Ska det dödliga kattvirusets gåta lösas i Sao Paulo?

måndag 17 november 2014 - lördag 6 december 2014

Hej! Maja Malmberg heter jag och jag är forskare på Sveriges Lantbruksuniversitet (SLU). Som titeln på resan antyder så är jag alltså i Sao Paulo för att lösa gåtan med det dödliga kattviruset FIP. Jag tänkte använda detta som ett sätt att dela med mig av lite bilder från min vistelse här. Välkommen! Maja

Borta bra men hemma bäst
torsdag 22 januari 2015 - Uppsala, Uppsala län, Sverige

Hej! Efter att de senaste dagarna ha pratat med några vänner som jag inte pratar med så ofta så insåg jag att det kanske finns fler som tror att jag fortfarande är i Brasilien. Så är alltså inte fallet. Jag har bara inte meddelat här att jag åkt hem (för rätt länge sedan vid det här

The day when I had a good looking Brazilian guy's hands all over me
tisdag 25 november 2014 - São Paulo, Sorocaba, Brasilien

Sorry, I could not resist the heading. The things you do to get people to read what you write.. So, this hot guy was a medical doctor. He was also very nice and could speak English. But if you know me, you would know that there is a catch coming here, right?! I usually don´t tell even close to

Vilken liten kattvärld
tisdag 18 november 2014 - São Paulo, Sorocaba, Brasilien

Hej! Tänkte bara meddela att resan hit gått bra och att jag har hittat till mitt hotell. Imorgon ska jag träffa mina kollegor här och börja jobba i labbet. Det återstår att se hur det går men so far so good. Ett roligt sammanträffande som hände på flyget: På flyget från Arlanda till

Ska det dödliga kattvirusets gåta lösas i Sao Paulo?

10 Bilder 2 Besökta platser 3 Dagböcker