Tågluff Europa

lördag 13 augusti 2016 - lördag 27 augusti 2016

Under 15 dagar får vi resa fritt i Europa!!!

Dit och hem igen
fredag 26 augusti 2016 - Stortorget 9, Lund, Skåne län, Sverige

Vi är så nöjda med denna resa och när vi summerar så känner vi att allt faktiskt har varit både roligare och smidigare än väntat. Visst har vi sovit lite och varit väldigt trötta vissa kvällar men på det stora hela har tågluffen blivit så bra den kunnat bli!Framförallt är vi nöjda

Berlin - Hamburg - Lund
onsdag 24 augusti 2016 - Hamburg, Tyskland

Idag åt vi frukost, checkade ut och lämnade vårt boende vid 11-tiden. Vi började genast dra oss mot stationen då vårt tåg gick 12.20. På vägen dit delade vi på en kula glass på gatan Unter den Linden. Vi köpte också med oss lite mat att äta på tåget. Två timmar senare var vi

Berlin
tisdag 23 augusti 2016 - Berlin, Tyskland

Vi åt frukost i hostelets bar med hög musik och fullt med rockplanscher omkring oss. På förmiddagen besökte vi Checkpoint Charlie samt ett museum över nationalsocialismens fruktansvärda terror. Vi åt lunch vid Potsdamer platz, på ett stort grönområde. Vi gick såklart även längs med

Senast aktiv - från Stortorget 9, Lund, Skåne län, Sverige
München, mycket tåg och lite Berlin
måndag 22 augusti 2016 - München, Bayern, Tyskland

Vi ankom till München 06.10. Vi kände oss lite möra och satte oss för att vila på Starbucks med en kaffe för att sedan under några timmar få smaka på München. Det var en trevlig stad där vi fastnade mest för de fina kyrkorna och den vackra floden mitt i stan, som man dessutom kunde bada

Cykling i Bled
söndag 21 augusti 2016 - Bled, Slovenien

Idag hyrde vi cyklar! Vi kom iväg från vårt boende vid 09.30 ungefär och begav oss först mot Bled och sen vidare mot en plats som heter Vintgar. Vintgar är en ravin som många rekommenderade ett besök. Vi cyklade upp för alpvägar på lägsta växlarna (och blev så svettiga!) och solen