Libanon

söndag 13 november 2011 - lördag 26 november 2011

Danys födelsedag
fredag 9 december 2011 - Beirut, Beirut Governorate, Libanon

Idag fylde Dany 31 år. På förmiddagen kom mera folk till oss farbröder och deras barn och några kompisar till Dany kom på förmiddgen samt grannarna kom på besök. Sen mitt på dagen så åkte jag och Dany till Israeliska gränssen och tittade in till dem. Det är stor klasskillnad mellan

Senast aktiv - från Årjäng NV, Värmlands län, Sverige
Sista dagen för den här gången
fredag 25 november 2011 - Beirut, Beirut Governorate, Libanon

Klayaa Marjeyoun Libanon Idag tog Danys pappa med mig ut i trädgården igern för att visa mig vad som han odlar runt huset. Han har citron, lime, clementiner och apelsiner samt så har stympat dessa så att han har korsat några med varandra. Samma gäller äppelträdet han har korsat granny

Hem från Beirut till Klayaa
måndag 21 november 2011 - Beirut, Beirut Governorate, Libanon

Idag åkte vi hem från Beirut och sen åkte vi och jagade fåglar med Neji utanför Klayaa.

Beirut med Jeita Grotto och Harissa
söndag 20 november 2011 - Beirut, Beirut Governorate, Libanon

Idag lämnade vi green hotell tidigt på morgonen vi hade siktet inställt på ett café och fick Kneife till frukost Sen kom Neji och hämtade upp oss och vi åkte till de enormt stora Jeita Grotto men den ena var stängd på grund av att det var så mycket vatten i floden. Men den övre grottan

Mot Beirut via Balbaak
lördag 19 november 2011 - Beirut, Beirut Governorate, Libanon

Idag kom Danys kompis Neji som också levt ett tag i Sverige och hämtade upp oss och han körde oss till Balbak en enorm ruin"tempel". Dany är helt överrumplad av detta han hade heller aldrig varit där förut och det var mycket att se dessvärre var mycket trasigt och ingen har kunnat laga det.