KjeLee i Kuba

fredag 9 januari 2015 - lördag 24 januari 2015

Nedräkningen har börjat! På fredag åker vi, Kjerstin och jag (Leena) till Kuba. Växlat in Euro. De har ju två valutor i Kuba - den ena för turister och den andra för lokalbefolkningen. Hmm...undrar hur vi ska kunna hålla koll så att vi inte blir lurade. Första 5 dagarna i Varadero och sen vidare till Havana (huvudstaden). Hoppas kunna hyra en bil...men det verkar knepigt så vi får se hur den fortsatta resan blir från Havana. Längtar!

Packat och klart!
fredag 9 januari 2015 - Solna, Stockholms län, Sverige

Min väska väger 19,6 kg och Leenas alldeles för mycket redan så hon får packa om. Vi tänkte försöka skriva en reseblogg under vår resa till Kuba men förmodligen kommer det att bli lite sporadiskt för Internet på Kuba är inte så utvecklat eller snabbt. Höghastighetskabeln till

Leena Phalén
KjeLee i KjeLee i Kuba
Senast aktiv - från Solna, Stockholms län, Sverige
Bye Bye Carina
tisdag 6 januari 2015 - Stockholm, Stockholms län, Sverige

Självklart måste jag träffa Carina innan jag åker. Vi tog en prommis i Hammarby Sjöstad och så blev jag bjuden på riktigt gott kaffe. Tack Carina! Kanske lite svårt att se men hon står där i fönstret, under julstjärnan och vinkar. Hejdå Kompis! Vi ses om drygt 2 veckor. Kram

Leena Phalén
KjeLee i KjeLee i Kuba