Tågstopp i Slyudyanka
lördag 20 juni 2015 - Sljudjanka, Irkutsk, oblast, Ryssland

5311 km järnväg från Moskva har jag nu upplevt. Nu gör tåget ett stopp på stationen Slyudyanka precis vid Baykal sjön som är världens djupaste sjö. Helt otroligt vilket fint och vackert landskap. Man lyssnar på tåget som tuffar fram och kollar på detta samtidigt, en underbar

Tågstopp i den otroligt varma staden Ulan Ude i Ryssland.
lördag 20 juni 2015 - Ulan-Ude, Burjatien, Ryssland

Ulan-yde som ligger strax vid gränsen till Mongoliet från Ryssland, tåget gjorde ett stopp här nu på 30 minuter. Klockan är 16:00 här alldeles strax och det är otroligt varmt och skönt. Om några timmar blir det att stanna vid en tågstation i Mongoliet för första gången i mitt

Tågstopp i Ishim (Ryssland)
torsdag 18 juni 2015 - Isjim, Tiumen, oblast, Ryssland

Ny station och nytt ställe för att fylla på vattenförrådet, och idag behövs verkligen vatten! Vädret är underbart bra, varmt och det blåser inte kallt överhuvudtaget! :-) Denna tågstation heter Ishim och vi åker fortfarande tåg i Ryssland. English: New station and a new place to

Tågstopp i Barabinsk.
torsdag 18 juni 2015 - Barabinsk, Novosibirsk, oblast, Ryssland

Här i Barabinsk gjorde tåget ett stopp på 30 minuter. På den här stationen fanns det mycket hemlösa hundar men även mycket hemlösa familjer som hela tiden ville ha pengar av turisterna. Det var jobbigt att se dessa familjer, man vill att alla ska kunna ha ett eget boende osv. Världen är

Tågstopp i Omsk
torsdag 18 juni 2015 - Omsk, Omsk, oblast, Ryssland

Nu vart det ett stopp i staden Omsk i Ryssland. Det är alltid fullt med folk på stationerna och många små kiosker. Här stannade vi i 16 minuter. Nästa stopp blir Novosibirsk. English: Now it was a stop in the city of Omsk in Russia. It is always full of people at the stations and numerous

Tågstopp i Novosibirsk.
torsdag 18 juni 2015 - Novosibirsk, Novosibirsk, oblast, Ryssland

Novosibirsk är en riktigt städad och fin stad ser det ut som. Här gjorde tåget ett stopp på 19 minuter mitt i natten. Ändå fast det är mitt i natten är det fullt med folk och vakter. Vädret är 22 grader och klockan är 00:10 lokal tid. English: Novosibirsk is a really tidy and nice

Tågstopp i Kirov
onsdag 17 juni 2015 - Kirov, Kirov, oblast, Ryssland

Tåget stannade vid tågstationen Kirov nu. Jag passar på att handla lite vatten på flaska och det råkade också bli en glass. Nu rullar tåget vidare mot Beijing. Grymt varmt och soligt väder här. The train stopped at the station Kirov now. I take the opportunity to buy some bottled water

Tågstopp i Perm
onsdag 17 juni 2015 - Perm, Permskij kraj, Ryssland

Tåget stannade vid tågstationen Perm i Ryssland, här fanns det mycket trevliga människor på perrongen. Tågvärden ville vara med på kort och en tjej som har hytten bredvid mig på tåget ville också vara med på bild, hon var väldigt snäll och vänlig. Här stannade vi i 30 minuter.

Moskva / Moscow
tisdag 16 juni 2015 - Moskva, Ryssland

16/06/2015 Oj oj vilken dag, helt fantastiskt vilken trevlig och mysig stad att vara i. Denna stad var otroligt mycket bättre att besöka än vad jag hade trott. Jag började morgonen med att kliva av tåget som jag kom med från Helsingfors, sen vart det att leta upp tågstationen Jaroslavskij

Finland (Soumi) Helsingfors (Helsinki)
måndag 15 juni 2015 - Helsingfors, Nyland, Finland

Morgonen 15/6 -2015 började med att åka spårvagnen från hamnen in till centrala Helsingfors. I city vart det direkt en vanilj latte. En stor vanilj latte kostade bara 3 euro. Nu blir det att ta min packning och gå ut i denna stad och vara en riktig turist. Nu har halva dagen passerat för mig