Atlantkryss Rio de Janeiro - Venedig

onsdag 14 mars 2012 - onsdag 4 april 2012

Venedig - hemresan
torsdag 5 april 2012 - Storm Security, Vendelsö, Stockholms län, Sverige

En fantastisk dag i Venedig. Efter att checkat ut från MSC Musica åkte vi shuttlebåt in till Venedig. En kort guidad promenadtur bland gränderna över S:t Marcusplatsen till gondolstationen. En jättetrevlig och skicklig gondoljär lotsade oss genom kanalerna. Vi gjorde egen promenad och

Venedig - hemresan
torsdag 5 april 2012 - Storm Security, Vendelsö, Stockholms län, Sverige

Venedig

Angöring av Venedig. Just nu dimmigt, som vi hoppas att det ska spricka upp lagomt inför gondolfärden. En skön avslutning på en mycket trevlig resa. /Katie o Bertil

Malta
måndag 2 april 2012 - Storm Security, Vendelsö, Stockholms län, Sverige

Idag har vi ankommit Malta. Verkligen en historisk vingslag. Anor från 1300-talet el tidigare. Vi valde att promenera till centrum via parker o gator. Nådde gamla stan, där också marknader fannas. Smet in på ett cafe för att ta ett glas vin o Berra en öl, samt nyttja Wi fi gratis. Igår

Malaga

Idag har vi promenerat in till centrum. Besökte Picassomuseet, fikat, handlat. Iförrgår blev Bertil uppbjuden av sopransångerskan och dansade vals på scenen. En del gör ju allt för att synas här i familjen! I morron kommer vi till Palma, där får vi chans att träffa Ulla Aneskog, en