Sydamerika - 2017

söndag 1 januari 2017 - lördag 3 juni 2017 Sydamerika - 2017

Från Havanna till Rio. Genom hela Sydamerika på 5 månader ( 150 dagar) och allt som allt 13 länder. Varje plats har sitt smultronställe, något som är förundrande och häpnandeväckande. Har besökt underverk, och värdsarven Machu picchu, La Santísima Trinidad de Paraná, monumento Cristo Redentor, Salar de Uyuni, chizhe itza och som bilden visar nedan; Foz du iguacu.

Guds stad, Rio de Janeiro
tisdag 30 maj 2017 - Rio de Janeiro, Volta Redonda, Brasilien

Rio de janeiro är sista anhalten på vår fantastiska resa genom Sydamerika! Rio är en stad som har en mix av favelakids och wallenbergare, en stad med puls som verkligen lever upp! Trots att vi är väldigt nöjda över allt vi sett och upplevt, så har vi ändå lyckats göra det som man bör

Senast aktiv - från Rhodos, Egeo, Grekland
Ett ovanligt resmål, Paraguay.
tisdag 23 maj 2017 - Paraguay

Hejsan allihopa, en vecka kvar på våran sydamerikaresa, som snart varat i 5 månader, (150 dagar). Både jag å Oskar börjar känna oss nöjda med resandet och redo för att återvända hem! Vi har varit tvungna eller i alla fall tvingat oss själv att resa fort sista månaden, då vi velat se

Senast aktiv - från Rhodos, Egeo, Grekland
Salar de uyuni och cykling i San pedro de Atacama!

Anlande till Argentinas Huvudstad B.A tidigt denna morgon. En valdsmetropol, med en blandning av alla europeiska stader som Paris, London, Madrid, Berlin. Alla omraden har sitt lilla centrum och nagon unikt. Priserna har ar ocksa som i Sverige eller vilken vasterlandskt u-land som helst, och de ar

Senast aktiv - från Rhodos, Egeo, Grekland
The wonderland Bolivia! - märkligt och vackert.
fredag 28 april 2017 - La Paz, Bolivia

Hej på er allihopa!Nu är vi i Bolivia sedan 1 vecka tillbaka efter en märklig bussresa oturen fortsatte att försölja oss hela vägen i Peru. Bussresan som skulle vara rätt smidig från Cusco till Copacabana tog ett antal timmar längre, på grund av en punktering. Då de inte fanns hjälp att

Senast aktiv - från Rhodos, Egeo, Grekland
Peru och Inkariket Machu Picchu!
torsdag 20 april 2017 - Aguas Calientes, Peru

Hej Folkens! Befinner oss i Peru, vilket vi gjort det senaste två veckorna. Uppdatering kommer här nedan;Tog oss från Guayaquil i södra Equador till Lima med buss. På grund av regnvädret som drabbat Perus kuststräcka tog resan 40 H. Trasiga broar,översvämmade vägar och väldigt sargade