigaste resan jag har varit pâ och igâr kom vi äntligen fram till civilisationen efter nästan en veckas bush campande. Börjar frân Lomè. Här började magproblemen. Flera personer har sedan dess haft en underlig magvark som yttrar

Vi togo oss till Togo
måndag 21 november 2011 - Lomé, Maritime Region, Togo

Jo, Addis, precis sa ar det. Omvand landhojning. Och sa langsam sa att de som bor dar inte var medvetna om det. Tur att vi informerade dem om det... Men on var inte mycket att se. Det blev en bush camp dar i byn. Och djungeltrumman spelades hart tills hela byn stod utanfor och tittade pa oss. Och

Softish
lördag 19 november 2011 - Kokrobite, Större Accra, Ghana

Vi har bytt en camping vid havet till en annan, softare, billigare camping vid havet. Lite av flover pover over det stallet. Riktigt nice var det. Solat och badat och atit hummer ar val vad jag haft for mig sen sist. Nu ar vi pa vag ut till deltat till en o som haller pa att sjunka. Hoppas vi

Lyxresa...?
tisdag 15 november 2011 - Cape Coast, Centrala regionen, Ghana

Sitter i ett varmt Cape Coast efter en underbar pizza till lunch. Vi har gjort det som gar att gora i denna "stad", namligen att se fortet dar de forvarade slavarna innan de skickades ivag over havet. Fruktansvart att fa hora hur de behandlades, och se de tranga halorna de fick sitta i. Och att

Rokridaer
söndag 13 november 2011 - Accra, Större Accra, Ghana

Jag fick ihop packningen och tog mig ut till Arlanda, med Kim med mig. Vi traffade gruppen och satt dar och hangde i godan ro. I vantan pa resan. Da skingrades rokridaerna som lagts ut framfor mig i flera veckor... Sancho och Tomas kommer gaende!! Med en vagn full med resvaskor. For de ska med. Pa

Packad...?
torsdag 10 november 2011 - Stockholm, Stockholms län, Sverige

Så sitter jag här igen. Med en öl i min hand (det kanske inte var otippat) och med resväskan packad. Det har gått oroväckande lätt att packa den här gången så det är med aningens bävan jag ser fram emot att upptäcka vad jag har glömt. Men det är inget jag grubblar särskilt mycket