Stockholm till Bangkok med båt, tåg och buss!

söndag 14 juni 2015 - måndag 1 juni 2020

Dag 1616 av 1815

Tågstopp i Slyudyanka
lördag 20 juni 2015 - Sljudjanka, Irkutsk, oblast, Ryssland

5311 km järnväg från Moskva har jag nu upplevt. Nu gör tåget ett stopp på stationen Slyudyanka precis vid Baykal sjön som är världens djupaste sjö. Helt otroligt vilket fint och vackert landskap. Man lyssnar på tåget som tuffar fram och kollar på detta samtidigt, en underbar

Tågstopp i den otroligt varma staden Ulan Ude i Ryssland.
lördag 20 juni 2015 - Ulan-Ude, Burjatien, Ryssland

Ulan-yde som ligger strax vid gränsen till Mongoliet från Ryssland, tåget gjorde ett stopp här nu på 30 minuter. Klockan är 16:00 här alldeles strax och det är otroligt varmt och skönt. Om några timmar blir det att stanna vid en tågstation i Mongoliet för första gången i mitt

Tågstopp i Ishim (Ryssland)
torsdag 18 juni 2015 - Isjim, Tiumen, oblast, Ryssland

Ny station och nytt ställe för att fylla på vattenförrådet, och idag behövs verkligen vatten! Vädret är underbart bra, varmt och det blåser inte kallt överhuvudtaget! :-) Denna tågstation heter Ishim och vi åker fortfarande tåg i Ryssland. English: New station and a new place to

Tågstopp i Barabinsk.
torsdag 18 juni 2015 - Barabinsk, Novosibirsk, oblast, Ryssland

Här i Barabinsk gjorde tåget ett stopp på 30 minuter. På den här stationen fanns det mycket hemlösa hundar men även mycket hemlösa familjer som hela tiden ville ha pengar av turisterna. Det var jobbigt att se dessa familjer, man vill att alla ska kunna ha ett eget boende osv. Världen är

Tågstopp i Omsk
torsdag 18 juni 2015 - Omsk, Omsk, oblast, Ryssland

Nu vart det ett stopp i staden Omsk i Ryssland. Det är alltid fullt med folk på stationerna och många små kiosker. Här stannade vi i 16 minuter. Nästa stopp blir Novosibirsk. English: Now it was a stop in the city of Omsk in Russia. It is always full of people at the stations and numerous

Stockholm till Bangkok med båt, tåg och buss!

Dag 1616 av 1815
30 Bilder 13 Besökta platser 14 Dagböcker